Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

wat zie ik weer lekkere dingen voorbijkomen, vooral de vis/ garnalen gerechten, helaas lust mijn vriend dat niet dus dat eet ik niet zo vaak. 
Ik ga vanavond de kitchen aid weer eens inzetten. Ik wil een focaccia maken met tomaat en rozemarijn, daarbij gekruide kipstukjes en salade. 
Morgen gaan we naar de beste Griek van de stad en daarna naar de schouwburg.

weinig energie, dus brood en ik doe er een beker Opkikker bouillon kip bij

vanavond wordt het bami. 

Spannend Moosey! Hoop dat het een heel succesvolle zoektocht gaat zijn.

Wij waren een paar dagen in zuidelijk Nederland én net onder Nederland. Dat was fijn, even tijd doorbrengen samen zonder gehaast naar school/werk/sport/enz. Culinair was het niet spannend, de Belgische frieten waren wel het vermelden waard 

Gisteravond maakte lief vegetarische schnitzels (nep-kip noemen we dat hier in huis, al vind ik dat gezeur over dat nepvlees geen 'worst' of 'schnitzel' mag heten echt heel stom), rozemarijnaardappeltjes en broccoli. Vanavond kookt hij uit een zakje, jaja. Uit Slovenië namen we deze zomervakantie wat kruidenmixen mee, en vanavond maakt hij paprika gevuld met rundergehakt (en kruiden dus, uit het zakje) uit de oven. Rijst erbij.

Heb vanmiddag met 2 collega`s en 3 clienten bij Ikea gegeten….
Maak vanvond Daarna maar een kaastaart, en een grote salade erbij

Een kaastaart  Ted?   Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Spannende tijden Moos! En ook wel een beetje dubbel misschien? Al klink je heel overtuigd en hebben jullie goede redenen voor deze beslissing. 

Wij zijn ook een paar dagen in het zuiden. Gisteren uit eten geweest, een flinke borrelplank gedeeld en daarna een hamburger met friet en coleslaw. Was iets te veel voor ons allemaal terwijl wij grote eters zijn.
Vandaag na een flinke wandeling geluncht in een boscafe, ik had een salade met geitenkaas, spek, appel en walnoten. Was erg lekker.

Vanavond "hapjesavond" want echt koken in zo'n vakantiehuisje is geen doen. We haalden wat salades bij de lokale traiteur,  en ook een klein Italiaans gehaktbrood en een grilworst. Verder nog wat dips/spreads, brood, rauwkost, nachochips en kaas. Was iets teveel helaas. 
En tot mij grote frustratie zitten op veel van die bakjes van de "vers"afdeling van de supermarkt geen deksels meer maar een soort folietje wat je eraf haakt en niet meer terug kan. Echt superirritant want ik moest nu vanalles weggooien dat ik anders nog dagenlang had kunnen bewaren

Dolfje: een Kant en klaar hartige taart deeg, gruyere en emmenthaler geraspt,  meel en eiern, en peper...word een hartige taart 

Ook voor Dolfje: ik heb een paar jaar geleden ook iets gemaakt wat ik een kaastaart noemde. We hadden van Oud en nieuw heel wat verschillende restjes kaas over, maar hadden geen zin in nóg een keer hapjes/toastjes. Dus toen heb ik een paar uien gebakken met tijm, dat in een met bladerdeeg beklede bakvorm en al die kaas in stukjes er overheen verdeeld. Mengsel van ei (en room?) er overheen. Kneitermachtig, maar met wat simpele sla erbij een prima maaltijd (en de dag erna als lunch).

Moosey: spannend! Hebben jullie het huidige huis al te koop staan, of gaan jullie eerst op huizenjacht? Wij hebben net de hand geschud van een makelaar die ons huis gaat verkopen. Pfff zo geen zin in al het gedoe eromheen. Opruimen, wat kleine dingetjes opknappen etc., en dat natuurlijk allemaal net in de eerste weken na de geboorte... Dus we proberen nu al zo veel mogelijk te doen. Maar verre van ideaal dus. Blij als we in het nieuwe huis zitten en dit allemaal achter de rug is. Het is voor ons de eerste keer dat we een huis verkopen, hiervoor zaten we in mijn gehuurde studentenflat.

Wat een verhuisontwikkelingen allemaal! 

Hier at ik vanavond een salade van boerenkool, winterpeen, gerookte paprikapoeder, zwarte bonen en een sausje van vooral tahin, sojasaus en citroensap. Lekkere maaltijd, maar het lekkerste was misschien toch het sausje!

