Eten
Ted68
11-10-2025 om 08:19
Heb gisteravond deeg voor Pide gemaakt…Beleg het deeg met feta en rundergehakt.
Teigera
11-10-2025 om 08:34
We krijgen vanavond eters. Lief kookt Surinaamse gerechten: kip, sperziebonen, varkensvlees, rijst en zoetzure komkommer erbij.
Dolfje
11-10-2025 om 09:49
Ik trek zo een bak van de soep van vorige week uit de diepvries en vul dat aan met kokosmelk. Erbij gyoza oid wat ook nog in de diepvries ligt.
Ik ga straks uit lunchen dus ga dan niet ook nog eens uitgebreid koken.
Man gaat voor de lunch voor zichzelf broodjes en beleg bij de Ah halen want die mag vanmiddag niet mee 
Venusss
11-10-2025 om 09:57
Anijsblokje, de terong belado was echt heerlijk! De aubergine was heel fluwelig (is dat een woord?) en de smaken zaten er goed in. Maar ik heb geen idee hoe het hoort te smaken, want ik kende dit gerecht nog niet 😂 Mocht je toevallig een echt origineel recept hebben, hou ik me aanbevolen.
Gisteren aten we toevallig weer plantaardig en weer iets met aubergine: https://wateetjedanwel.nl/linzenstoofpot-met-aardappel-en-aubergine/
Ook een aanrader!
Vanavond dan wel iets met kip, romige zoete aardappelsoep met wortel, prei en spinazie en dus kip.
Zaterdag is tegenwoordig soepdag hier, ik maak het dan al op vrijdag zodat we lekker op pad kunnen en daarna alleen hoeven op te warmen.
Broodjebrie
11-10-2025 om 10:00
ik zit vanavond in Rotterdam Ahoy dus ik eet daar wel iets. Ben er nog nooit geweest maar ze schijnen verschillende restaurants te hebben dus er zal vast wel iets lekkers tussen zitten.
yette
11-10-2025 om 13:34
We eten vanavond blijkbaar met z'n tweeën, dus de geplande kaasfondue schuift door naar morgen.
Ik ga maar eens proberen om ouderwetse gepaneerde kaas-plakken te bakken. Met aardappelkroketjes uit de oven en snijbonen-salade.
Koreveen
11-10-2025 om 18:05
Zal de nduja ook eens aanschaffen. Zie het wel vaker in recepten staan.
Gisteren aten we op de huid gebakken zalm met gestoofde witlof.
Lief staat nu confit de canard te maken. We hadden een vriendin die naar Frankrijk ging gevraagd om 5 blikken mee te nemen dus we kunnen weer even vooruit. We eten er sperziebonen en in het eendenvet gebakken aardappeltjes bij. En trekken er een lekkere fles wijn bij open
afrodite05
12-10-2025 om 09:15
Vanavond eten wij een ovenschotel van risotto met erwtjes, spekjes en prei.
Dolfje
12-10-2025 om 09:16
Ik ben nog inspiratieloos, ben ook niet helemaal fit. Ga straks wel wat wandelen en dan verzin ik wel wat.
anijsblokje
12-10-2025 om 10:11
Venusss schreef op 11-10-2025 om 09:57:
Anijsblokje, de terong belado was echt heerlijk! De aubergine was heel fluwelig (is dat een woord?) en de smaken zaten er goed in. Maar ik heb geen idee hoe het hoort te smaken, want ik kende dit gerecht nog niet 😂 Mocht je toevallig een echt origineel recept hebben, hou ik me aanbevolen.
[...]
Die tamarinde enzo hoort er zeker niet in, het komt neer op aubergine, sambal (of rode pepers), ketjap, knoflook, ui, tomatenblokjes (en eventueel trassi maar ik maak het meestal vegan dus dan gebruik ik dat niet). Ik had een goed online recept gevonden/gebruikt en volgens mij ook ooit hier gedeeld, maar die site lijkt niet meer te bestaan. Je bakt de aubergineblokjes aan in olie met de uien knoflook, gooit er sambal en ketjap en vervolgens veel tomatenblokjes bij, deksel erop en lekker minstens een half uur laten pruttelen. Rijst erbij koken, klaar. Goed idee voor volgende week ergens, want heerlijk.
Vanavond hier deel twee van de (vega) enchiladas. Met wraps op basis van havermeel, blijkbaar ooit gekocht. Lekker veel vezels, dat wel. THT november 2024, maar daar was niks van te merken.
MijnNaamIsHaas73
12-10-2025 om 11:09
anijsblokje schreef op 12-10-2025 om 10:11:
[..]
. THT november 2024, maar daar was niks van te merken.
Ik had laatst een pakje bechamelsaus tht sept 23. Zag en rook nog prima. Niemand is er ziek van geworden.
(Eigenlijk moet ik bechamelsaus ook gewoon zelf maken, maarja ik ben soms lui)
Gisteren aten wij broodje hamburger met sla en friet.
Vanavond eten we bij familie, daar wordt lekker en gevarieerd gekookt dus dat wordt een verassing
ToetieToover
12-10-2025 om 11:25
Wij eten rode linzen-bietensoep met hartige yoghurt en zadencrackers met gerookte zalm. Ingelegde komkommer erbij.
En verder een klein restje tomatenrisotto, waarin tonijn, geplukte (gepullde?!) kip, parmezaan en pancetta zijn verwerkt. Daaraan wil ik nog iets toevoegen, ik denk aan een paar gebakken eitjes en tomatensalade misschien, met kikkererwten.