Eten
FaithfulDuck87
21-08-2025 om 16:51
ik heb nog een wrap liggen, die vul ik met ui, paprika, salami en waat kruiden.
afrodite05
21-08-2025 om 18:27
Sterkte GB!
Wij hebben wraps gegeten met daarin kipkrokantburger uit de airfryer, maïs, tomaat, komkommer en paprika. Valt bij mij helaas heel verkeerd 
Kaaaaaaaatje
21-08-2025 om 19:02
We waren op vakantie dat was qua eten niet zo spannend.
Daarna gingen we nog een tijd logeren bij mijn ouders, tenminste de dochters en ik, vriendlief mocht 5 dagen helemaal alleen thui sizjn, en voor helemaal niemand zorgen, alleen maar aan zichzelf denken en nergens verantwoordelijk voor zijn.
We zijn gisteren weer thuis gebracht. Daar aten we boontjes, aardappels en vis. De boontjes kwamen uit de groentetuin van mijn vader, die heeft in 5 dagen 6 kilo bonen weten te oogsten, dus ook al onze buren hebben een maaltje gekregen.......
Vanavond aten we spaghetti met kerstomaten saus. Met daarin witte wijn, knoflook, anjovis, peterselie, citroen en rode peper. Heerlijk!
Kaaaaaaaatje
21-08-2025 om 19:07
En heftig al die oude ouders.
Mijn ouders zijn nog erg kwiek voor hun leeftijd, maar je ziet ze wel echt ouder worden. Mijn moeder zit in het bestuur van de lokale ouderenbond en daar zijn ze echt bezig met wat er nodig is om op een fijne manier oud te worden. Ze hebben allerlei workshops gehad over wat er nodig is en de gemeente is nu ook betrokken om te kijken wat ze kunnen doen. Mijn ouders hebben zich in elk geval ingeschreven voor huurwoningen in het algemeen en een specifiek koopproject met aanleunwoningen. En mijn moeder is kijken of ze een "we helpen elkaar met wat er ook maar nodig is kring" op te starten. Ze zijn beiden de jongste uit een groot gezin dus ze zien met hun broers en zussen wat er te wachten staat, ik ben blij dat ze er zo realistisch in staan, maar het is wel confronterend.
GeorgieBrown
21-08-2025 om 20:36
Thnx ladies. Het is idd niet makkelijk, maar (en dat is hier al te merken) de meesten va ons krijgen er mee te maken. Toch ben ik blij dat ik ze zo lang mag meemaken. Kaat, wat goed dat je ouders er zo pro actief mee bezig zijn. Mijn vader wilde (en wil) het absoluut nergens over hebben, waardoor het allemaal nog lastiger is.
Ik at net spinaziecurry (ui, gember, knof, pepertje, tomaat, spinazie, yoghurt, hardgekookt ei, specerijen) met basmati rijst.
Ted68
21-08-2025 om 20:41
♥️ voor ons allen met oudere ouders....Mijn moeder leeft nog....woont zelfstandig, maar eet slecht. Ben benieuwd voor hoe lang nog....
Ik spring deze week in....door allerlei omstandigheden....morgen de laatste dag voor de vakantie....mijn man heeft ook een erg drukke week....en zo eten we ook....ik vanavond tomaten soep en broodje brie...man gebakken eitje ...
Moosey
21-08-2025 om 22:00
Woont je moeder in Nederland Ted?
Ja, zeker iets waar we allemaal mee te maken krijgen ja. Ik vierde vanavond de 82ste verjaardag van moeder (die steeds warriger begint te worden) en morgen gaan we de eerste van de 6 broers van schoonvader begraven. Prijs me wel ontzettend gelukkig met mijn siblings, we hebben al wel het een en ander meegemaakt ondertussen en we functioneren best goed met z’n allen in noodsituaties (en er is ook gewoon veel liefde onderling, al zijn we best verschillend) dus dat is erg fijn. Lief is enig kind dus qua zijn ouders komt het sowieso op ons aan.
Maar toen ik vanavond moeder weer voetje voor voetje naar de auto zag schoffelen tussen twee mensen in, dacht ik toch ook wel weer dat het mooi ellendig is dat voor veel mensen dit laatste jaren ook helemaal niet perse meer erg leuk zijn.. nou ja dat verschilt ook enorm natuurlijk. En het is enorm off topic. Een knuffel voor iedereen met ouder-worries in elk geval.
On topic at ik hapjeseten met mijn familie ter ere van moeders verjaardag: gerookte zalm en paling, stokbrood (eerste (proef)brood uit eigen bakkerij!) pompoensoep, quiche en sushi. En werkelijk waar gierend hete roomkaasballetjes gerold in chilivlokken
Ik at halfjes, een hele was niet te doen. En dat gewoon van de supermarkt!
