Eten
anijsblokje
18-01-2026 om 13:23
Hier vanavond een ovenschotel met oa linzen, champignons, spinazie, tomaat, paprika en volkoren pasta. Laagje kaas erover.
GeorgieBrown
18-01-2026 om 14:24
Heerlijk, Teig, een kaasproeverij. Er bestaat toch niet zoiets als teveel kaas, haha.
Ik ben in de minderheid geloof ik, maar ik ben niet echt fan van de Nederlandse Chin-In.
Gisteren was ik op een verjaardag. Dat begon in de namiddag en er was linzensoep met brood. Verder nog allerlei kaas, crackers, dips en rauwkost.
Net heb ik een paar empanada's uit de vriezer gehaald voor de lunch. Was ze bijna vergeten. Lekkere verrassing. Vanavond maak ik aardappel-knolselderij gratin en lof geroerbakt met tijm. En ik kook alvast rijst voor morgen. Dan kan ik gebakken rijst maken. Ik heb nog allerlei groente voor erbij. Mss alleen nog even eieren halen.
Dolfje
18-01-2026 om 16:02
Ik ben nu bruine ( en zwarte) bonensoep met maïs en gehakt aan het koken.
Bellebelle
18-01-2026 om 16:12
Gisteren aten we een boerenkool schotel uit Easy van Yvette van Boven. Ik vond het behoorlijk wat werk en het duurde ook best lang voor iets dat redelijk smaakte maar niet uitzonderlijk. Eerst moest er worstvlees gebakken worden, toen ui en daarna de boerenkool nog. Dan aardappelpuree maken en dan alles laag voor laag in een ovenschotel.
Vrijdag aten we een tray bake met bloemkool en krieltjes. Dat was een beetje weinig, omdat ik per ongeluk de hoeveelheid krieltjes voor twee i.p.v. vier had gekocht. En we waren al best laat met eten, dus ook geen tijd meer om nieuwe te halen. Ter compensatie hebben we er maar rempejek bij gegeten. Een echt fusion maaltijd dus. Vanavond eten pizza, zelfgemaakt.
afrodite05
19-01-2026 om 07:41
Ik heb gisteravond alvast een soort kiptajine gemaakt met lekker veel groente: wortel, broccoli, bloemkool, tomaat, kikkererwten. Vandaag hoef ik er alleen nog couscous bij te maken.
Dolfje
19-01-2026 om 08:20
Wij eten spinazie, röstirondjes en kipburgers omdat dat nog in de diepvries ligt
De diepvries ligt behoorlijk vol en eind volgende week gaan we op vakantie dus ik wil niet al teveel in huis halen.
Teigera
19-01-2026 om 08:22
Gisteren heb ik gado gado met pecelsaus gemaakt, uit een kookboek. Was erg goed geslaagd. Vanavond maakt lief vis uit de oven, met gebakken aardappelwedges en broccoli. Zo'n agv-tje gaat er bij de frutjes altijd goed in.
Smulkruimel
19-01-2026 om 08:39
Man is t/m donderdag in buitenland voor werk dus ik eet komende dagen alles wat hij niet lekker vindt en ik dus niet zo vaak maak. Heerlijk mijn eigen dingen eten met bord op schoot op de bank en netflix.
Vanavond aardappelpuree met karbonade en rode bietjes en dorperwten en worteltjes.
irmaladouce
19-01-2026 om 09:17
irmaladouce schreef op 17-01-2026 om 18:06:
... en voor morgen staat er al een enorme pan kip met ui en tomaat en kruiderij te slowcooken. Weet nog niet precies wat ik daar mee zal doen...
Dit was mexicaanserig geïnspireerd en was heerlijk. Ik maakte er rijst bij en wraps, zodat er voor wie wilde burritos gemaakt konden worden. En er kwam gemengde groene sla bij.
Voor vandaag een mix (Aldi) van parelcouscous, linzen, rijst. Daar gooi ik op het laatst gegrilde paprika, ui, courgette en feta door.
Ted68
19-01-2026 om 13:13
Hier ook cous cous, met kip, courgette, aubergine, knoflook, wortel en aardappel uit de tajine
Nikki1973
19-01-2026 om 13:37
GeorgieBrown schreef op 18-01-2026 om 14:24:
Heerlijk, Teig, een kaasproeverij. Er bestaat toch niet zoiets als teveel kaas, haha.
Helemaal eens. De kaaswinkel of kaaskraam op de markt is voor mij een snoepwinkel. Hier ligt een vegetarische maaltijd van hello fresh op me te wachten voor vanavond, een risotto met champignons, kaas en kruiden. Lijkt me lekker.
Teigera
19-01-2026 om 15:11
Ik kan jullie vertellen dat na vier gangen kaas je toch écht wel veel kaas hebt gegeten
. Niet vervelend, maar het waren iets van 20 stukjes (soms lepeltjes) kaas. Er zíjn dagen dat ik niet zoveel kaas eet! 
Dolfje
19-01-2026 om 15:27
Kaas hemel
Lijkt me best leuk om eens te doen.
Man is binnenkort jarig maar een kaasproeverij is meer mijn ding. Zal weer eens op zoek gaan naar een leuk dagje weg, een bierproeverij ergens. Iemand nog een leuke tip? Voorwaarde is dat we er met Ov moeten kunnen komen.