Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik ga straks boterhammen smeren om mee te nemen, wij gaan naar een strandje in de buurt. Oh en kersen gaan ook mee. Voor vanavond hebben we een k&k salade, afbakstokbrood en kipnuggets uit de airfryer. Hoe culinair....

Lunch wordt een pot yoghurt met granola en blauwe bessen. Twee flessen munt-limoenwater met grapefruitsiroop erdoor staan in de koelkast klaar.

Vanavond kook ik spinazie met kruidenroomkaas, gebakken paneer en witte bonen met een k&k kruidenmix voor Palak paneer. Geen zin om er rijst bij te koken, we overleven het wel. Stokbrood moet altijd afgebakken worden, want glutenvrije variant dus brood is hier geen snelle optie. En bakje bonen uit de vriezer wel. 
Keep it cool 😎 en eet smakelijk allemaal. 

Gisteren werden het pizzas met K&K deeg, maar wel met zelfgemaakte tomatensaus. Alles buiten gemaakt - pizzas voor de eerste keer op zo'n pizzasteen op de gril gebakken en dat ging perfect. Saus buiten op de inductieplaat.

Vandaag kabeljauw met kerstomaatjes, ui en een zak K&K dillesaus van IKEA uit de oven (ik denk dat ik dat ook maar op een gesloten gril probeer). Orzo erbij (inductieplaat).

Ik heb een idee. 💡 ik ga mijn campingoven uit de berging halen en buiten op het petroleumstel zetten bij wijze van oventje. Ha. stokbrood met spul, here we come!

irmaladouce schreef op 25-06-2026 om 08:04:

Gisteren werden het pizzas met K&K deeg, maar wel met zelfgemaakte tomatensaus. Alles buiten gemaakt - pizzas voor de eerste keer op zo'n pizzasteen op de gril gebakken en dat ging perfect.

Vandaag kabeljauw met kerstomaatjes, ui en een zak K&K dillesaus van IKEA uit de oven (ik denk dat ik dat ook maar op een gesloten gril probeer). Orzo erbij (inductieplaat buiten).

Ik heb ook een inductieplaatje extra voor buiten, dat geeft meer opties. 💡 Lekker wordt dat he, van zo’n pizzasteen!

ToetieToover schreef op 25-06-2026 om 08:06:

[..]

Ik heb ook een inductieplaatje extra voor buiten, dat geeft meer opties. 💡 Lekker wordt dat he, van zo’n pizzasteen!

Ja, met zo'n losse inductieplaat, gas BBQ en hout BBQ improviseren we met wat tafeltjes, krukjes en kratten een buitenkeuken 

Omdat het bij ons in huis minder warm is dan in de tuin, koken we juist níet buiten nu. Nu hebben wij ook geen buitenkeuken hoor, maar de frutjes willen graag barbecuen en daar worden we nu even niet enthousiast van. 
Vanavond kookt oudste, ze had eigenlijk bedacht dat ze vissticks en broccoli en aardappelen wilde maken. Prima voor een keer, maar gisteravond bedacht ze zich en moet het pastasalade worden. Gelukkig hadden we die vissticks enzo nog niet in huis, dus boodschappen doen moest vandaag sowieso. Komt goed dus. 

irmaladouce schreef op 25-06-2026 om 08:10:

[..]

Ja, met zo'n losse inductieplaat, gas BBQ en hout BBQ improviseren we met wat tafeltjes, krukjes en kratten een buitenkeuken

Chic! 

Vak met salades was zo goed als leeg bij ah, tenminste die ik wilde waren op.
Heb nu bruine bolletjes gehaald en daar doe ik kerrie humus op en ijsbergsla. Komkommer in stukjes mee. 
Voor ik ga werken eet ik cottage cheese met tomaten en kipfilet.

Man is net vertrokken met collega naar de kust, dit hebben toevallig vandaag met deze personeelsdag water activiteiten gepland staan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.