Eten
Dolfje
31-10-2025 om 07:11
Ik had gisteren een uitgebreide lunch waarbij iedereen wat had meegenomen. Wraps, couscous, broodjes oa.
S'avonds thuis dus een kom erwtensoep en een pie.
Voor vanavond heb ik een bakje bami of nasi ( dat weet ik even niet meer) uit de diepvries gehaald, erbij kleine kipspiesjes, gebakken ei en komkommer. En pindasaus denk ik.
irmaladouce
31-10-2025 om 08:15
Ik heb voor vanavond onglet. Daar kunnen gekruide aardappeltjes uit de oven bij en gestoomde brocs. En sla.
Ik hoop dat om 20.00 uur de stroom halloween-kindertjes voorbij is en dat we dan op ons gemak kunnen eten.
yette
31-10-2025 om 09:08
Gisteren was ik alleen thuis en nodigde ik een vriendin uit die ook vis eet om eindelijk eens bij de Chinees die garnalen met groenten in zoet-pittige saus (Kung Pao Ha) te bestellen die altijd naar me lonken als ik met mijn gezin afhaal. Was heerlijk en voor herhaling vatbaar! Omdat ik geen idee had of het genoeg was (wat het wel bleek te zijn), heb ik er ook een menu bij besteld. Komt wel op. Vandaag zijn we met zijn 6en en eten we foe yong hai, babi pangang, tjap tjoy met kip, saté, het laatste beetje garnalen, nasi en bami.
afrodite05
31-10-2025 om 09:11
Ik maak vanavond ajam smoor met sperziebonen en rijst. Misschien dat ik nog iets leuks doe met de sperziebonen (sajoer boontjes), maar dat is afhankelijk van mijn energielevel.
Teigera
31-10-2025 om 09:17
Melanzane alla parmigiana wordt het vanavond. Met ciabatta erbij. Hapsnap, want er moet gesport worden en Halloween gelopen en hier thuis natuurlijk ook Halloween-uitgedeeld worden. Maar komt goed, dit leek me iets dat even kan blijven staan en opgewarmd kan worden indien nodig.
Moosey
31-10-2025 om 09:32
Lief en ik werden mee uit eten genomen naar een Italiaans restaurant in de buurt. Beetje chiqueig, Gault Millaut-aanbevelingen, was me getipt door een Italiaanse, dus de verwachtingen waren er wel. Maar ik vond het niet zo best. Eerst al de wijn, we kozen een Nero d’Avola maar die bleek er niet te zijn, we kregen iets anders ervoor in de plaats (een Bardolino geloof ik) die wel redelijk was maar zeker niet spectaculair.
De antipasti waren deels nog wel ok, een lekkere gestoofde ui in een rondje bladerdeeg met een lekkere saus, en plak opgerolde courgette met mozzarella in een erg romig sausje, maar daarna ging het wat bergafwaarts. Een zacht broodje (gewoon een supermarkt-kadetje) gevuld met een tomatensaus met worstvulling erdoor, mwa, een gehaktballetje in tomatensaus, die saus was gewoon niet zo lekker. Een melanzane a la parmigiana maar de aubergine plakjes waren in een beslagje gebakken. En weinig tot geen tomatensaus. Maar soit, twee van de vijf gerechtjes wel echt lekker, kom nog wel goed komen. Tussengerecht was een dikke, maar mijn smaak te al dente spaghetti met dezelfde saus als in het broodje zat en een klatsje van de saus die bij de courgette zat. Zwaktebod en ook niet bijzonder lekker. Hoofd had ik als enige voor vis gekozen, was een zeebaarsfilet met huid maar niet knapperig gebakken, met een hoop gebakken paprika erop, en een leuk rondje van dikke kokosmelk op het bord (blijkbaar was de saus van de courgette ondertussen op..
) Was gewoon geen gerecht, vond ik. De rest van de tafel had iets van rood vlees, ook met paprika en parmezaan en balsamico-stroop. Was wat meer aan te beleven dan aan mijn vis, maar ook niet briljant.
Dessert was een stuk taart met een marmelade-vulling die zelfs voor mij te heftig was qua bitter (verder wel heel lekkere korst) een chocolademousseje en een espresso-kopje met bevroren chocolademelk met een beetje slagroom. Die laatste was wel grappig.
Gelukkig hoefde ik het niet zelf te betalen, dan had ik er denk ik ook wel wat van gezegd. Maar als iemand je mee uit eten neemt doe ik dat minder snel. Maar jammer, ik had me er wel op verheugd.
irmaladouce
31-10-2025 om 09:50
irmaladouce schreef op 31-10-2025 om 08:15:
Ik heb voor vanavond onglet. Daar kunnen gekruide aardappeltjes uit de oven bij en gestoomde brocs. En sla.
