Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij hebben 2 k&& caesar salades gehaald en hebben nog dipstokjes met ailoli en chips want vakantie 
Vandaag ook alweer 25.000 stappen gezet.

Vanavond dan toch op het menu: vegetarische lasagne, opgediept uit de vriezer! (nou ja, het lag dus al een paar dagen in de koelkast)

Klinkt heerlijk Teig.

Fijne vakantie Dolf.

Wij aten net wraps met kalkoen blokjes, champignons, chili bonen, paprika en afgetopt met kaas

Wij aten boerenkoolstamppot met gerookte makreel, zoet-zure komkommer en ketjapsaus.

En verder croutons met hartige yoghurt, gepofte pompoenpitten en gehalveerde tomaten uit de oven.

Dat klinkt allemaal geweldig, Teigera. Fijn dat jullie zo genoten hebben !

Er is natuurlijk nog meer dan de helft van de sloppy-vulling over (en die was erg lekker) en die leuk ik vandaag op met een K&K diepvries-groentenmelange-brunoise en wat paddenstoelen. Daar komen noedels bij. Da's weer een makkie vandaag.

En wat daar dan (denkelijk) weer van overblijft, gaat morgen mee naar werk voor lunch.

Dubbel

Gisteravond is manlief toch nog z'n bed uitgekomen om iets te eten, een bakje havermout. Nou ja, er zat iets in zullen we dan maar denken. Mannenziek is toch echt anders dan vrouwenziek... Ik had geen zin om voor alleen mezelf pasta te gaan maken, dus die schuift door naar vanavond. Dan zijn de frutjes ook weer thuis. Ik warmde gisteravond een klein restje melanzane alla parmiggiana en een restje chicken arrabiata met cheddar-dumpling op. Was precies genoeg zo samen.

Ik ga straks een ovenschotel maken met gehakt, rode kool en aardappelpuree. Dan maak ik twee mannen blij, prima. En als ik hem voor 13.00 af heb (het wachten is op het ontdooien van het gehakt), ben ik zelf ook blij. Ik moet dan twee vaccinaties halen, dus dan zal ik wel met twee zware/spierpijnarmen komen te zitten voor een paar dagen, dus fijn als dit dan alvast klaarstaat. 

yette

yette

05-11-2025 om 13:37 Topicstarter

Ik zet twee soorten pastakliek in de oven met een lading kaas erop: spaghetti met aubergine en gorgonzola en volkorenmacaroni met boerenkool, chorizo en geroosterde paprika & ui. 

Geroosterde pastinaak, broccoli en zalm-met-mosterd-en-dille.

Had 2 Kilo gehakt uit de vriezer gehaald: voor Lasagne…. Kreeg vanochtend de een na de andere afzake. Heb dus maar Chili con carne  voor vanavond gemaakt, en bolognaise voor morgenavond.

Curry met pompoen en een Turks brood. Recept van picnic, makkelijk te maken, vegetarisch en iedereen in huis (2 volwassenen, 2 pubers) vindt het lekker, dus deze maken we regelmatig. 

Ik maak spinaziestamppot net een kipvink (gemarineerde kipfilet omwikkeld met spek) van de slager

En jawel, vanavond dus eindelijk de eend met rodekool en truffelpuree. Ik zal zo meteen vast de aardappels schillen, dan hoeft dat straks niet meer (als ik er geen zin meer in heb). Een lekker vlot maaltje dus vanavond. Voor de rest van de week weet ik het nog niet, ik kan zoveel kanten op. En dat is maar goed ook. Er gebeurt weer van alles in huis en nu ik voorlopig geen auto mag rijden, zit ik muurvast zonder echtgenoot. Daar baal ik zo verschrikkelijk van.

Klinkt goed die mezze, Dolfje. En fijne vakantie!

Imposant dinertje, Teig. En sterkte met je zieke sieluge lief.

Maandag werd het Pasta a la Norma, gisteren venkelrisotto en vandaag warmde ik kerrie-erwtensoep op uit de vriezerT

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.