Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vandaag een ovenomelet, deze keer met: eieren (duh), gepureerde/gekookte witte bonen, ham, gewokte preien en parmezaanse kaas. Ik vond het goed geslaagd, met name omdat de ham zo lekker was!

Verder een fast-food maaltijd van een k&k zakje rauwkost, mango, komkommer, noten/zadenmix en rosbief. Oosterse dressing er overheen die al klaarstond. Binnen 10 minuten zaten wij aan tafel  omdat ik slechts wat dingen moest snijden

Wrap met gerookte zalm, roomkaas, komkommer, wortelreepjes en beetje sla en rode ui

ToetieToover schreef op 03-11-2025 om 18:30:

Vandaag een ovenomelet, deze keer met: eieren (duh), gepureerde/gekookte witte bonen, ham, gewokte preien en parmezaanse kaas. Ik vond het goed geslaagd, met name omdat de ham zo lekker was!

Verder een fast-food maaltijd van een k&k zakje rauwkost, mango, komkommer, noten/zadenmix en rosbief. Oosterse dressing er overheen die al klaarstond. Binnen 10 minuten zaten wij aan tafel omdat ik slechts wat dingen moest snijden

Dat klinkt leuk! Doe je dat in een springvorm o.i.d.?

Herfstappeltaart schreef op 03-11-2025 om 18:58:

[..]

Dat klinkt leuk! Doe je dat in een springvorm o.i.d.?

Ik bak het in een pyrex quichevorm

images?q=tbn:ANd9GcTM2DxJIe28KhcjrDauGevtEKy--jvyO_wkhsPa016eNA&s=10

Zoiets als deze, gevonden bij de kringloopwinkel. Een springvorm gaat vermoedelijk niet werken omdat het beslag dan zo door de kieren zou weglopen. 

We bakken daar ook graag pannukakku en mokkapalat in. Vooral omdat het een groot formaat is. 

ToetieToover schreef op 03-11-2025 om 19:49:

[..]

Zoiets als deze, gevonden bij de kringloopwinkel. Een springvorm gaat vermoedelijk niet werken omdat het beslag dan zo door de kieren zou weglopen.

We bakken daar ook graag pannukakku en mokkapalat in. Vooral omdat het een groot formaat is.

Wat ziet dat er lekker uit! Nu wil ik ook zoiets maken

Wij hadden gisteren: https://www.halfbakedharvest.com/thai-peanut-chicken-pumpkin-curry-wsticky-pomegranate-rice/ Echt zo lekker! Vind alleen een pompoen schillen en snijden altijd veel werk, dus de volgende keer koop ik K&K pompoenblokjes.

Vandaag hadden we aubergine/paprika/tomaat in een K&K zoetzure woksaus van Go-Tan met rijst. Lekker snel klaar.

ToetieToover schreef op 03-11-2025 om 19:49:

[..]

Goed idee zeg, lijkt me lekker.

Ik was vanmorgen de vriezer aan het uitmesten, en vond een zakje 'Indisch gehakt'.  Heb het er maar uitgehaald, want door allerlei onverwachte dingen had ik geen tijd om fatsoenlijke rodekool te maken. En natuurlijk, onder het gehakt lag de k&k rodekool. Die schuift alweer op naar morgen.
Echtgenoot, die met Franse vriend een voor hem (vriend) nieuwe laptop aan het zoeken was, kwam zo laat thuis, dat ik intussen ook sayur boontjes en sambal goreng telor klaar had. Hij was helemaal blij. Morgen nog een klein restje voor de lunch, en dan.... tromgeroffel.... canard, rodekool en truffelpuree voor het diner... hoop ik .

Wij aten gisteren zo ontzettend lekker in een Libanees restaurant.
We hadden de Mezze voor 2 personen. Ff op de kaart spieken hoe het heet :
Libanees brood, hummus, aubergine spread, tabuleh, 3 soorten  gefrituurde pasteitjes  met spinazie en met ontzettend lekker gehakt erin en een soort  borek met kaas , falafel, warak enab( gevulde druivenbladeren) gehakt en kipspiesjes.
Echt zo lekker allemaal, we gaan van de week een keertje terug. 

