Eten
afrodite05
16-12-2025 om 12:51
Oei Teigera, hopelijk ben je snel van de pijn af! Je lijf zal nog wel alle kleuren van de regenboog krijgen. Sterkte. Misschien helpt het om je nek warm te houden (sjaal, kruik, pittenzak).
Ik ben een beetje klaar met stamppot, maar voor vanavond staat het nog een laatste keer op het menu. Met broccoli, tomaat en gegrilde paprika erdoor, kipnuggets erbij.
ToetieToover
16-12-2025 om 16:08
Laatste keer stamppot van… dit jaar?
Lief kookt vandaag: een bakje tomatensaus uit de vriezer, glutenvrije gele linzenspaghetti en gegrilde worstjes. Want volgens hem kun je overal worst bij eten.
en kaas
ik
🧀
yette
16-12-2025 om 16:08
Hier vandaag aan tafel te vullen wraps met plantaardige chicken tenders, sla, komkommer, tomaat, ui, pittige salsa, guacamole, k&k sausjes, geraspte kaas ... en als ik eenmaal voor de koelkast sta, komt er vast nòg meer op tafel.
Moosey
16-12-2025 om 17:07
Ik moest iets verzinnen met pastinaak, en ik zou wel even iets van vlees kopen in de supermarkt. Dat kan ik dus niet meer, blijkt. Mijn supermarkt roept heel trots dat alle kipproducten minstens 1 ster Beter Leven-keurmerk hebben. 1 ster Beter Leven is nog steeds heel beroerd. Qua biologisch vlees hadden ze alleen kipfilet. Ik heb maar vegetarische slager-burgers gepakt. Broodje hamburger met geroosterde pastinaak en koolsla. Ook niet erg.
Moosey
16-12-2025 om 17:13
Disclaimer: Ik moet niet zo brommen op dat beter leven keurmerk, ook die ene ster is wel echt een verbetering vanaf gangbare dierhouderij. Was er net even over aan het lezen en het is wel een groter verschil dan ik dacht.
Dolfje
16-12-2025 om 18:25
Wij hadden een bakje curry met rijst en een halve mini naan uit de diepvries. Beetje weinig dus ik pak straks nog wel wat yoghurt.
MijnNaamIsHaas73
16-12-2025 om 20:20
Sterkte Nami, laat je goed verzorgen in het ziekenhuis.
En jij ook beterschap Teig, klinkt naar zo'n val.
Fijn dat het etentje meeviel Irma.
Wij aten vanavond wortelenstamp met een gehaktbal. Was voor ons gekookt en erg lekker.
Teigera
17-12-2025 om 08:32
Ach Moosey, die vega slager- burger is in ieder geval nóg diervriendelijker, jij zat safe
.
Lief en de frutjes eten vanavond een broodje shoarma, met slalalala, tomaat en frietjes. Zij blij. Ik heb een borrel van werk in de stad, en eet daarna een bakje gevulde pasta. Geen groot fan van shoarma en ik vind het dus prima zo.
afrodite05
17-12-2025 om 09:09
ToetieToover schreef op 16-12-2025 om 16:08:
Laatste keer stamppot van… dit jaar?
Ik denk het wel idd... Het wordt ook steeds lastiger om iets te verzinnen wat ik kan/mag eten zonder telkens in herhaling te vallen. Man vindt herhaling niet erg, maar ik vind het zo saai. Eigenlijk snak ik gewoon naar alles waar kaas in/op/doorheen zit. Een lekkere quiche, pizza, lasagne, aardappelgratin, ... Nog 11 weken wachten.
Vanavond eten we iets wat ik in mijn studententijd Thaise nasi noemde. Heul anders dan het familierecept (Indische) nasi, dus heiligschennis om het nasi te noemen, maar goed. Normaal maak ik het met Thaise wokgroente, maar dat gaat even niet, dus ik ga kip wokken met prei, kool, ui, knof en rijst en dan gaat er wat pindakaas doorheen. Behalve de Thaise wokgroente (die er nu dus niet eens doorheen gaat) is er dus weinig Thais aan, maar goed. Normaal doe ik er ook wat katjang pedis overheen, maar die ben ik nu vergeten. Ach, alles is behelpen momenteel 
Naminokurashi
17-12-2025 om 10:52
nasi, omelet, atjar, fruitsalade en rauwkost en ook nog saus, geloof ik.
De vis was gisteren waardeloos. 1 meelbal, erwten rauw, lust geen gekookte worteltjes. De krieltjes gingen nog wel en de appelmoes en fruitsalade
irmaladouce
17-12-2025 om 11:04
Hier worden het udonnoedels met Aziatische aubergine (van die lange/dunne, eerst gestoomd en dan met Aziatische smaakmakers nog even gebakken of in de oven) en gesnipperde lenteui.
Ted68
17-12-2025 om 12:28
Hier eten we wraps gevuld met een mix van Tomaten gehakt Mais ui, Paprika, knoflook Pinto Bonen en kikkererwten, overbakken met cheddarkaas en cfremefraiche
anijsblokje
17-12-2025 om 14:16
Het wordt hier denk ik venkel-aardappel-cannellinibonensoep vanavond. Vanwege stokbrood dat op moet.