Eten
MijnNaamIsHaas73
28-12-2025 om 12:48
Gefeliciteerd Teig!
Wij eten vanavond tomatenrisotto met chorizo
Dolfje
28-12-2025 om 13:58
Ik heb nog Chinees in de diepvries van kerstavond maar dat wordt een beetje teveel met de soep dus bewaren we de Chinees tot 1 januari en dan eten we vanavond een broodje Kroket.
ToetieToover
28-12-2025 om 14:19
Hartelijk gefeliciteerd, frut I van Teigera
Wij aten stamppot postelein met hertenbiefstukjes en jus. Ingelegde uitjes erbij.
We gaan zo op pad, vandaar dat ik alvast warm heb gekookt. Eet ik mijn potje ‘onderweg’- yoghurt vanavond met een te verkruimelen granolareep en fruit. Staat al ingepakt in mijn voedseltas. Vriendlief krijgt vanavond wat te eten, geen idee wat maar dat maakt voor hem niet uit. Mijn haaktas staat ook klaar, vriend rijdt!
irmaladouce
28-12-2025 om 14:20
Gefeliciteerd met je frut Teigera !
Goed om te lezen dat (bijna?) iedereen gezellige en lekkere kerstdagen had. Hier was het ook fijn.
Vanavond maak ik (zwarte) pasta met zeevruchten en kerstomaatjes en een beetje pit (knof en rood pepertje).
Koreveen
28-12-2025 om 17:43
Gefeliciteerd Teig.
Iedereen heeft lekker gegeten!
Gisteren aten we soep en stokbrood met smeersels en lekkere kaasjes. We hebben daar nog wat van over dus dat ga zometeen op tegel, aangevuld met wat stukjes quiche
afrodite05
29-12-2025 om 11:53
Wij eten vanavond een simpel avg'tje: aardappelen, gehaktballetjes (in stoofvleesjus) en snijbonen. Misschien dat ik voor zoon een lepel appelmoes erbij doe. Normaal eet hij dat als toetje, maar ook weleens leuk om dat op zijn bordje te leggen.
Dolfje
29-12-2025 om 15:02
Ik ben net in de diepvries en koelkast gedoken want had nog niks bedacht voor vandaag.
Het worden röstirondjes met een spinazie-kaas rondo uit de airfryer en spinazie voor erbij.
Teigera
29-12-2025 om 15:06
Bedankt! Was een leuke feestelijke dag gisteren.
Vanavond wordt het een simpele maaltijd: broccoli, vega kaasschnitzel en gebakken minikrieltjes. En daarna gaat frut I logeren bij haar beste vriendin. "Maar ik ga ná het avondeten pas mama want wij eten altijd veel lekkerder."
complimentje!
afrodite05
29-12-2025 om 15:13
irmaladouce schreef op 29-12-2025 om 15:12:
Hier wordt t een Big Mac Salad.
Oeh! Nu heb ik daar ook zin in! Of überhaupt een big mac... Ik zag laatst een recept voor big mac wraps, dat heb ik opgeslagen voor na de bevalling. Ben heel benieuwd.
Dewi-Sri2
29-12-2025 om 16:46
Nog gefeliciteerd, Teig!
De fruit de mer was deels geslaagd. De visman had me gare langoustines meegegeven, die blijkbaar ale een tijdje lagen: ze waren slap en wollig. De garnalen en de coquilles waren wel goed.
De eend van 2e kerstdag was ook niet echt een succes. Het waren manchons de confit, een soort dijtjes dus, waardoor er van die flubberige stukjes in zaten, en ze wilden niet krokant worden. Nee, doen we niet meer.
Vanavond wordt het een rest mac 'n cheese met prei, opgeleukt met kerstomaten (ik had bijna kersttomaten opgeschreven), dat is na het schaatsen zo opgewarmd. Morgen wordt het een luie pot patak's met kip en ik denk sperziebonen, die maak ik dan morgenmiddag vast.
Vanmiddag van een rest bladerdeeg en amandelspijs nog een kleine kerststaaf gemaakt, die nu staat af te koelen.
Morgen zeker aan de boodschappen, mijn ijskast begint ernstige hiaten te vertonen.
Naminokurashi
29-12-2025 om 17:13
stoofvlees, gekookte krieltjes , witlof a la creme appelmoes en fruitsalade
Ted68
29-12-2025 om 17:41
Een snelle hap; moet alleen nog tagliatelle koken, de bolognaise had ik gisteren al gemaakt.