Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik heb nog een varkenshaasje, dus dat eet ik vanavond

Rode kool, gebakken aardappeltjes met rozemarijn en kipchipolataworstjes. Agv-tje vandaag dus, pudding toe. 

Ik had rijst gekookt en een soort ragout gemaakt van kip, champignons  erwtjes en met de bouillon die ik vorige week in de diepvries had gedaan. Was lekker.

Ik kookte bij bejaarde vriendin voor 5 man, geroosterde aardappeltjes en venkel, gebakken doradefilet (was erg goed gelukt, lekker knapperig velletje) en een sausje van ingekookte witte wijn met dikke, salie en crème fraiche. Was erg lekker. 

Dank voor het recept, Anijsblokje! Inderdaad heel wat anders dan wat ik gemaakt had.

OT: ik heb patat met snack gegeten, we waren nog tot laat bij een meubelboulevard en ik had geen puf meer om te koken.

Hmm, ik vind het lastig, vandaag. De AH komt vanavond pas, dus daar kan ik voor vandaag niets mee. Ik zou even iets kunnen halen bij de super om de hoek, maar geen zin in. We hebben nog twee eenpersoonsporties in de diepvries liggen: kip-mosterdstoof en pasta met aubergine. Die zouden we allebei kunnen opwarmen, maarja, niet zo'n zin in. Er ligt ook genoeg stoofvlees en goulash, maar ook niet echt zin in... Twijfeltwijfel. 

Ovenschotel aardappel/bloemkoolpuree met vegetarisch gehakt en paneermeelkorstje.

afrodite05 schreef op 13-10-2025 om 09:37:

Hmm, ik vind het lastig, vandaag. De AH komt vanavond pas, dus daar kan ik voor vandaag niets mee. Ik zou even iets kunnen halen bij de super om de hoek, maar geen zin in. We hebben nog twee eenpersoonsporties in de diepvries liggen: kip-mosterdstoof en pasta met aubergine. Die zouden we allebei kunnen opwarmen, maarja, niet zo'n zin in. Er ligt ook genoeg stoofvlees en goulash, maar ook niet echt zin in... Twijfeltwijfel.

Herkenbaar, zulke dagen! Tenminste, dat ik het gewoon niet weet en geen zin heb in de opties die er dan zijn. Hier wordt het dan meestal niks. Waar heb je wél zin in? Iets afhalen/laten bezorgen?

Ik heb andijvie en spekjes in huis, maar geen zin om te stampen. Het wordt waarschijnlijk andijviesalade, met bosui, spekjes, augurk, mosterd enzo. 

Herfstappeltaart schreef op 13-10-2025 om 09:56:

Ovenschotel aardappel/bloemkoolpuree met vegetarisch gehakt en paneermeelkorstje.

Oh dat klinkt lekker 

Zaterdag aten we pasta met ansjovis, kerstomaatjes (nog steeds uit de tuin !), bliktonijn en groene olijven. Met knof en een pepertje.

Gisteren werden het ribeyes met knof-kruidenboter, rozemarijnaardappeltjes uit de oven, gestoomde brocs, corn on the cob (of gewoon maïskolven) en sla.

Vanavond komt de quinoa-pilav nog eens op tafel. Met kip (maar dat wordt kalkoen die er nog ligt), paprika en courgette. Met Srilankaans kerrypoeder. Dat was lekker vorige keer.

En verder ben ik “geïnfluenced” (of gewoon beïnvloed) door Venusss en Anijsb. Dat terong-belado-gebeuren (of een variatie daarop) komt deze week ook een keer op tafel. Aubergine is toch een herfstgroente ook ?

anijsblokje schreef op 13-10-2025 om 10:11:

[..]

Herkenbaar, zulke dagen! Tenminste, dat ik het gewoon niet weet en geen zin heb in de opties die er dan zijn. Hier wordt het dan meestal niks. Waar heb je wél zin in? Iets afhalen/laten bezorgen?

Ik heb andijvie en spekjes in huis, maar geen zin om te stampen. Het wordt waarschijnlijk andijviesalade, met bosui, spekjes, augurk, mosterd enzo.

Ha, ik heb vooral zin in dingen die niet mogen of die ik beter niet kan eten, omdat ik er ziek(er) van word. Maar misschien kan ik man overhalen om die takke-dure spareribs te bestellen en die ouderwetsch (voor zoon geboren was) op de bank op te eten. Moet ik alleen iets voor zoon verzinnen, maar dat is niet zo lastig. Wel ongezellig, want we eten nooit gescheiden. Hmm, ik ben er nog niet uit. 

Ik had gisteren het hele pak rijst gekookt en 3 porties in de diepvries gedaan en wat over was eten we vanavond als nasi goreng met boontjes en kalkoenblokjes met golden curry denk ik.

yette

yette

13-10-2025 om 13:54 Topicstarter

Ik maak foo yong hai met extra veel groenten en nasi als van de Chinees. Erbij salade van snijbonen en komkommer met een soort japansige sesam-rode peper dressing. 

vanavond kipfilet met champignons in mosterdsaus, ik denk pasta erbij of orzo.
Voor morgen heb ik nog een Vega maaltijd van hello fresh.

Ik maak vanavond couscous met geroosterde bloemkool en kikkererwten, vega kipstuckjes, verse kruiden en tomaatjes. Lekkere specerijen erbij, zo maken we er wel wat van. Ik heb ook nog een stukje feta liggen volgens mij, dat kan ook nog.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.