Ik hoop dat om 20.00 uur de stroom halloween-kindertjes voorbij is en dat we dan op ons gemak kunnen eten.
Mijn plannen zijn gewijzigd... ik ga Chinees eten bij yette !
Ach, wat jammer Moosey. Het klinkt idd allemaal zéér matig. Terwijl Italiaans zo heerlijk kan zijn. Ik had een tijd terug ook zo'n vreselijke tegenvaller met MaP in een goed aangeschreven Italiaans resto.
MijnNaamIsHaas73
31-10-2025 om 10:25
Wat jammer van dat etentje Moos. Ik kreeg even een error van kokosmelk bij een Italiaans restaurant. Dat ze dat überhaupt in de keuken hebben.
Gisteren had ik een event, dus borrelhapjes en op het station nog een broodje falafel.
Vanavond kookt man. Ben benieuwd wat het wordt
yette
31-10-2025 om 11:25
Jammer, zo'n teleurstelling, Moos!
Zou het niet ook liggen aan je eigen standaard? Hier vinden man en kinderen bijvoorbeeld dat ik de lol van uit eten deels 'verpest' omdat er een aantal gerechten zijn die in restaurants vaak tegenvallen in vergelijking met hoe ik het maak. Wie niet beter weet, geniet er vast meer van.
anijsblokje
31-10-2025 om 12:20
Thanks, Moos en GB!
@de thermospotdiscusie: Mijn geliefde heeft ook zo'n ding. Echt een lomp exemplaar, dus ik plaag hem daar graag mee. Ik hoop dat hij hem kwijtraakt, dan krijgt hij een charmanter exemplaar van me. Neem deze dus niet:

MijnNaamIsHaas73 schreef op 31-10-2025 om 10:25:
Wat jammer van dat etentje Moos. Ik kreeg even een error van kokosmelk bij een Italiaans restaurant. Dat ze dat überhaupt in de keuken hebben.
Gisteren had ik een event, dus borrelhapjes en op het station nog een broodje falafel.
Vanavond kookt man. Ben benieuwd wat het wordt
Ik ook, Italiaans en kokosmelk???? Dat kan toch niet? En supermarktbolletjes als broodjes ook niet.
Hier heb ik last van mijn welbekende alles-wat-ik-bedenk-daar-heb-ik-geen-zin-in dag/dagen. Ik heb geen zin om te koken, maar ook niet om te eten. Dus misschien wordt het iets van een traybake met aardappel, pompoen, worstjes en rode ui. Of pastinaak met zalm en broccoli. Daar heb ik denk ik nog de meeste zin in.
Maar eigenlijk wil ik geloof ik zachte witte (supermarkt!)bolletjes met knakworst, geloof ik
. Ik heb vegetarische lasagne uit de vriezer gehaald, heel lief door mijn zus gemaakt tijdens mijn vorige ziekteperiode, maar daar heb ik dus geen zin in. En ik ken deze buien van mezelf, dan schiet het helemaal niet op.
Moosey
31-10-2025 om 13:26
yette schreef op 31-10-2025 om 11:25:
Jammer, zo'n teleurstelling, Moos!
Zou het niet ook liggen aan je eigen standaard? Hier vinden man en kinderen bijvoorbeeld dat ik de lol van uit eten deels 'verpest' omdat er een aantal gerechten zijn die in restaurants vaak tegenvallen in vergelijking met hoe ik het maak. Wie niet beter weet, geniet er vast meer van.
Oh, absoluut. Daarom probeer ik ook niet al te uitgesproken te mopperen tegen mijn tafelgenoten, want dan wil er straks niemand meer met me uit eten
Nu zijn mijn lief en mijn broer beide ook goede koks en kritische eters, dus dat scheelt. Maar dan nog wordt het er in groter gezelschap niet gezelliger op als je gaat miepen over eten dus hou ik me in.
Met die kokosmelk heb ik nog even geprobeerd het het voordeel van de twijfel te geven, want’ het hoort niet’ vind ik niet perse een argument, maar het sloeg echt als een tang op varken. Behalve dan dat het er mooi uit zag op het zwarte bord.
Dewi-Sri2
31-10-2025 om 18:02
We zijn nog geen drie weken terug uit Nederland, en ik heb nu alweer heimwee naar het eten van Yette. We zaten daar schuin tegenover een Chin.Ind.Rest, dus daar heb ik nog wel eens iets afgehaald. Voor 2 dagen klaar, heerlijk. En ze hebben daar grote zakken goddelijke cassavekroepoek, heerlijk! Ik kijk nu al op de afhaalkaart wat ik over 5 maanden wil eten.
Vanavond zal het wel iets ongeïnspireerds maar makkelijks worden als witlofstamppot met rookworst. Misschien zondag eindelijk de rodekool en confit de canard. Hoop ik.