Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dan nog een keer: mijn Bericht is weg…. Heb hertenvlees uit de vriezer gehaald, maak daar een stoofpotje van, met ui, Champignon, rode wijn.
En maak straks nog spätzli

Met de nieuwe voedingsadviezen in gedachten (meer peulvruchten), maakte ik vanavond een veganistisch stoofpotje met o.a. witte bonen, pompoen, prei, champignons, bouillon, courgette, artisjokharten, knoflook en ui. Boekweit at ik erbij.

Ik was weer eens restaurantje thuis aan het spelen, met een bordspelmiddag. We hadden 8 gasten, met ons erbij is dat dus koken voor 10. Poeh dat is wel mijn max hoor. Ik kon niet aan alle spellen meedoen, soms ben ik er tussenuit gegaan. Vriendlief speelde dan ook mijn karakter. 
Ik had een castagnaccio gebakken met rozemarijn, die kon alvast mooi in achten (ik kan niet tellen, dus) en dat vult supergoed. Warme chocomel in de pan op het petroleumstel en marshmallows en slagroom klaargezet. Elektrische melkschuimer en een pot koffie. Plus de grote theepot op het theelichtje, alles stond al klaar in de bordspelkamer. 

En voor het diner moesten ze in de keuken in de rij langslopen. Ik had een visstoofpotje met Thaise rode currypasta, passata, kokosmelk. Met ui, venkel, mosselen, garnalen en witvis.

Ik had er koude groenten bij: ingelegde bloemkool (die lag al heel lang ingelegd te zijn). Wortelsalade met sesamolie en pinda’s. En twee soorten warme groente, in de oven in de twee schalen die daar precies passen: één met champignons in misodressing en één met gestoofde prei in zoet-zuur gebonden saus.

K&K Kimbap rollen op een grote schaal, met een kannetje met soja-sesam-enzovoorts saus ernaast. 
Toetje k&k mochi ijsjes, met frambozen en poedersuiker op een taartschaal op voet leek dat heel wat moeite.
Nah, dat was het ook, maar het meeste had ik grotendeels al voorbereid. Ik denk dat ik met Kerst geen zin meer heb om voor grote groepen te koken 

Hier een experiment. Ik maak wel vaker gehaktballetjes in tomatensaus, maar nu had ik het eens uit de oven gemaakt, een beetje losjes naar dit recept (https://www.eefkooktzo.nl/gehaktballetjes-in-tomatensaus/). Dat ging prima, dus ik ga dat nog eens doen. Ik had er geen omkijken naar, heel handig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.