Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wegens drukte een diepvriespizza naar binnen gewerkt. Bah, voorlopig niet meer 
Vreselijk zout.

Sterkte Anijs! Soms een keer toegeven aan supermarktbolletjes met knakwost kan ook geen kwaad. Ben je meteen voor een paar jaar genezen 

Wij aten kip massala met roti (uit de supermarkt). Man was een bouillonblokje verboten dus het was een beetje flauw. Maar verder wel lekker

Italiaanse kokosmelk is voor mij ook nieuw. Ik ‘misbruik’ wel eens gele linzenspaghetti om er een oosters noedelgerecht mee te maken en dat is de enige keer dat een Italiaans ingrediënt in een Oosters gerecht komt   

Op dit moment ben ik brood aan het bakken, speciaal voor vriendlief worden het zoete kaneelbroodjes. Gisteren was ik zo verkouden en verkleumd dat hij mij havermoutpap bracht terwijl ik in bad lag. De eerste keer in mijn leven dat ik in bad heb gegeten   

Ik kan nog niet verder vooruit kijken en morgen hoef ik pas weer ‘vooruit’ te koken. 🧑‍🍳 

Wij eten vanavond chicken arrabiata met cheddar-dumplings. Ga straks de slowcooker aanslingeren. Net de frutjes weggebracht, die zijn de hele dag op stap met de scouting. Ben benieuwd hoe afgemat ze thuiskomen vanavond 
Ik zie wel of zij nog willen eten, of niet. Het gerecht vriest gelukkig gemakkelijk in.

Maak vanavond wat tapa`s; gevulde tomaatjes met tonijn. Chorizo in rode wijn. Gevulde Aubergine. Paprika salade en courgette rolletjes met kaas. Als toetje Mancheso met honing

Niet met een auto vol met niet te vinden ingrediënten terug vertrokken, Dewi?

He bah Anijs. Ik zou gewoon voor de knakworst gaan. Mss het beste als je gewoon iets binnen krijgt. Dan komt verantwoord en culinair gewoon andere keer. 

@Moos, wat een deprimerend verhaal. Ik moest er ook wel een beetje om lachen, maar het is natuurlijk dieptriest. Wat vonden je disgenoten? Of wilde niemand het hardop zeggen?

Even denken, donderdag was ik laat thuis en moest ik 's avonds nog 4 broeken korter maken. Ik maakte even snel gestoomde aardappeltjes, gestoofde radicchio met knoflook en daarbij at ik een paar vissticks die ik laatst uit een vlaag van nostalgie had meengenomen. 
Gisteravond maakt ik bami bij mijn moeder. Met sugarsnaps, wortel & prei. Gebakken eitje erbij. 
Vanavond gaan we eten ter gelegenheid van Brown's en mijn verjaardag. Met mijn moeder. Bij een restaurant hun woonplaats. Al eerder gegeten en meestal goed.

Hier wordt het vanavond volkorentortilla's uit de oven, gevuld met gefruite ui, puntpaprika, tomatenpuree, burritokruiden, mais, verse (ontvelde) tomaten en kidneybonen. Wat geraspte kaas bovenop en bakken maar. Erbij een schep Griekse yoghurt.

ToetieToover schreef op 01-11-2025 om 08:03:

Italiaanse kokosmelk is voor mij ook nieuw. Ik ‘misbruik’ wel eens gele linzenspaghetti om er een oosters noedelgerecht mee te maken en dat is de enige keer dat een Italiaans ingrediënt in een Oosters gerecht komt

Ik dacht dat ze in Suriname ook spaghetti gebruiken in de bami. Maar ik doe dat eigenlijk ook nooit. Sowieso eten wij weinig spaghetti. Liever penne/fusili of als het dan echt de lange slierten moeten zijn, dan pak ik meestal tagliatelle. 

Vanavond staat hier geen pasta op het menu, maar rijst, broccoli en een ovenschaal kip tandoori. Voor man en zoon wat kroepoek erbij.

Gisteren pasta arrabiata gemaakt met kip en veel groenten. 
Vanavond wordt het een Turkse linzensoep. Even kijken of we zin hebben Turks brood te halen, het regent hier weer pijpenstelen. 

Ik zit op het vliegveld dus weet het voor vanavond nog niet 

GeorgieBrown schreef op 01-11-2025 om 09:44:

Niet met een auto vol met niet te vinden ingrediënten terug vertrokken, Dewi?

Nou, reken maar! De man van de toko stond weer te glimmen. 

yette

yette

01-11-2025 om 13:14 Topicstarter

Kokosmelk in de Italiaanse keuken is gewoon raar. Ik heb De Zilveren Lepel er even op nagekeken en kokos(melk) komt niet voor in het ingrediënten-register. 

Zelf gebruik ik trouwens wel eens mie-nestjes ipv tagliatelle. Dat is qua deeg precies hetzelfde. Sterker nog, een heel groot deel van de mie-nestjes op de Europese markt, inclusief de bami die de Chinees gebruikt, wordt in Italië geproduceerd door pasta fabrikanten! 

En ja, de vorm is iets anders. Maar het heeft een prima bite èn is stukken goedkoper. 

Hier gaat vandaag de vetpan aan. Ik heb al tijden zin in patat. Verder een keuze tussen Picanto's, frikadellen en kipnuggets. Erbij een Griekse salade. 

afrodite05 schreef op 01-11-2025 om 10:29:

[..]

.

Vanavond staat hier geen pasta op het menu, maar rijst, broccoli en een ovenschaal kip tandoori. Voor man en zoon wat kroepoek erbij.

Omdat de spitskool eigenlijk al een aantal dagen geleden op had gemoeten, heb ik die gewokt met rijst, ui en knoflook. Kipnuggets erbij. De broccoli en tandoori schuiven door naar morgen.

hahaha Moos, zo herkenbaar. En dan inderdaad je mond houden om de sfeer niet te verpesten.

Gisteren aten we gestoomde zalmfilet met gewokte spinazie met geitenkaas en zongedroogde tomaat. 

Ik maak vanavond pizza’s van flatbread. Zelfgemaakte pesto erop, mozzarella en een rode paprika. 

Hier bleef het bij een (goed gelukte) pasta voor echtgenoot, want ik had de hoeveelheid pasta vanwege nieuw verkeerd ingeschat, een een crackertje met kaas voor mij. Vind ik helemaal niet erg, want ik heb op het ogenblik een totaal gebrek aan eetlust.
Dat zal me er niet van weerhouden morgen een lekkere lunch klaar te maken, "with all the trimmings" want ik doe het prima op twee stukjes baguette met iets erbij. Het gaat om de gezelligheid.
Vanwege het schaatsen in Thialf zal de rodekool met eend wel weer doorschuiven naar maandag. Wat een geluk dat die kolen het zo lang volhouden  .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.