Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten vanavond lekkerbekje van de visboer, gebakken aardappeltjes met rozemarijn en witte koolsalade (coleslaw).

@afrodite, succes met de laatste loodjes van de zwangerschap en hopelijk smaakt het eten je snel weer lekker als de kleine geboren is.
Enne...hopelijk smaakt jouw rendang net zo lekker als de mijne 😊

@dolfje, niks mis met klant en klaar als het zo uitkomt hoor. Moet eerlijk zeggen dat ik sauzen en smeersels altijd gewoon koop bij de turkse supermarkt. Die hebben een heerlijke vitrine met zelfgemaakte smeersels en sausjes. Zelf maak ik het niet lekkerder. 

Wij eten vanavond lekkerbekje van de visboer, gebakken aardappeltjes met rozemarijn en witte koolsalade (coleslaw).

@afrodite, succes met de laatste loodjes van de zwangerschap en hopelijk smaakt het eten je snel weer lekker als de kleine geboren is.
Enne...hopelijk smaakt jouw rendang net zo lekker als de mijne 😊

@dolfje, niks mis met klant en klaar als het zo uitkomt hoor. Moet eerlijk zeggen dat ik sauzen en smeersels altijd gewoon koop bij de turkse supermarkt. Die hebben een heerlijke vitrine met zelfgemaakte smeersels en sausjes. Zelf maak ik het niet lekkerder. 

@Ted, gefeliciteerd!! Blijven ze ook allemaal eten? 

Gefeliciteerd Ted! Hopelijk doe je voorzichtig met je knie met al dat gesjouw. En moet je doe ossobuco voor 21 personen maken, of komen de gasten na het eten?

Smakelijk Afro, heerlijk, Indonesisch eten!

Fijne avond Dolfje, lekker bbqen, hopelijk leidt het wat af.

Geniet van je witbrood toetie!

Wij zijn weer thuis, ik maak kipstroganof (zonder paprika 🙃), met rijst en broccoli.  

Wij eten pasta met broccoli en gehaktballetjes in tomatensaus. 

Wij eten kip massala met roti vanavond 

Gefeliciteerd Ted, dat is een beste groep om voor de koken. Hopelijk heb je 'snelle' polenta... 

Dolfje, je gasten zullen vast evengoed lekker eten. Je doet wat je kan!

Woensdag had ik een soort laksa gemaakt, met spinazie, shii take en een eitje. Donderdag had ik totaal geen zin en at ik patat. Was wel ok, maar voor de komende 5 jaar weer genezen. Vrijdag at ik part 2 van de laksa. Gisteren bakte ik pannenkoeken voor mijn moeder en mij. Doen we ook nooit, maar is 1 van de favorieten van mijn moeder (op z'n tijd, lees ook 1x in de 5 jaar), dus wel leuk voor een keer. We hadden nog over, dus vandaag maak ik gevulde flensjes, geinspireerd op een recept uit een studentenkookboekje wat mijn broer had in de 90s. Ik denk dat ik een soort curry vulling maak.

Hier wordt het keema matar. Met naan, raita en K&K mango chutney (die van Geeta's vind ik erg goed).

Wij hebben nog stokbrood en salades etc over dus dat eten we en kant en klaar noedelsoep. Brak eten 

Klinkt alsof het gezellig was Dolfje!
@Ted: nog gefeliciteerd, vandaag maar een beetje bijkomen?
Wij eten vanavond mafaldi-pasta met broccoli en ragu alla genovese, die heeft gisteren de hele dag staan pruttelen in de slowcooker. De helft eten we vanavond, de helft gaat in de vriezer voor een andere keer.

We hadden een erg leuke avond; vriendinnen hadden nog garten gebakken, om als toetje te serveren, en om 2 uur ging de laatste de deur uit. 
Vandaag alleen maar met de dweil door het huis….

Vanavond eten we kipfilet gevuld met pesto en Mozzarella, en seranoham . Patat erbij, en een tomaten, basilikum, mozzarella salade…

Vanavond kookt man....dat wil zeggen dat de frituurpan aangaat. Friet met krokketten voor man en voor mij een frikandel en een restje koolsalade van gisteren.

sushi besteld. De keuken is geverfd en we hebben geen afzuigkap dus even makkelijk 

Er is pulled pork van zaterdag over. Daar maak ik, denk ik, loaded nachos mee. Met wat tomaat, koriander, lenteui, fijngesneden ijsbergsla, geraspte cheddar. Guaca en yoghurt erbij.

Ik maak voor vanavond een combinatie waar ik nu al geen zin in heb, maar goed: aardappelpuree met spekjes, restje broccoli, paprika, erwtjes en voor de mannen een blik knakworstjes erbij. Voor mezelf heb ik eigenlijk geen vlees of vis meer en om nou alleen daarvoor man naar de winkel te sturen... (zelf lukt echt niet meer, maar dan had ik het ook niet gedaan). Of ja, er liggen nog 3 frikadellen, maar daar gaat mijn hart momenteel ook niet sneller van kloppen... 

Wij eten vanavond melanzane alla parmigiana, met ciabatta erbij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.