Afro, we gaan in principe in het voorjaar het huis te koop zetten. Nu inderdaad al kalmpjes aan bezig met ontspullen, tuin er iets meer bedwongen uit laten zien etc. En pas als we dit verkocht gaan we zelf serieus bieden. De makelaar die we het prettigst vinden raadde dat toch ten zeerste aan. Het is wel een verkopersmarkt, maar voor een huis als dit moet je toch wel net de juiste mensen treffen en dat kan even duren. Dus dan wel het risico dat we nog een tijdelijke stek tussendoor moeten vinden maar dat is dan maar zo. Ben wel echt fanatiek aan het Fundaen zodat we straks heel goed weten in welke straten/buurten/complexen we wat willen, en goed weten wat waar zo’n beetje overboden wordt. Dan zou het wel vrij snel moeten kunnen gaan. 

Klinkt bij jullie wel als een kluif ja, qua timing! Kan me voorstellen dat je ernaar uit kijkt. Zo’n nieuwbouw gebeuren kan geloof ik ook op het eind vaak nog wel redelijk stressvol zijn (wordt de keuken goed geplaatst, komt top tijd af etc etc) Uiteindelijk komt het natuurlijk allemaal goed. 

We hadden ons ook ingeschreven op een nieuwbouwproject, dat leek me ook wel ideaal, heb je tenminste een duidelijk tijdspad. Maar dat was een heel kleinschalig iets in een héél populaire plek, dus nooit meer wat van gehoord. 

Haas, nee, valt wel mee hoor, qua dubbel. Ik moest wel echt afscheid nemen van de droom en de romantiek van dit huis helemaal eigenhandig opknappen een soort van zelfvoorzienend leven enzo (wat er helemaal niet van kwam, want daarvoor werk ik te veel en te graag) maar dat is nu wel gelukt Nu zie ik vooral nog de praktische voordelen en heb ik daar heel veel zin in. Enige waar ik om bid is dat we niet op een plek terecht komen waar veel geluidsoverlast is (m.n. name van buren/muziek) maar dat is nou eenmaal een risico wat je neemt. 

Ik maakte eergister op werk een fransige bonenstoof voor op de nieuwe kaart, daar at ik gister al een bakje van en vanavond weer. Lekker. 

Ah kaastaart soort quiche dus.
Ik heb nu echt zin in kaas 

Ja, in Nl Zoo je het een Quiche noemen…

Vanavond zet ik als ik thuis kom een rundertong op het vuur….Duurt altijd lang; kan ik in die tijd het Kachel hout opstapelen. Word vandaag geleverd. 
Doe er voor man spruitjes bij, en er komt een kappertjes  saus bij. Voor mij broccoli

Dapper, Ted, dat je wel spruitjes voor je man klaarmaakt!

Hier krijgt iedereen spruitjes (iedereen lust ze) door de spruitjesstamppot. Stoofvlees uit de diepvries erbij. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 23-10-2025 om 20:01:

Spannende tijden Moos! En ook wel een beetje dubbel misschien? Al klink je heel overtuigd en hebben jullie goede redenen voor deze beslissing.

Wij zijn ook een paar dagen in het zuiden. Gisteren uit eten geweest, een flinke borrelplank gedeeld en daarna een hamburger met friet en coleslaw. Was iets te veel voor ons allemaal terwijl wij grote eters zijn.
Vandaag na een flinke wandeling geluncht in een boscafe, ik had een salade met geitenkaas, spek, appel en walnoten. Was erg lekker.

Vanavond "hapjesavond" want echt koken in zo'n vakantiehuisje is geen doen. We haalden wat salades bij de lokale traiteur, en ook een klein Italiaans gehaktbrood en een grilworst. Verder nog wat dips/spreads, brood, rauwkost, nachochips en kaas. Was iets teveel helaas.
En tot mij grote frustratie zitten op veel van die bakjes van de "vers"afdeling van de supermarkt geen deksels meer maar een soort folietje wat je eraf haakt en niet meer terug kan. Echt superirritant want ik moest nu vanalles weggooien dat ik anders nog dagenlang had kunnen bewaren

Wij nemen op vakantie altijd een doosje van die IKEA diepvrieszakjes met dubbele sluitstrip mee. Daar heb ik al heel wat etenswaren met opengebroken verpakkingen mee gered.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.