Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Het worden hier toch dan-maar-dan de kliekjes uit de diepvries. 

Ik heb een snack bordje gemaakt, met oa, blokjes mosterdkaas, druiven, appel, en nog wat stukjes varkenshaas van gisteren die nog over was, en een paar snack tomaatjes 

yette

yette

13-10-2025 om 17:33 Topicstarter

yette schreef op 13-10-2025 om 13:54:

Ik maak foo yong hai met extra veel groenten en nasi als van de Chinees. Erbij salade van snijbonen en komkommer met een soort japansige sesam-rode peper dressing.

We blijken maar met z'n tweeën te zijn vanavond. Dus de salade heb ik lekker als lunch gegeten.  

Doperwten, gebakken  aardappels en een kippenpoot….Kan er niet meer van maken, en heb er ook niet zo`n zin in…

Gemarineerde kipfilet,  aardappelschijfjes uit de airfryer en sperziebonen en diepvriesspinazie

Soort cassoulet met een beetje droge worst, boontjes, champignons, savooiekool en boterbonen. Die kwamen uit een blikje van Bonduelle en daar zat geen vocht in! Hoort blijkbaar zo want op het blik stond ‘met stoom bereid’ Ik vind het wel handig, hoef je het niet af te gieten. 
Het staat nu nog even te pruttelen maar ik geloof wel dat het lekker is geworden. Nog wel even bedenken wat ik ga kijken riders het eten want ik ben zowaar alleen thuis! Dat is heel lang geleden. En erg prettig

irmaladouce schreef op 13-10-2025 om 10:38:

Zaterdag aten we pasta met ansjovis, kerstomaatjes (nog steeds uit de tuin !), bliktonijn en groene olijven. Met knof en een pepertje.

Gisteren werden het ribeyes met knof-kruidenboter, rozemarijnaardappeltjes uit de oven, gestoomde brocs, corn on the cob (of gewoon maïskolven) en sla.

Vanavond komt de quinoa-pilav nog eens op tafel. Met kip (maar dat wordt kalkoen die er nog ligt), paprika en courgette. Met Srilankaans kerrypoeder. Dat was lekker vorige keer.

En verder ben ik “geïnfluenced” (of gewoon beïnvloed) door Venusss en Anijsb. Dat terong-belado-gebeuren (of een variatie daarop) komt deze week ook een keer op tafel. Aubergine is toch een herfstgroente ook ?

Hahaha leuk toch, geïnspireerd door ons!

Wij hebben een recept gemaakt van Jami Oliver: https://www.jamieoliver.com/recipes/pasta/beetroot-and-ricotta-pasta. Was lekker, verrassende smaak!

Pasta met weet nog niet wat/moet ik nog verzinnen  en een vegetarische kaas-rondo 

Hier wordt het vandaag een zuurkoolschotel met appel en brie (man kookt op dinsdag, dus ik doe er niks aan ).

Vanavond Word het äplermakronen…. Boeren zwitserse pot.

Wij eten gebakken krieltjes met hamburgers en broccoli. 

Ik denk dat het vandaag kebab van gekaasschaafde tofu wordt. In wraps of pitabroodjes. Met gebakken uien, paprika, champignons en sla, rauwe rode ui en yoghurt-knof-tuinkruidensaus. 

Wij eten vanavond Indiase curry, met kikkererwten, bloemkool, doperwtjes, tomaten en naan erbij.

Hier vanavond veldbonenstoof met kip en groenten, de boontjes heb ik al een nachtje geweekt.

yette

yette

14-10-2025 om 12:39 Topicstarter

Hoerenpasta en een salade van gemarineerde & gegrilde paprika, ui en courgette. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.