Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vrijdag bij mijn moeder bloemkoolrisotto met pangrattato gemaakt. 
Gisteravond had ik stamppot zuurkool. Vanmiddag had ik een beetje pasta Alfredo gemaakt. Vanavond vertrek ik op reis voor werk. Ik eet denk ik een broodje of zoiets op Schiphol. Morgen is het vliegtuigvoer, maar daarna wordt 't beter!

MijnNaamIsHaas73 schreef op 23-11-2025 om 14:00:

Wij eten vanavond tomaten risotto met basilicum en chorizo, nu al zin in

Oh dat klinkt heel lekker. Hoe maak je dat?

Wij doen een pizza in de oven. 

wij hebben heel lekker geluncht voor mijn verjaardag alvast, met broodjes, quiche, salade, soep. Heb nu alleen nog zin in soep (met een heerlijke boterham uit eigen bakkerij erbij) Zo eens kijken of lief zin heeft om iets te maken… anders doe ik het zelf wel

Bellebelle schreef op 22-11-2025 om 17:27:

We eten vanavond stoofvlees, dat staat al de hele dag lekker te pruttelen. Erbij frietjes en romanesco. Mijn man zag de romanesco in de winkel liggen en heeft 'm meegenomen. Nog even bedenken wat we ermee gaan doen. Waarschijnlijk grillen in de oven. Ik ben niet zo'n fan van tot moes gekookte groentes, maar gegrilde bloemkool vind ik dan wel weer erg lekker, dus wellicht smaakt dit ook goed.

Zo lekker, zelfgemaakt stoofvlees! Zeker in combinatie met frietjes

Wij eten vanavond een zuurkool oveschotel met stoofpeertjes: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R767198/zuurkool-met-stoofpeertjes

Wij hadden gisteravond de jaarlijkse hilarische dorpsquiz. We zaten met het team bij onze buren en aten met z’n allen pompoensoep met broodjes. Daarna was het weer aanpoten om alle vragen en opdrachten op tijd in te leveren.  Ik had nog mini appelflappen gemaakt  en anderen hadden ook lekkers mee voor tussendoor.

Net aten we babi pangang van de slager met rijst en sperzieboontjes.

Goede reis, GB

Vandaag aardappelwedges uit de oven (zelfgeschild) met gekookte doperwtjes en kerstomaatjes met balsamicoazijn uit de oven(met croutons erover gestrooid)  en een Valess-goudse kaas.

Gisteren at ik vega zuurkool ovenschotel, uit de vriezer. Vanavond kookte ik weer: een pastasaus met courgette, paprika, tomaat en balsamico. Met volkoren fussili erbij en geraspte kaas. 
Trots dat ik iets in elkaar gedraaid heb vandaag. 

Venusss schreef op 23-11-2025 om 18:25:

[..]

Zo lekker, zelfgemaakt stoofvlees! Zeker in combinatie met frietjes

Wij eten vanavond een zuurkool oveschotel met stoofpeertjes: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R767198/zuurkool-met-stoofpeertjes

Ja heerlijk, was ook goed gelukt.

in elk geval bloemkool en een runderbraadworstje en ik denk aardappelpuree al had ik dat eigenlijk voor morgen bedacht.

yette

yette

24-11-2025 om 09:00 Topicstarter

Gisteren maakte ik enchiladas en vandaag wordt het gebakken gnocchi met oa spinazie, gorgonzola en gehakte hazelnoten. 

Vanavond een preiquiche met feta, (klein beetje) spekjes en wat linzen erdoor voor de extra voedzaamheid.

Nikki1973 schreef op 23-11-2025 om 17:14:

[..]

Oh dat klinkt heel lekker. Hoe maak je dat?

Wij doen een pizza in de oven.

Wij gebruiken dit recept. Naast de ui doen we er ook 2 fijngehakte stengels bleekselderij bij voor wat extra groenten (voor 4 personen)

https://ohmyfoodness.nl/tomatenrisotto-met-chorizo/

ToetieToover schreef op 23-11-2025 om 14:42:

[..]

Heb ook al zin in eten. Ik eet op vrije dagen liefst rond 14:00 of 15:00 uur. Maar nu wacht ik braaf tot standaard Nederlandse avondmaaltijd-tijd, dat is 18:00 uur. Om de tijd door te komen, eet ik zelfgebakken karamel-appelkoek met cappuccino. Daar red ik het wel eventjes op hoor.

Dat klinkt goed!

Vanavond weer verder met project vriezer leegmaken. Rode kool, rösti rondjes en een hamburger.

Goede reis GB!

En (alvast) gefeliciteerd Moos!

@Haas: link vergeten?  

Wij eten pasta met spekjes, pesto (we gaan lactosevrije proberen, ik ben benieuwd) en courgette (of "warme komkommer", zoals zoon het noemt). 

afrodite05 schreef op 24-11-2025 om 13:38:

@Haas: link vergeten?

Ja, dankjewel. Aangepast

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.