Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Haha, succes met overtuigen Dolfje!

Ik eet alleen met de kinderen en heb sushi besteld.

Dolfje schreef op 12-12-2025 om 12:54:

Wij gaan zondag uit eten en ik heb natuurlijk al naar de menukaart gekeken en nu wil man weer de vertrouwde kipSaté pakken terwijl er ook andere lekkere dingen op de kaart staan en ik zelf ook lekker saté kan maken. En als we dan 2 verschillende dingen pakken kunnen we dat delen. Maar hij wil saté.
Nu wil ik volgende week saté maken om hem over te halen toch een van de andere dingen te kiezen. Is dat erg slecht van mij

Goeie tactiek, ik ben benieuwd of het lukt!

Ik ben nu een romige kip zoete aardappelsoep met wortel, prei en spinazie aan het maken voor morgen, recept laten verzinnen door ChatGPT. 

En er staat een chili op het vuur, ook met zoete aardappelen. https://www.jamieoliver.com/recipes/vegetables/wyre-forest-school-s-sweet-potato-pepper-chilli/

(ja, de zoete aardappelen waren in de aanbieding )

Dolfje schreef op 12-12-2025 om 12:54:

Wij gaan zondag uit eten en ik heb natuurlijk al naar de menukaart gekeken en nu wil man weer de vertrouwde kipSaté pakken terwijl er ook andere lekkere dingen op de kaart staan en ik zelf ook lekker saté kan maken. En als we dan 2 verschillende dingen pakken kunnen we dat delen. Maar hij wil saté.
Nu wil ik volgende week saté maken om hem over te halen toch een van de andere dingen te kiezen. Is dat erg slecht van mij

Echtgenoot weigert toe te geven aan zijn verkoudheid. Soms ook een 'beetje dom'. Hij buffelt gewoon door, ook al springen zijn oogbollen zijn oogkassen uit.
Jammer Dolf, dat jouw man zo blijft hangen aan de sateh ayam. Best lekker, maar het is zo saai. Zeker met pindasaus. Ik bestel morgen geitenvlees voor de sateh kambing, om te kijken wat het wil worden. Mijn fout tot nu toe: je moet geen viande de chèvre bestellen maar chevreau, anders snappen ze er niks van. Mijn lieve slager van de Grand Frais in Limoges snapte het gelijk, en legde me alles uit. Ik ben benieuwd.

Dolf, is het een idee om eens andere sateh ayam te maken, met een ketjapsaus of met een pindasaus met een twist? Misschien vindt hij het wel wat.

Maak vanavond ossobucco gremolata , met polenta. Vooraf een spinazie salade, met dadels in spekmantel, en verschillende paddestoelen. Toe een zabaione

Ander restaurant Dolfje? Waar ze geen saté hebben
Ik gaar vandaag sous vide varkenshaas, vanavond bak ik die dan nog even aan. Erbij komen sperziebonen en gebakken minikrieltjes, en een champignonroomsaus.

Dewi-Sri2 schreef op 12-12-2025 om 23:45:

[..]

Dolf, is het een idee om eens andere sateh ayam te maken, met een ketjapsaus of met een pindasaus met een twist? Misschien vindt hij het wel wat.

Oh ja dat doe ik ook wel hoor. En heel vaak als we uit eten gaan en hij saté besteld vind ik het prima want dat moet hij natuurlijk zelf weten. 

Ik moet vandaag werken en heb een bak chili con carne uit de diepvries gehaald. Die moet man dan vanmiddag in tortillas doen en dan met saus en kaas erover in de oven zetten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.