Vanavond eten we waarschijnlijk in ons huisje, gaan een paar bakken salade halen oid. Brood en dip erbij en het is wel goed. 
We hebben wel een magnetron maar geen kookgelegenheid maar je kan volgens mij een kookplaat bij de receptie lenen maar het is zo krap dat aanrecht dat ik daar geen zin in heb. Ook afwassen is al een gedoe in een kleine spoelbak. Bordjes en glazen afspoelen gaat net. Heb afwasmiddel gekocht maar er ligt geen theedoek. 
En echt normaal neem ik er altijd 1 of 2 mee en gebruik ze bijna nooit dus nu niet want dacht het is nooit nodig.

In Mezze heb ik ook wel zin…….Heb vandaag een ik dag: zo naar de Pedikur. Daarna naar de Garage om proef te rijden… Moet nu nog maar 1 man (af en toe) en 1 hond in , en kan dus kleiner. En vanavond met 3 vriendinnen afgesproken om wild ( uit de buurt) te eten.

yette

yette

04-11-2025 om 09:46 Topicstarter

Vandaag maak ik van de kliek van zondag (curry en rijst met kardemom, erwten en sperziebonen) een maaltijd voor 3 of 4 personen. Ik dacht aan gekookte & daarna ff gebakken eieren in een deel van de saus - dan heb ik een vegetarische curry èn een met rund. Verder alweer raïta (ik heb teveel komkommers gekocht want was vergeten dat ik er al 2 had) en naan met wat verse kruiden door het deeg. 

Zo dolfje, dat klinkt erg goed ! Fijne vakantie nog verder !

Gisteren aten we een mexicaanserige quinoa-pilav met kalkoenfilet, paprika, courgette, rode ui en een klodder yoghurt.

Voor vandaag heb ik meerdere opties. Ik heb 600 gram rundergehakt dat absoluut gebruikt moet worden. Ik zit aan chili con carne te denken met guaca en ijsbergsla, maar dan eten we opnieuw tex-mex… Ik kan ook voor koreaanserige sloppy joes gaan – met gochujang. Ik heb ook nog een blikje kim chi staan en er zijn volkoren afbakbroodjes die opmoeten. Beetje aziatische komkommersla erbij en het is weer prima. 

Ik neig naar de sloppy joes…

Hoewel ik totaaaaal geen zin heb om te koken, moet er toch maar iets op tafel komen. Dan maar kip pilav met knoflook, perzik en tomatenpuree. Sperziebonen en rijst erbij. 

Lief en ik gingen gisteravond samen uit eten. Dat was een fijne avond. Gestart met drie amuses met een lekker glas cava erbij: springroll met rode kool met dressing van limoen en dressing van kurkuma (prachtige kleuren, knalde van het bord af), iets met héel kazige dingetjes wat ik echt niet lekker vond (maar lief dan weer wel) en een cassave-kroepoekje met pinda en gemarineerde ananas. Dat vond ik dan weer heel lekker maar lief proefde de ananas niet. 
De gerechten, voor zover ik de beschrijvingen onthouden heb dan, waren: hamachi met ingelegde koolrabi, yoghurtsaus, spongecake met wasabi, dille - kabeljauw met wortelpuree, ingelegde wortel, soort kroepoek-achtig krokantje en beurre blanc met gezouten citrus - koningsboleet met krokante shiitake en pompoen-sausje (súperlekker gerecht) - iberico ham met witte chocolade-puree, krokante boerenkool, beignet gevuld met pulled pork en spruitjes - kaasplankje naar eigen keuze (je mocht aankruisen wat je wilde proeven) - dessertamuse met mango, duindoorn en pindarotsje van caramel - daarna het daadwerkelijke dessert met walnoot, braam en kers. Zag er allemaal prachtig uit, vlotte en gezellige bediening. Lekkere friandises bij de koffie en we rolden zo naar huis (hadden een B&B in de buurt geboekt). 

Vanavond weer gewoon. Lief is helaas vanochtend ziekig wakker geworden, veel hoesten, erg moe en hij heeft ook in de auto net geslapen. Maak vanavond een makkelijke pasta met mascarpone, hamblokjes, spinazie en champignons. Hij heeft vandaag nog niks gegeten dus ik hoop dat hij zo wat gaat eten.

Man kookt vandaag een zuurkoolschotel uit de oven met appelschijven bovenop.

Klinkt lekker en fijn Teig! Jammer dat je lief ziek is geworden.  Hopelijk knapt hij snel op.

Hier wordt het makkelijke pasta pesto vanavond met kip, champignons en courgette 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.