Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

15-08-2025 om 08:47 Topicstarter

Ik zit inderdaad sinds woensdag in mijn olijfgaard, Dewi! Maar met dit weer klussen?! Je n'ai pas la moindre envie! Na aankomst heb ik die vouwwagen min of meer op z'n vaste plek losgekoppeld en op de rem gezet (ik overwoog zelfs nog even om dat laatste niet te doen  ) en toen ben ik gaan zwemmen, buurten, vogeltjes kijken ... 

Koken voor één persoon ging trouwens alweer mis. Weet niet of ik dat ooit onder de knie krijg. Dus nu heb ik eten voor een dag of drie. Vandaag dus iets verzinnen met die geitenkaas-ravioli-kliek. De rest gaat weg. Da's tegen mijn principes, maar morgen ben ik jarig en dan wil ik iets lekkerders!

Goedemorgen, ben ook weer terug in het land. Hele fijne vakantie gehad met z'n viertjes, we hebben veel gezien en ondernomen, natuurlijk veel gezwommen met de kinderen, iedereen was tevree. In de verschillende landen waar we waren hebben we allerlei lekkere dingen gekocht om mee te nemen: olijfolie, honing, pasta's in bijzondere variaties, n'duja nadat ik dat ergens op een pizza at, chipjes met bijzondere smaken, cranberry-jam, en vooral veel wijn  . We zaten in huisjes / appartementen, hebben vooral zelf gekookt. Ook een aantal keren uit eten geweest natuurlijk. Vooral een ravioli met ricotta en groene asperges en pistacchio is me bijgebleven, zo smaakvol. 

Fijn om jullie weer te lezen en ook een paar mensen die af en toe weer aanwaaien, leuk! 
GB, jij veel sterkte de komende tijd met alle regelzaken en emoties die bij deze nieuwe periode komen kijken.

Gisteren zijn we teruggekomen en zijn we in de avond gaan afhalen bij de grote gele M. Vanavond weer 'normaal': ik denk aan een frittata met erwtjes en zongedroogde tomaatjes en kaas.

Welkom terug Teig! Klinkt als een heerlijke vakantie!

Wij gaan vanavond bbq en met vrienden. Normaal maak ik dan zelf vanalles maar vandaag aan het werk dus dat wordt k&k uit de supermarkt. Ook prima

Bon retour, Yette, profite bien!

Dat klinkt als een hele leuke vakantie, Teig, fijn dat jullie zo genoten hebben en weer veilig thuis zijn.

Frankrijk zit vandaag weer op slot vanwege een nationale feestdag: assomption (Maria Tenhemelopneming). Omdat hier alles doodstil is (misschien is het bij Yette levendiger) heb ik zelf maar weer eens een lunch in elkaar gedraaid: krabsalade, sashimi van zalm en sojasaus/ponzu en wat overgebleven kaasjes met een voorgebakken baguette. Glaasje wijn erbij, wie doet ons wat?
Vanavond maak ik maar weer een salade (het is hier weer 38 graden) met udon, veldsla, de rest van de zalm, komkommer, de sojasaus/ponzu van de lunch waar we onze zalm doorheen getrokken hebben, en ik denk iets van sesam. Als het maar KOUD is.

Laatste beetje gemengde salade

Sterkte ermee, GB!
Welkom terug Teig en jij veel rust en plezier gewenst, Yette.

Gisteren poke bowl met left over rijst, edame boontjes, gerookte zalm, komkommer, rode paprika en srirachamayo. Mjum

Vanavond k&k quiche Lorraine en quick spinazie geitenkaas die we delen.  Net thuis en wist dat het een vermoeiende dag zou worden

Ben door jongste Zoon uitgenodigd om te komen eten….

Sterkte GB, Yette, veel pelziger in la douce France, en Teig, geniert nog lang na van de vakantie!

Die vakantieverhalen klinken allemaal super. de zomer. Fijn dat jullie het leuk hebben gehad, Teig. En Yette, enjoy! 

