Eten
Dolfje
29-12-2025 om 19:16
Ik haal dadelijk een bakje curry voor morgen uit de diepvries. Ik denk dat we er noedels bij eten.
Wat eten jullie met oudjaar?
MijnNaamIsHaas73
29-12-2025 om 19:41
Wij aten vandaag buiten de deur. Een heerlijke pizza met bospaddestoelen, truffelsalami en tallegio.
Morgen een dagje sauna en dan eten we daar.
ToetieToover
29-12-2025 om 21:05
Oudjaar moet het makkelijk worden, want ik kook voor veel eters. Ik breek mijn hoofd er nog even over.
Het wordt in ieder geval voorafgegaan door oliebollen van de glutenvrije bakker en door mij zelfgebakken stroopwafels. Chocomel-koffie-thee-warme Finse limonade.
Voor de nacht hebben we op verzoek gevulde eieren en daarbij meer hartigs, waaronder Braziliaanse kaasbroodjes met camembert uit de oven.
Ik kan niks verzinnen bij wijze van avondeten ertussenin. Misschien wordt het iets teveel. Toch maar maaltijdsoep (erwtensoep) en pannenkoeken toe? Of geen pannenkoeken, maar de kaasbroodjes erbij zetten met de camemberts, of moet ik dan de soep veranderen? En passen er genoeg kaasbroodjes tegelijk in de oven met de camembert ernaast?
Zucht.
first world problems hoor ik weet ut.
Teigera
30-12-2025 om 08:39
Goedemorgen
. Ik werk maar weer eens een dagje vandaag, moet ook gebeuren. Gelukkig bleek mijn mailbox rustig gebleven. Vanavond eten we gnocchi met vijgen-prei-tomatensaus, met runderchipolata.
Wij eten morgenavond makkelijk: frietjes en snacks - we krijgen een bevriend gezin langs met nogal moeilijke eters, de kinderen dan, dus ik ga me niet staan uitleven in de keuken. In de avond allerlei lekkere hapjes, mini-pizza - mini-saucijzenbroodjes - gevulde eieren - kaasje - stokbrood kruidenboter - rauwkost met hummus en tzatziki - en natuurlijk oliebollen. Zeer niet-spannende hapjes wat mij betreft, dus zo is er hopelijk ook voor alle kinderen wat bij.
irmaladouce
30-12-2025 om 08:54
irmaladouce schreef op 29-12-2025 om 15:12:
Hier wordt t een Big Mac Salad.
Dit is naar vandaag doorgeschoven. Er komen aardappeltjes uit de oven bij.
Gisteren liep alles anders en was t wat hapsnapperig snaaiwerk.
Man bakt morgenavond pizza's from scratch. Later op de avond nog wat (veelal K&K) hapjes en een glas bubbels.
Dolfje
30-12-2025 om 09:54
Bakje curry uit de diepvries met noedels en misschien een ei erbij want vorige week was het ook iets te weinig.
Ted68
30-12-2025 om 10:41
Maak gebacken aardappels met knoflook en roosmarijn. Kippenpoten en een gemengde salade.
Bellebelle
30-12-2025 om 10:57
ToetieToover schreef op 29-12-2025 om 21:05:
Oudjaar moet het makkelijk worden, want ik kook voor veel eters. Ik breek mijn hoofd er nog even over.
Het wordt in ieder geval voorafgegaan door oliebollen van de glutenvrije bakker en door mij zelfgebakken stroopwafels. Chocomel-koffie-thee-warme Finse limonade.
Voor de nacht hebben we op verzoek gevulde eieren en daarbij meer hartigs, waaronder Braziliaanse kaasbroodjes met camembert uit de oven.
Ik kan niks verzinnen bij wijze van avondeten ertussenin. Misschien wordt het iets teveel. Toch maar maaltijdsoep (erwtensoep) en pannenkoeken toe? Of geen pannenkoeken, maar de kaasbroodjes erbij zetten met de camemberts, of moet ik dan de soep veranderen? En passen er genoeg kaasbroodjes tegelijk in de oven met de camembert ernaast?
Zucht.first world problems hoor ik weet ut.
Een grote pan bolognese saus met pasta? Of is dat te simpel? Of een paar pannen soep met brood? Ik vind zelf pompoensoep erg lekker en dat kun je ook makkelijk in grote hoeveelheden maken.
Ik maak ook wel eens 'tapas' (mag die naam eigenlijk niet hebben, want het is een ratjetoe van kleinere gerechten): camenbert in de oven met stukje pita brood om erin te dippen, dadels met spek, albondigas met tomatensaus etc. En dan eventueel met nog wat soep of iets dergelijks erbij.
Naminokurashi
30-12-2025 om 12:41
zalmfilet, romanesco en aardappel puree en daar is ie weer fruitsalade
Nikki1973
30-12-2025 om 13:04
hello fresh komt vanmiddag, ik kies voor vanavond of pasta met kaas en spekjes of knoflookrijst met kip.
Voor morgen broodje pulled chicken, is niet teveel voor bij de oliebollen en rest van de hapjes.
afrodite05
30-12-2025 om 13:40
Vanavond een simpele preitaart met spekjes. Hopelijk is dat genoeg, want het zijn geen flinke preien die we hebben gekregen. Desnoods gooi ik er nog wat erwtjes doorheen voor extra vulling.
ToetieToover
31-12-2025 om 07:24
Bellebelle schreef op 30-12-2025 om 10:57:
[..]
Een grote pan bolognese saus met pasta? Of is dat te simpel? Of een paar pannen soep met brood? Ik vind zelf pompoensoep erg lekker en dat kun je ook makkelijk in grote hoeveelheden maken.
Ik maak ook wel eens 'tapas' (mag die naam eigenlijk niet hebben, want het is een ratjetoe van kleinere gerechten): camenbert in de oven met stukje pita brood om erin te dippen, dadels met spek, albondigas met tomatensaus etc. En dan eventueel met nog wat soep of iets dergelijks erbij.
Bolognese heb ik overwogen, bedankt voor de suggestie. Glutenvrije pasta kan niet zo lang kan staan zonder te plakken en de pan is gewoon niet groot genoeg eigenlijk. Ook brood is lastig. Iedereen eet hier verplicht glutenvrij mee, om ongelukken te voorkomen. Glutenvrij brood vind ik doorgaans niet zo lekker, en de glutenvrije bakker is uitverkocht; ik kon geen brood meer reserveren. Voor de glutenvrije oliebollen gaat er straks iemand in de rij staan. Afbakbroodjes moeten jawel, afgebakken worden.
De keuze is gevallen op springrolls met saoto soep.
Dat past wel tussen alle andere hapjes.
yette
31-12-2025 om 08:12
Ik maak voor vanavond romige pompoensoep met gepofte knoflook en nduja. Erover een topping van krokante spekjes, gefrituurde salie, pompoenpitten en parmezaanse kaas.