Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

De vegetarische moussaka met linzen, bechamel, alles erop en eraan, staat in de oven. Als frut II thuiskomt van sport kunnen we allemaal aanschuiven. Nu al trek!

yette

yette

24-11-2025 om 18:55 Topicstarter

De gnocchi schuift door want we blijken maar met zijn tweeën te zijn. Kliekjes dan maar: rijstsalade met mango, een enchilada, coleslaw, wat worstjes. 

Zucht, echtgenoot blijft miepen over vlees. Varkensvlees stink, als ik biefstuk in boter bak stinkt het, en als ik biefstuk iets te hard bak in margarine en olie staat de tent blauw en wordt alles vet. Lekker is het dus wel. Ik overweeg om alles te gaan pocheren en als dat niet helpt vegetariër te worden. Het gekke is dat ik dat bij kip nooit hoor. Ik heb hem ook al voorgesteld om het zelf te doen, maar hij kan nog net een roerei maken.
Zoals jullie merken, ben ik er even helemaal klaar mee, maar maak je geen zorgen, dit komt allemaal weer goed. Ik blijf dol op die man. Maar soms...
Ik pieker nu over ons diner voor morgen, geen idee...

By the way, Afro, ik ben zo blij dat alles goed lijkt te gaan! Ik blijf voor je duimen 

De vega moussaka gisteravond was een succes. Vanavond kliekjes, want heb allerlei bakjes in m'n vriezer staan. Dat ruimt dus lekker op.

Ik maak vanavond chili con carne, met verschillende soorten bonen, lekker veel paprika en tomaat. Rijst erbij.

Heb een gehaktbrood gemaakt, daarbij komt een aardappelgratin, met een gemengde salade

Dewi, ik snap het concept ‘open keuken’ helemaal niet juist om die reden. Ik heb laatst buiten uien staan stoven omdat ik die lucht niet in huis wil. Frituren doe ik ook buiten. Maar biefstuk geeft toch niet zo’n rook? Of heb je zo’n giftige antiaanbak pan en is je man een kanariepiet qua sensitiviteit ?

Vandaag aten we gekookte haver met roomboter, parmezaanse kaas, bieslook en knoflook. Olijfolie erover. Erbij gestoofde uien en gekookte bietjes met feta en gepofte pompoenpitten. 

Ted68 schreef op 25-11-2025 om 16:28:

Heb een gehaktbrood gemaakt, daarbij komt een aardappelgratin, met een gemengde salade

Dat klinkt als heerlijk comfort food bij dit koude weer. 

Vanavond  een vegetarische schijf /nuggets ( weet ff niet wat er ligt) met couscous met broccoli.
Normaal eet ik couscous als salade maar wil het nu warm. 

Wij eten vanavond kip in Javaanse marinade, met sperziebonen en rijst.

Wij eten vanavond gestoofde worteltjes met aardappelpuree en gebakken zalm.

Ik wil eigenlijk heel graag sukadelapjes maken met een Italiaans-achtig tintje, maar het is een lange dag voor zoon op het kdv en dan is dat waarschijnlijk niet makkelijk genoeg naar binnen te schuiven... Dus dan gaan we maar voor tomatenrijst met paprika en braadworst, waarschijnlijk doe ik er nog wel wat erwtjes doorheen voor de kleur. Misschien ga ik die lapjes wel alvast voorbereiden voor morgen, want als zoiets een dag staat, wordt het vaak alleen maar lekkerder (toch?).

Ja dat vind ik ook Afro, dat het lekkerder wordt. 

Ik maak vanavond burritos met kip, paprika, maïs, bonen en refried beans. Natuurlijk kaas erover.

Gisteren hadden we kliekjes die op moesten en vandaag wordt het dit: 
https://fodmapfoodies.nl/recipe-items/gebakken-noedels-met-vega-gehakt/

yette

yette

26-11-2025 om 14:16 Topicstarter

Ook hier couscous, maar dan met ratatouille van de bakplaat en merguez. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.