Dolfje
22-08-2025 om 08:56
Ik denk dat wij vanavond stokbrood eten met zelfgemaakte eiersalade. En ik heb nog een komkommer waar iets mee moet. Oh en ik heb nog soep in de diepvries die zal ik er eens uithalen.
Misschien dat we morgen weer eens naar de toko fietsen om in te slaan.
ToetieToover
22-08-2025 om 09:08
Sterkte allemaal met ouders die ouderdomskwalen krijgen.
Ik prijs me gelukkig dat het bij mijn moeder vooral fysiek is (paar nieuwe onderdelen, ‘bionic woman’, zegt ze zelf) en haar mentale gezondheid prima is. Zoals mijn 100+ jarige oma altijd zei “iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn”.
Vandaag zit ik met een restje kikkererwtencouscous. Ik had teveel gekookt en het bewaarde restje is weggekwijnd tot kikkererwtenpuree. Weggooien vind ik zonde. In een brooddeegje? In een ovenomelet? Als bovenste laagje met kaas in een ovenschotel? Ik weet het nog niet. Bovendien wil ik vriendlief laten koken.
afrodite05
22-08-2025 om 09:10
Ik ga straks een quiche maken met spek, ui en kaas plus wat champignons. Ook maak ik alvast pasta met gehaktballetjes, een roerbakmix met rode ui, snijbonen en prei en wat creme fraiche. Dan zien we vanavond wel wat het wordt, het andere schuift door naar morgen.
Normaal gesproken maak ik quiche altijd met bladerdeeg uit de diepvries, maar ik heb nu een koelverse lap deeg speciaal voor hartige taarten liggen. Benieuwd of dat ook lekker is (of misschien zelfs lekkerder). Mijn moeder maakte vroeger vaak zelf een zanddeegbodem, maar dat was altijd gortdroog en daardoor totaal niet lekker. Vandaar dat ik een beetje huiverig ben.
anijsblokje
22-08-2025 om 09:14
Ja, ouder wordende ouders...zeker in combinatie met dementie. Vooral zo lastig wat "het juiste moment" is voor een toch vaak onvermijdelijke verhuizing. Ik denk ook aan de manier waarop Teun Toebes naar mensen met dementie kijkt. Zegt dat iemand wat? Er zou zoveel anders en beter kunnen wat dat betreft. Zijn film Human forever is een aanrader. Maar misschien ook confronterend.
Ontopic: ik hoef nog steeds weinig te doen. We eten vanavond harissa-tofu met volkoren couscous en courgette. Ik zou willen dat ik mijn geliefde het hele jaar bij me had. We zouden altijd heerlijk eten, daar ben ik van overtuigd. Het pak tofu staat bol, ik gok te warm geworden in onze primitieve kampeeromstandigheden. Hopelijk is het nog goed te eten, anders hebben we wel een probleem. Maar dat lossen we dan wel weer op. Misschien even een hengeltje uit gooien vandaag (grapje, die hebben we niet).
FaithfulDuck87
22-08-2025 om 11:24
keuzes keuzes: Paella met kip, stoofpotje maken, gebakken aardappeltjes met vis en broccoli? Ik weet het nog niet..
Teigera
22-08-2025 om 15:54
Ging vanochtend 'uit' ontbijten met lief en frut I: roerei met zalm, Griekse yoghurt met homemade granola en druiven, croissantje en een sapje. Was lekker en gezellig.
Vanavond eten we pasta caprese uit de oven, met spinazie erdoor omdat we die nog wat over hebben. Toe hebben we bosbessenkwark. En dáarna mogen we frut II ophalen van kamp
. Morgenochtend gaat frut I op kamp voor een week. Gek hoor, zo lang geen contact.
yette
22-08-2025 om 17:58
Ik heb nog merguez en een komkommer die op moet. Maar heb een beetje een mèh-dag, dus geen zin om ècht te koken. Slecht geslapen vannacht door de wind en het waait nog steeds flink (als je aan de rand van het bos zit, geeft dat een hoop herrie). Dus ik kwak vanavond een klodder knoflooksaus op mijn bord, bak de merguez, snijd de komkommer in dip-repen en trek een zak chips open voor de koolhydraten. Eigenlijk een AGV-tje dus 
FaithfulDuck87
22-08-2025 om 18:16
Friezinnetje schreef op 22-08-2025 om 11:24:
keuzes keuzes: Paella met kip, stoofpotje maken, gebakken aardappeltjes met vis en broccoli? Ik weet het nog niet..
het wordt de Paella met kip