Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Teigera schreef op 19-01-2026 om 15:11:

Ik kan jullie vertellen dat na vier gangen kaas je toch écht wel veel kaas hebt gegeten . Niet vervelend, maar het waren iets van 20 stukjes (soms lepeltjes) kaas. Er zíjn dagen dat ik niet zoveel kaas eet!

Als het 15 gram per blokje is, dan zit je al aan 300 gram kaas. Dat is een flink stuk inderdaad en waarschijnlijk waren de stukjes groter, zo’n 25 gram, dan heb je een halve kilo gegeten. Dat is best indrukwekkend 

Teigera schreef op 19-01-2026 om 15:11:

Ik kan jullie vertellen dat na vier gangen kaas je toch écht wel veel kaas hebt gegeten . Niet vervelend, maar het waren iets van 20 stukjes (soms lepeltjes) kaas. Er zíjn dagen dat ik niet zoveel kaas eet!

Kan ik me niks bij voorstellen 😁

Ik moet eerlijk gezegd niet aan een kaasproeverij denken, eet alleen jonge kaas 😊 en om daar nu 300 gram van te eten, doe mij maar een taartenproeverij 😋

Ik zou het wel lusten hoor, 300 gr kaas! Maar kan me ook voorstellen dat het op een gegeven moment genoeg is.

Wij aten pasta pesto met courgette, champignons en kip

Dolfje schreef op 19-01-2026 om 15:27:

Kaas hemel
Lijkt me best leuk om eens te doen.

Man is binnenkort jarig maar een kaasproeverij is meer mijn ding. Zal weer eens op zoek gaan naar een leuk dagje weg, een bierproeverij ergens. Iemand nog een leuke tip? Voorwaarde is dat we er met Ov moeten kunnen komen.

https://www.jopenkerk.nl/haarlem/evenementen-bij-de-jopenkerk/

Daar kan je beide combineren, kaas én bier Jopenkerk is leuk! Ze hebben ook gewone proeverijen en je kan de ketels zien in het cafe. Binnen erg gezellig en in de zomer een mooi terras. Goed bereikbaar met het OV.

Venusss schreef op 19-01-2026 om 19:22:

[..]

https://www.jopenkerk.nl/haarlem/evenementen-bij-de-jopenkerk/

Daar kan je beide combineren, kaas én bier Jopenkerk is leuk! Ze hebben ook gewone proeverijen en je kan de ketels zien in het cafe. Binnen erg gezellig en in de zomer een mooi terras. Goed bereikbaar met het OV.

Ja die is leuk, zijn we ooit al eens geweest 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.