Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hm, knakworstjes….

Zal ik voor jullie koken, afro? Hier namelijk ook aardappelpuree met spekjes (nog nooit gemaakt, ik had een restje puree) en ik denk een salade met rucola erbij.

Heeft de influencer het vaak over zijn aankomende carrièreswitch naar Grote Broer, of blijft het heel abstract voor hem denk je? 

Knakworstjes zou ik ook wel willen....! Maar ja...

Wij eten vanavond ritja, ritja met rijst en komkommersalade. 

anijsblokje schreef op 23-02-2026 om 13:54:

Zal ik voor jullie koken, afro? Hier namelijk ook aardappelpuree met spekjes (nog nooit gemaakt, ik had een restje puree) en ik denk een salade met rucola erbij.

Heeft de influencer het vaak over zijn aankomende carrièreswitch naar Grote Broer, of blijft het heel abstract voor hem denk je?

Knakworstjes zou ik ook wel willen....! Maar ja...

Oooooh rucola! Zo'n zin in... überhaupt zin in rauwkost, salades etc. Morgen wordt het allemaal bezorgd, hopelijk zijn we donderdag weer thuis en dan kan ik er (fingers crossed) lekker weer van eten!

De influencer neemt zijn taak als grote broer al flink serieus. Alles wat je hem vertelt/uitlegt mbt de baby, zuigt hij als een spons op. Hij vergelijkt zijn luiers met die van de baby (oeh klein!) en klimt voor de vorm al op het krukje naast de box om te kijken naar het knuffeltje dat hij er alvast in heeft gelegd. Ik heb al een paar keer verteld wat er woensdag gaat gebeuren (niet over de operatie, wel dat hij naar de opvang gaat, dat papa hem komt halen en dat ze dan naar het ziekenhuis gaan naar mama en de baby, daar eten en dan weer terug naar huis met papa om te slapen). En hij vertelt ook aan iedereen wat een baby doet: poepen! Plassen! Slapen! Huilen! En nog meer poepen!    Ik vermoed dus dat hij er wel wat van begrijpt, maar hoe het straks echt is, is afwachten. 

Wat spannend Afro! Veel succes vast.

Wij eten wat restjes  van bbq zaterdag koolsla, rundvleessalade met wat rösti rondjes. misschien nog wat soep. Komkommer erbij en nog restje knoflooksaus en tzaziki.

Heerlijke leeftijd Afrodite! 

We eten kabeljauw Filet in mosterdsaus met aardappelkroketten en een gemengde salade.

spannend afrodite05!! Dat het maar snel woensdag is!

Ik had vandaag aardappels met rode kool en chipolataworstjes. 

Heel veel succes en sterkte woensdag, Afro  ! Ik zal zeker aan je denken. Wat leuk dat Grote Broer er al zo mee bezig is!

Woensdag lig ik ook een dag in het ziekenhuis voor iets volkomen onduidelijks, dus ik zal wel weer helemaal binnenstebuiten gekeerd worden. Ik loop al ruim twee weken rond met een enorme hoeveelheid diuretica en een katheter (moet je niet willen!) en een minstens zo groot gebrek aan eetlust. Echtgenoot eet veel meer k&k dan verantwoord is, maar ik word vaak al misselijk van de etenslucht. Inspiratie nul, energie ver onder nul.
Beschouw me maar even als meelezer, meer zit er even niet in.

dat klinkt niet goed dewi, sterkte!

Sterkte Dewi!

Ik had ook nog gegaarde gehaktbal bij de kliekjes. Wij eten nu ook wel wat vaker k&k en gemaks eten maar ik kan echt niet veel denken en doen nu. Komt wel weer als deze periode voorbij is. 

Dolfje schreef op 23-02-2026 om 18:48:

Sterkte Dewi!

Ik had ook nog gegaarde gehaktbal bij de kliekjes. Wij eten nu ook wel wat vaker k&k en gemaks eten maar ik kan echt niet veel denken en doen nu. Komt wel weer als deze periode voorbij is.

Oei Dewi.  en Afro  zet ‘m op nog even de laatste loodjes en Dolfje  en Haas, ben je goed ‘geland’ na te zijn weggeweest?

Vriendlief kookte Finse gehaktballetjes in roomsaus, soort bechamelsaus met room erdoor en dille want dat moet overal in ofzo. Veenbessensaus erbij, ingelegde bietjes, augurken en aardappelpuree. Heel erg Fins, heb ik me laten vertellen. 

Dewi : wat vervelend...Denk aan je♥️

Wraps met groenten-gehaltvulling en geraspte kaas.

@dolfje, heb je wel een beetje kunnen bijgekomen en weer opladen tijdens de vakantie?

@afrodite, bijna zover, wat spannend zeg!!

@dewi, hopelijk komen ze er snel achter wat er aan de hand is. Veel sterkte!!

Jawel maar kan er nog wel een gebruiken. Ik weet niet hoe lang ik het maar doorgaan volhoud maar thuis zitten is ook niet echt een oplossing.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.