Eten
afrodite05
27-06-2026 om 07:06
Ik maak een soort Grieksige gehaktsaus met courgette (grof), aubergine (fijn) en tomaat. Er gaan frietjes bij en bij man en mezelf verkruimel ik er wat feta over.
Dolfje
27-06-2026 om 07:54
Wij gaan dus naar een festival, slapen in een b&b dus dat is de tussenstop want gaan op het heetst van de dag zowat weg. Ga voor de lunch eieren bakken zodat we een goede bodem hebben.
Op het festival staan foodtrucks dus iets van friet of nachos of zo.
Ted68
27-06-2026 om 08:24
In mijn linzensalade gaan naast groene linzen, gedroogde tomaten, lente ui, basilikum, olijfolie en donkere Balsamico azijn.
Vanavond BBQ: Zoon viert zijn verjaardag
Teigera
27-06-2026 om 11:09
Veel plezier Dolfje, rustig aan op je festival!
En gefeliciteerd Ted.
Wij eten vanavond bibimbap.
ToetieToover
27-06-2026 om 11:30
Vandaag warm ik buiten (!) wat soep uit de diepvries op. Bonensoep, staat op het etiket, en manlief eet mee dus vandaar deze keuze want hier had ik nog twee dezelfde bakjes van. Al ben ik ook niet te beroerd om twee soorten soep te mengen hoor
Heb mijn isotone liters drinken weer aangemaakt want ik mis een deel van mijn darmen en daardoor krijg ik mijn vochtverlies niet aangevuld. Zweten ga ik beperken, want ik functioneer op tropisch tempo. Verder eet ik yoghurt, fruit en een granolabar. Minimale kookinspanning. Manlief kondigt aan pannenkoeken te gaan bakken bij de soep.
Ted68
27-06-2026 om 12:09
Dank je Teigera!!!! Nog een reden voor een feest: Oudste is geslaagd, en mag zichzelf nu leraar noemen!!
ToetieToover
27-06-2026 om 12:27
afrodite05 schreef op 27-06-2026 om 12:08:
Pannenkoeken bakken met dit weer?! Respect als hij niet wegsmelt...
Nee, die is gisteren nog op pad geweest op de fiets, hij had zijn lange haar gewassen ter koeling maar dat was al snel drooggewapperd. Uur heen, uur terug. Ik snap nu wel waarom die uit Finland weg wilde. Hij is gemaakt voor een ander klimaat.
Koreveen
27-06-2026 om 14:45
Veel plezier Dolf. Ik hopte op Pinkpop van schaduw naar schaduw. Hoop voor je dat dat daar ook lukt. Ongelofelijk dat het nog warmer is dan vorig weekend.
Ik was donderdag en vrijdag in Groningen met een maatje voor onze hobby. We hadden dus mega mazzel van het was in Groningen 10 graden koeler dan in de rest van het land. En 's avonds op een terras in een dorpje in de schaduw met een windje was het "maar" 22 graden. Ik had helemaal kippenvel. We aten goede bavette met chimuchurry en deelde een aardbeien tiramisu.
In de B&B was het goed te doen gelukkig en de eigenaresse overstelpte ons met verhalen en ze maakte zelf jam dus we moesten van alles proeven zoals bananenjam met likeur en limoncello jam. Echt geweldig.
Vrijdag werd het wel heel warm maar waren we enorm vroeg op pad: 5 uur. 's Middags weer naar huis gereden en toen hebben we kipsate met salade en friet afgehaald.
Vandaag gaan we uit eten met een vriendin bij een van de beste vegan restaurants van Nederland. Je krijgt een vast menu van 3 gangen en alles wordt in mooie schalen op tafel gezet en dan kan je lekker scheppen. Ze hebben ook altijd heerlijk mocktails. Ben benieuwd.