Het werd hier idd wat ik vanochtend al had bedacht. 

Wij hebben vandaag pasta met zalm en courgette gegeten, smaakte goed.

Gisteren gele fried rice met gehakt en erwtjes en ui en een gebakken ei.

Vandaag gaan we fietsen en als we thuiskomen kunnen we een hamburger en kipspies op de bbq gooien. Erbij komkommer, rundvleessalade en een pastasalade en stokbrood met kruidenboter. Niks van dat alles zelf gemaakt want we gaan dus op pad met vrienden.

yette

yette

16-08-2025 om 09:11 Topicstarter

Dewi-Sri2 schreef op 15-08-2025 om 14:50:

Bon retour, Yette, profite bien!

Dat klinkt als een hele leuke vakantie, Teig, fijn dat jullie zo genoten hebben en weer veilig thuis zijn.

Frankrijk zit vandaag weer op slot vanwege een nationale feestdag: assomption (Maria Tenhemelopneming). Omdat hier alles doodstil is (misschien is het bij Yette levendiger) heb ik zelf maar weer eens een lunch in elkaar gedraaid: krabsalade, sashimi van zalm en sojasaus/ponzu en wat overgebleven kaasjes met een voorgebakken baguette. Glaasje wijn erbij, wie doet ons wat?
Vanavond maak ik maar weer een salade (het is hier weer 38 graden) met udon, veldsla, de rest van de zalm, komkommer, de sojasaus/ponzu van de lunch waar we onze zalm doorheen getrokken hebben, en ik denk iets van sesam. Als het maar KOUD is.

Ik heb dit keer niks gemerkt van Maria. Was het eerlijk gezegd ook vergeten, tot jij dit schreef. Ben namelijk gisteren het dal aleen maar uit geweest om water te halen. Bij de bron was het iig wel prettig uitgestorven. Geen idee of dat kwam omdat iedereen die feestdag viert door thuis voor de buis te hangen?   

Anyway, in het kader van 'wat eten we vandaag?' ... ik heb die ravioli gisteren maar opgegeven en weggegooid. Er kwam een apéro tussen omdat ik de buren kaas, bier en een glas van Brouwerij 't IJ ging brengen (stond op het verlanglijstje van de buurman, hij deelt een speciaalbier-passie met De Vader). 

Over KOUD en sesam etc. gesproken, ken je de pittige Koreaanse komkommersoep 'oi naengguk'? Heel smakelijk èn makkelijk: stevige komkommer in julienne en wat miyeok in reepjes in een koude bouillon van rode peper, knoflook, sojasaus, rijstazijn, wat gula djawa en sesamzaad. Je serveert het met ijsblokjes erin. 

(ik gebruik zelf wakame salade ipv miyeok, die heb ik altijd wel in de vriezer) 

Bij ons wordt het vanavond katsu curry. Nog niet eerder gegeten, ben benieuwd. Erbij roerbakgroenten ("Japanse" zegt het zakje) en rijst.

Lekker Teigera!

Ik heb een vrouwenfeestje; we zijn met 20 vrouwen uit het dorp, en 1 keer per jaar treffen we elkaar allemal voor een BBQ en vaak te veel wijn.. Altijd gezellig. 
Is begonnen toen onze kinders naar de kleuterschool gingen…

yette

yette

16-08-2025 om 18:18 Topicstarter

Ik ben vanmiddag gaan lunchen: gebakken camembert met nduja, zuurdesembrood, salade en frites. Was erg lekker, maar zou er zelf wat meer nduja op hebben gedaan. 
Vanavond hou ik het simpel: een salade met wat sla, gele tomaat, beetje ui, een paar scheppen linzen, wat tonijn en een vette dressing van mayo en shrirachasaus. 
De rest van de linzen en de tonijn eet ik morgen met kleine wrapjes. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-08-2025 om 18:20

wrap met koude salade

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.