Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik heb een grote kip in de oven staan, met een aardappelgratin, en tomatensalade.

Oeh, lekker Ted! Ga ik binnenkort ook weer eens doen. zo'n kip.

Teigera schreef op 11-12-2025 om 14:03:

Geen beproefd recept, want niet eerder gemaakt, maar ik ga dit recept gebruiken: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/bastilla-met-ingelegde-citroen

Ik kan morgen een review geven

Ja, dat was lekker! Iets meer ras el hanout gebruikt dan voorgeschreven, ook de frutjes vonden het lekker.

Wat zijn die mannen toch vaak verkouden! Met name die van Aphrodite en Dewi heb ik het idee. Die van mij is ook weer grieperig trouwens, daar niet van. 
Eten kwam er hier niet noemenswaardig van want ipv de opgegeven 90 personen waren er ineens 113 (!) Een redelijk significant verschil.. maar het kwam allemaal toch nog goed. Maar daardoor was er en weinig eten over en had ik ook niet echt tijd meer om te eten. Heb wel wat broodjes en orzo met paddestoelen naar binnen geschoven. 
Hopelijk morgen beter, dan staat er een viergangendiner op de planning. 

Mijn man nooit; als Ziek, dan pinn in zijn rug. Maar Dan is hij ook meteen terminal …..

Ik bestel vanavond als ik eens thuis kom (ga mijn nieuwe Auto halen bij de Garage) een Pizza…..Maar nu eerst nog werken….

yette

yette

12-12-2025 om 07:14 Topicstarter

Ik ga vanavond iets doen met k&k 'verse' spinazie-cashew-ravioli en een paar aubergines die opmoeten. Waarschijnlijk grill ik die laatsten eerst met wat ui en zet ik de staafmixer in een deel om te zorgen dat De Vader ook groente binnen krijgt. Misschien nog wat crème fraiche erdoor. Als topping een mix van gefrituurde salie en gehakte cashews die ik een zoutig caramel laagje geef. Geen idee of het wat wordt, 

Hier wordt het kip met zelfgemaakte gyros kruiden, sla, tomaat, komkommer en mini naan en natuurlijk knoflooksaus.

Het klinkt creatief yette! 
Wij eten vanavond makkelijk, ik maak een mosterdsoepje, daarbij hapjes: stukje quiche, stukje pizza (de oven doet al het werk hier) en rauwkost. Vinden de frutjes ook altijd gezellig, zulke maaltijden.

Haha Moosey, ik moet het even voor mijn man opnemen. Hij heeft neuspoliepen die heel snel opspelen, waardoor hij snel verkouden is of waardoor in elk geval zijn neus dicht zit. De poliepen operatief weg laten halen heeft weinig nut gehad, binnen een jaar waren ze weer teruggegroeid (schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn). Hij twijfelt of hij dat in de toekomst weer wil laten doen, want geen garantie op succes. Maar die neus is dus standaard een ding bij hem, nu door het verkoudheidsseizoen, in het voorjaar/de zomer door hooikoorts. Meer dan de helft van het jaar proeft hij dus amper wat. Best wel klote dus.

On topic: wij eten vanavond een krokante kipburger met sperziebonen en gebakken krieltjes. 

Mijn man is bijna nooit ziek. Ik heb wel vaak van van alles en nog wat last ( nu ook mega koppijn) maar ben niet vaak ziek thuis. Meestal is het  te doen om te gaan werken en huishouden etc. 

Mijn man is ook vrijwel nooit ziek. En als hij ziek is, is dat vaak heel kort. Laatst is hij één dag thuis gebleven van zijn werk omdat hij zich niet lekker voelde. Dat is echt heel zeldzaam.
Wij gaan vanavond even snel wat eten in een stad in de buurt waar we ook wat boodschappen nodig hebben. Er is daar ook een kerstmarkt, dus het zal wel druk zijn. 

Ik weet niet wat mij bezielde toen ik besloot dat het gezellig is om morgen weer gasten te eten te hebben. Ik was vergeten dat ik de kok ben.
Ik maak vandaag alvast Surinaamse pom. Dan doe ik er morgen een groene groentenmix bij (edamame, sperziebonen, snijbonen, peultjes) en ingelegde komkommer. Kook ik er rijst bij. Tadaa.
Vriendlief bakt haverkoekjes. Nou! Gelukkig is hij niet verkouden 

Toetje voor morgen heb ik al in de oven staan: een karamelpudding.

Vandaag eten we hetzelfde als gisteren: stoofvlees, hartige yoghurt/cottage cheese, ovengeroosterde aardappel/tomatenmix en brood van de glutenvrije bakker.
Ik werkte gisteren namelijk in een stad met een glutenvrije bakker dus die heb ik met een bezoekje vereerd. Het was rond lunchtijd al bijna uitverkocht!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.