Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij aten op een feestje. Vanalles wat, soep, pizzapunten, stukje quiche en salade. Was lekker en gezellig 

Heb ree vlees op staan met paddestoelen en ui in rode wijn.
Man maakt er tagliatelle bij (deeg is al klaar). Met spruitjes, en rode kool

Dewi-Sri2 schreef op 01-11-2025 om 12:42:

[..]

Nou, reken maar! De man van de toko stond weer te glimmen.

Volgende keer als hij je ziet komen rolt hij de rode loper uit.

Eten gisteren was lekker en gezellig. Vooraf had ik geroosterde bloemkool met gebrande citroen, hazelnoot, saus van truffel en Parmezaanse kaas en als hoofdgerecht zeebaarsfilet met gamba's, risotto, (geroosterde) pompoen, venkel en een saus van langoustine. 

Vanavond wordt het denk ik iets simpels. Ik heb nog zuurkool over waar ik iets mee moet. Mss weer een ovenschotel. Of kijken of ik eens iets anders kan verzinnen ermee. Wordt vervolgd. 

yette

yette

02-11-2025 om 15:20 Topicstarter

Ik maak een soort rogan josh, maar dan met rundergehaktballetjes. Verder basmati met erwten en boontjes en raïta. Misschien maak ik er, als ik nog puf heb, ook verse naan bij. 

Onze oudste kookt vandaag.  Zelfgemaakte hamburgers op een broodje met friet uit de airfryer.  Echt koken is het dus niet helemaal maar ik ondersteun elk initiatief.  

Risotto met gepofte knoflook, spinazie, tijm en mascarpone wordt het vanavond. 

GB je etentje klinkt erg goed. En Haas, ha dat snap ik!

Ik at gisteren een driegangenmenu op een feest. Voorgerecht een soort tompouce van zoete aardappel en geitenkaas, hoofdgerecht met polenta, bloemkool en amandelen en het desert was iets wat ik normaal niet zou kiezen, iets met veel merengue en citroenijs. Het was wel allemaal lekker, gelukkig! 

Wij aten zaterdagavond in een Chinees restaurant wat redelijk dichtbij ons hotel ligt ( we liggen nogal afgelegen dus flink lopen overal heen maar dat wist ik van te voren).
We hadden kipsaté om te delen vooraf ( wat ze volgens mij niet echt begreep)en fried noedels en kip kerrie en kip knoflook. Als eerste kwam de kip kerrie  toen de noedels en toen pas de saté en daarna de kip knoflook. Wat heel anders was dan verwacht, het leek meer op kip katsu dus gepaneerd en met een sausje wat we niet helemaal konden thuis brengen maar het was wel lekker.
Ontbijt en lunch gisteren bij de supermarkt gehaald. 
Gisteravond  gingen we naar de badplaats de andere kant op waar ik op Google een burgerbar had opgeslagen dus goede recensies had. Het waren ook echt lekkere goede burgers en goede friet. Man had een smokey burger met ei, kaas en spek en ik met rucola, geitenkaas en gekarameliseerde ui.

Klinkt goed, Dolfje! Nu heb ik ook zin in hamburgers... Maar ik nip braaf verder van mijn kamillethee.

Vanavond eten we pasta met prei en het gehakt uit een braadworst. Als het te weinig groente lijkt, gooi ik er nog een handje erwtjes doorheen.

Broodjes Hamburger……

Fijne vakantie Dolfje!

Wij eten vandaag curry madras van een verpakken. Zal niet met gejuich ontvangen worden

Meestal kook ik voor twee dagen.Ik woon alleen. Gisteren een ovenschoteltje gemaakt. Onderin diepvriesvis. Een prutje gemaakt van ui, knoflook, paprika en flink wat prei. Pakje passata erdoor geroerd. Over de vis gedaan en afgedekt met plakjes tomaat en wat geraspte kaas. 
In de oven en voor twee dagen klaar. Lekker hoor. 

Vanavond rode kool met aardappelpuree, een Valess-schnitzel en appelmoes van eigen appelboom.

yette

yette

03-11-2025 om 16:53 Topicstarter

Pasta met aubergine, ui, gorgonzola en véél room. Misschien nog een salade, omdat het lekker is, maar voor de vitamines is dat niet echt nodig. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.