Eten
yette
14-10-2025 om 12:42
irmaladouce schreef op 14-10-2025 om 09:46:
Ik denk dat het vandaag kebab van gekaasschaafde tofu wordt. In wraps of pitabroodjes. Met gebakken uien, paprika, champignons en sla, rauwe rode ui en yoghurt-knof-tuinkruidensaus.
Oh, wat leuk! Dat ga ik ook eens proberen!
ToetieToover
14-10-2025 om 13:02
Herfstappeltaart schreef op 14-10-2025 om 08:17:
Hier wordt het vandaag een zuurkoolschotel met appel en brie (man kookt op dinsdag, dus ik doe er niks aan
).
Oh wat een goed plan! Ik heb nog een pakje zuurkool liggen, peer en blauwaderkaas. En een pot aardappelspul uit de Duitse super.

Dat stop ik in een ovenschaal.
Herfstappeltaart
14-10-2025 om 14:22
ToetieToover schreef op 14-10-2025 om 13:02:
[..]
Oh wat een goed plan! Ik heb nog een pakje zuurkool liggen, peer en blauwaderkaas. En een pot aardappelspul uit de Duitse super.
Dat stop ik in een ovenschaal.
Klinkt ook goed!
Dolfje
15-10-2025 om 08:24
Voor ik vanmiddag ga werken bak ik 2 eieren met een restje geraspte kaas wat over is van de pasta van gisteren. Op het werk een bakje yoghurt en een cracker /maiswafel.
Man heeft kip en boontjes ( roti vulling)uit de diepvries met rijst en chutney.
Teigera
15-10-2025 om 08:32
Wraps met gekruide stukjes kip, avocado, maïs, tomaten, komkommer, crème fraîche. Frut I kookt.
irmaladouce
15-10-2025 om 09:04
irmaladouce schreef op 14-10-2025 om 09:46:
Ik denk dat het vandaag kebab van gekaasschaafde tofu wordt. In wraps of pitabroodjes. Met gebakken uien, paprika, champignons en sla, rauwe rode ui en yoghurt-knof-tuinkruidensaus.
Dit komt vandaag of morgen op tafel, want gisteren liep alles anders vanwege een late vergadering op werk.
En eigenlijk had ik voor vandaag een ovenschotel met zoete aardappel, rundergehakt en feta bedacht.
Even kijken hoe het loopt vandaag.
yette
15-10-2025 om 09:11
Deze week veel pasta. Vandaag een makkelijke ovenschotel van de hoerenpasta van gisteren. Daarnaast maak ik alvast een enorme pan Bolognese voor de lasagne van vrijdag. De twee mensen die vandaag komen eten & geen vis lusten, kunnen dan mooi voorproeven. Met fusilli. Vrijdag heb ik een bomvolle eettafel en dan eten we mijn beroemde 'lasagne tricolore' (Bolognese, groene saus & bechamel met veel kaas).
Morgen simpel: aardappelen uit de oven, speklapjes en de Franse doperwten van vorige week gaan in de herhaling. Vonden we lekker, dus die wil ik nu ff nadat ik de eerste keer netjes het recept te heb gevolgd, naar mijn hand zetten en in mijn vingers krijgen.
(oooh, wat zeg ik dat laatste mooi
)
Herfstappeltaart
15-10-2025 om 10:41
Ik vond geitenkaas die op moet in de koelkast dus vanavond wordt het cajun-gekruide aardappels uit de oven, witlofsalade met appel, walnoten en geitenkaas.
afrodite05
15-10-2025 om 10:42
Ik vroeg vanmorgen aan man wat hij wilde eten van het lijstje gerechten dat ik had gemaakt (en waarvoor de boodschappen in huis zijn). Man zei: beef Shanghai of couscous. Maar zoon riep meteen dolblij: couscous! Couscous! Dus couscous it is. Met gehakt, sperziebonen, tomaatjes en rozijnen. Ooooh zo'n zin in de tijd dat er ook weer feta bij kan...
Van de week hadden we restjes uit de diepvries, een stoofpotje waar slagroom in zat (dus dat ging naar man) en pasta met aubergine. Die laatste nam ik dus. Maar tijdens het opwarmen zag ik dat er ook kaas doorheen zat. Nou, dat heb ik geweten... Nog 20 weken! Oh en tussenstand: met de baby lijkt alles keurig en gezond
Dolfje
15-10-2025 om 11:12
afrodite05 schreef op 15-10-2025 om 10:42:
Nog 20 weken! Oh en tussenstand: met de baby lijkt alles keurig en gezond
![]()
Ted68
15-10-2025 om 17:40
We eten Chicken tikka masala… Kip gisteren gemaakt, moet straks alleen nog rijst koken
Naminokurashi
15-10-2025 om 17:54
mihoen met rib karbonade( van het bot gehaald en in stukjes gesneden). Grote portie gemaakt, dus morgen nog een keer
ToetieToover
15-10-2025 om 18:02
Kipdijfilet in een spicy boemboe uit de grillpan, knolselderij in de oven geroosterd met specerijen, aardappelpuree. Vriendlief ontfermt zich over de puree.
Venusss
15-10-2025 om 18:13
Boureki. Een nieuw gerecht voor mij, ik vond het wel veel werk. Maar wie weet was het het waard, het staat nu in de oven.
).