Eten
afrodite05
13-07-2026 om 06:36
Ik maak dit voor vanavond: https://www.ah.nl/r/387432 kip, courgette en pasta in een romige saus.
Teigera
13-07-2026 om 08:35
Wij eten ook pasta vanavond, ravioli gevuld met spinazie en kaas, met een tomatenmascarponesausje, verse spinazie en tomaten, geroosterde pijnboompitjes en wat extra kaas
(Parmezaan).
Dolfje
13-07-2026 om 10:42
Gehaktballetjes uit de airfryer met rösti rondjes en iets van een salade.
ToetieToover
13-07-2026 om 11:46
Wij eten courgettesoep met zadencrackers en kaas want kaas 🧀
En verder gepofte aubergines op z’n Ottolenghies met geroosterde kikkererwten en kipfilethaasjes.
Ted68
13-07-2026 om 15:22
Gosteren pizza gemaakt. Vandaag tagliatelle (vers) met zalm in een roomsaus
Teigera
14-07-2026 om 08:36
Lief maakt een grote pan nasi vanavond met kipsaté, we krijgen aanschuivers (mijn ouders). Vanavond heeft frut I haar groep 8-musical, jongens jongens, dat wordt wat. Al máanden wordt eraan gewerkt.
irmaladouce
14-07-2026 om 09:55
Veel plezier vanavond, Teigera ! Na de zomer dus een nieuw hoofdstuk voor frut I ? En kunnen/mogen we haar nog wel zo noemen, dan
Ik maakte gisteren een ovenschotel met verse zalm (in de aanbieding bij de Migros, die van jou ook Ted ?) en kerstomaten en kruiderij. Met rijst en een simpele groene sla. 't Was overigens niet zo'n goed idee om die oven aan te doen met die vreselijk hitte...
Voor vandaag weet ik het nog niet. Ik heb meerdere opties. Babi ketjap (alweer met rijst) of quinoapilav met kip en veel groenten - met kerrie of met mexicaanserige kruiderij. Of het wordt simpelweg gegrilde gemarineerde kipfilet met brocoli en röstirondjes (maar dan moet die oven weer aan).
Ted68
14-07-2026 om 09:58
Ha ha Irma: daar kwam ook mijn zalm vandaan
Vanavond eet ik een restje Pizza, en op verzoek ( heb te veel eieren ) maak ik spaanse tortilla….
Weet met die hitte ook bijna niet meer wat ik moet maken….
Teigera
14-07-2026 om 10:27
irmaladouce schreef op 14-07-2026 om 09:55:
Veel plezier vanavond, Teigera ! Na de zomer dus een nieuw hoofdstuk voor frut I ? En kunnen/mogen we haar nog wel zo noemen, dan
Oei, je hebt gelijk! Ik zeg al weleens tegen haar "je moet even wat geduld met me hebben, jij gaat soms sneller dan dat ik als moeder ga" en dit is ook weer zo'n voorbeeld. Soms zie ik haar fietsen of lopen, met haar bos haar, die lange stelten, not a care in the world, heerlijk om te zien. Is gewoon mijn tiener!
Dewi-Sri2
14-07-2026 om 16:03
Wat heerlijk, zoals je dat beschrijft, Teig
. Ik kan me nog herinneren dat Frut geboren werd, ik vond het zo leuk dat je ze Frut I en Frut II. Maar zo te lezen is Frut I druk bezig een Frutella te worden. Hele nieuwe fase in jullie leven. Maar wat er ook gebeurt: je hebt ze in elk geval leren koken. Da's al bijna de helft van de opvoeding.Je lijkt me een erg leuke moeder, Teig! Een heel veel plezier vanavond!
Hier vanavond veel meloen. Echt geen enkele zin en energie om te koken. Ze hebben me van een bepaald medicijn een beetje erg veel gegeven in hun enthousiasme, en daar blijk ik niet tegen te kunnen. Ik ben zo blij dat ik mijn Nederlandse huisarts nog heb, nu mijn Franse met vakantie is.
Gelukkig kan je me doodgooien met meloen en echtgenoot ook. Zo nodig kan ik er ook nog caprese bij doen.
Dewi-Sri2
14-07-2026 om 16:06
En waterijsjes hè, altijd waterijsjes. Ik denk dat ik maar aandelen neem in dat bedrijf, of is dat dan voorkennis? Nou ja, als Donald het mag, handelen met voorkennis, mag ik het ook. Lekker puh!
afrodite05
14-07-2026 om 16:18
Hier geen zalm uit de aanbieding, meloen of musicallende kinderen (veel plezier alvast!). Wel heel druk met vanalles en nogwat. Vanavond dus maar simpele hamburgers met gebakken bbq krieltjes en sperziebonen. Ongetwijfeld met een klodder mayo/ketchup/watdanook erbij.
Dolfje
14-07-2026 om 17:27
Zooo moe maar dat had ik al voorzien dus het wordt een zakje k&k rijst uit de ping en falafel op uit de airfryer. Zakje gemengde kool erdoor en knoflooksaus erover en klaar.
MijnNaamIsHaas73
14-07-2026 om 17:32
Wat leuk Teig, heel veel plezier vanavond. Zo'n bijzonder moment vond ik dat, afscheid van groep 8 en starten in de brugklas ❤️
Sterkte met je gebrek aan eetlust Dewi, zo te lezen ga je er wel positief mee om. Dat maakt een hoop verschil