Eten
Smulkruimel
09-03-2026 om 18:24
Bekaf van een lange en drukke werkdag en moet nog even puf krijgen om op te staan en balkebrij te gaan bakken, op een snee desem roggebrood. In elk geval voedzaam. Inspirerender wordt het niet vandaag. Toetje wordt 3 chocoladeijs!
@Afrodite, jam van maken! Ik maak elk jaar heerlijke blauwe druivenjam van de druivenstruik van mijn vader.
Dolfje
10-03-2026 om 07:10
Wij eten een vegetarisch ding met rösti rondjes uit de airfryer en koolsla.
Ted68
10-03-2026 om 07:33
Ga met een paar vriendinnen uit eten; iedere keer een ander Restaurant. Vanavond een mix uit italiaans en grieks
Teigera
10-03-2026 om 08:32
Wij eten vanavond een agv-tje; broccoli, gebakken aardappeltjes en een spinaziekaasrondo.
afrodite05
10-03-2026 om 08:54
Wij doen een soort hapjesavond. Er staat een maaltijdsalade met kip die we kunnen delen, er is een restje sperziebonen dat er doorheen kan en er is nog een klein beetje pasta, zoon vindt dat lekker om "kaal" te eten. Daarnaast kunnen we een stokbroodje afbakken (we hebben genoeg lekker beleg), er liggen spinazie/fetaflapjes in de diepvries om af te bakken en er zijn Koreaanse kipsnacks die in de airfryer kunnen. Een bij elkaar geraapt zootje dus, maar prima.
Oja en de druivengebakjes waren lekker! Nog een beetje warm, met een schep vanilleroomijs, helemaal prima.
irmaladouce
10-03-2026 om 09:23
Ik maak chicken mole poblano m.b.v. een potje K&K saus... ik ben benieuwd.... Rijst en/of white corn wraps erbij, fijngesneden icebergsla en een slaatje van mais, tomaat, rode paprika.
Bellebelle
10-03-2026 om 09:31
Wij aten Indische gehaktballetjes uit één van de kookboeken van Karin Luijten. Met gemberbolletjes en sojasaus maak je daar dan een heerlijk sausje bij. Erbij sperziebonen en rijst met kerrie. Echt een favoriet hier thuis. Ik ben zelf niet helemaal lekker, gelukkig heb ik nog wel honger en had mijn man gekookt. Ik kon lekker op de bank blijven hangen.
yette
10-03-2026 om 10:05
Iets te laat, maar mijn favoriete recept met blauwe druiven, burrata en venkelzaad, komt van Ottolenghi:

https://ottolenghi.co.uk/pages/recipes/burrata-chargrilled-grapes-basil
Ik maak ook wel eens een borrel-variant met mini-mozzarella ipv burrata.
Gisteren een slopende dag, dus lekker makkelijk de frituurpan aangezet. Vandaag pitabroodjes met falafel etc.
ToetieToover
10-03-2026 om 10:05
Mijn manlief moest zichzelf in leven houden omdat ik weinig trek had. Hij leefde zich uit en ging pizza eten, eentje met gluten. Normaal gesproken is hij solidair met mij en eet glutenvrij mee. Vandaag gaat het weer beter en probeer ik de schade in te halen.
Er staat een ovenomelet/quiche zonder bodem in de oven. Er zit in: eieren, restje aardappelpuree, kikkererwtenmeel, kurkuma, knoflook, komijn. Bovenop een laagje geplette uien met wat zout en olie. De tomatenschijfjes staan klaar in de balsamico en hartige yoghurt met zadenmix is ook gefixt.
Poison
10-03-2026 om 17:26
klinkt lekker allemaal! Wij eten bruine bonen met gebakken uien en uitgebakken spek en daarbij een zoetzure komkommersalade.
Moosey
10-03-2026 om 18:17
wij logeren twee nachtjes in het huis van mijn nichtje die in een plaats dicht bij werkstad woont waar wij overwegen een huis te gaan kopen. Even proefwonen. Als onderdeel van het proefwonen gaan we zo maar ns ergens wat eten, want nu kan het 
Dewi-Sri2
10-03-2026 om 18:41
Vanavond deel 2 van de ratatouille met kip van gisteren voor echtgenoot (ik gooi er nog zwarte olijven en kapprtjes doorheen en doe er rijst bij) en ik hou me bij een beker noodlesoup opgeleukt met sojasaus en vissaus.
Echtgenoot wil morgen lunchen bij een ayce in Limoges. We'll see. Het voordeel van een ayce is natuurlijk aan de andere kant dat je net zo weinig kunt eten als je wil

MijnNaamIsHaas73
10-03-2026 om 19:49
Dewi-Sri2 schreef op 10-03-2026 om 18:41:
Vanavond deel 2 van de ratatouille met kip van gisteren voor echtgenoot (ik gooi er nog zwarte olijven en kapprtjes doorheen en doe er rijst bij) en ik hou me bij een beker noodlesoup opgeleukt met sojasaus en vissaus.
Echtgenoot wil morgen lunchen bij een ayce in Limoges. We'll see. Het voordeel van een ayce is natuurlijk aan de andere kant dat je net zo weinig kunt eten als je wil![]()
Haha, Dewi daar ben je vast een hele uitzondering. En het verbaast me dat ze dat in de Frankrijk hebben.
Wij aten een k&k pizza, dat lijkt vantevoren een goed idee maar valt toch altijd tegen. Ik had er nog rauwkost bij gemaakt en de puber at een bak yoghurt met kruisbessenjam en granulaat om de maaltijd aan te vullen
Ted68
11-03-2026 om 07:44
Maak vanavond een traybake Met Aubergine ui, feta, Paprika, courgette, aardappel. En maak er nog kipfilet uit de airfryer bij.