Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

13-08-2025 om 16:09 Topicstarter

Hier ook gazpacho (zelf gekocht  ) en een focaccia van de bakker. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-08-2025 om 16:58

nachos met gehakt en kaas en rauwkost

Dahl ( zelfgemaakt maar uit de diepvries) met naan, chutney en een gebakken ei.

Ik heb in een "pas de deux" samen met man een pak knorr kofta gemaakt, dus courgette, gehakt en tomatensaus met rijst. Maar jeetje, wat was dat zout... we hebben nog twee pakken wereldgerechten staan, andere "smaakjes", maar ik ben benieuwd of die ook zo zout zijn. 

Met de oven en de hitte heb ik trouwens helemaal geen rekening gehouden. Ik ben allang blij als er iets op tafel staat waar ik zin in heb. Normaal zou ik nu de oven inderdaad niet aan slingeren... maar het valt mee, het is hier binnen 24 graden. We houden ramen en deuren overdag dicht, dat helpt, naast dat we een goede isolatie hebben en aan twee kanten buren (rijtjeshuis). 

afrodite05 schreef op 13-08-2025 om 19:11:

Ik heb in een "pas de deux" samen met man een pak knorr kofta gemaakt, dus courgette, gehakt en tomatensaus met rijst. Maar jeetje, wat was dat zout... we hebben nog twee pakken wereldgerechten staan, andere "smaakjes", maar ik ben benieuwd of die ook zo zout zijn.

Mijn ervaring met zulke dingen is dat als je die bijna nooit meer gebruikt en dan toch eens een keer dat je ze zout vindt ja. 

Hier liep het allemaal een beetje anders dan ik had bedacht. We zouden natuurlijk kamperen, maar mijn vader belandde weer in het ziekenhuis. Hij hoefde maar 1 nacht te blijven, maar de situatie thuis is nu echt onhoudbaar en er moet met spoed eea geregeld worden. Dus ik ben maandag direct van mijn werk daarheen gereden. Brown had gekookt. Dit: https://www.jamieoliver.com/recipes/pasta/gennaro-s-simple-tuna-bucatini/

Gisteren maakte ik aardappel-aubergine curry en raita. Met basmati rijst. 

Net had ik een snelle pasta met tomaatjes van het balkon, knoflook en parmezaan. 

Dat klinkt niet best Gb, sterkte ermee. 

Dankjewel Dolfje. Het is allemaal niet zo leuk, maar het is wel beter dat mijn vader verhuist. 

yette

yette

14-08-2025 om 08:52 Topicstarter

Wat verdrietig, sterkte Georgie! 

Ik eet vandaag geitenkaasravioli met gebakken champignons, courgette en ui waar ik wat Bleu d'Auvergne overheen brokkel. 

Wij eten aardappelschijfjes uit de airfryer met kip kebab en sla. Laatste dag echt hard aanpoten vanmiddag en morgen nog een training en de puntjes op de i zetten en dan moet het klaar zijn op het werk. 

Sterkte GB!

Wij eten sperziebonen met gebakken aardappeltjes en een cordonbleu uit de airfryer. Als man die krengen tenminste uit de diepvries (zolder) haalt. Die twee trappen lukken mij nog niet en hij doet het telkens "zometeen". Eigenlijk zouden we dit gisteren namelijk al eten, maar die "zometeen" is nog steeds niet gebeurd. Grrr

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-08-2025 om 13:48

wrap met koude salade. 

Heel veel sterkte GB ! Ik weet hoe vreselijk zo'n situatie is.

Zit je al in je caravan, Yette? Heel veel rust en plezier gewenst, of ben je alweer aan het klussen?

Vanavond maak ik witlofsalade met bleekselderij, appel, comté en walnoten (klets mayo of aioli erover en iets pittigs), met waarschijnlijk merguez. Eigenlijk zou ik wel zin hebben in bruschetta erbij, maar dat krijg ik niet meer voor mekaar. Binnen een paar uur baguette afbakken en oud laten worden... dat gaat'm niet worden.
Morgen heb ik mac'n cheese op de planning staan, maar dat kan ook zomaar een salade worden met aardappeltjes uit de oven en gegrilde bavette. Hangt van de temperatuur af.

salade deel 2.
Nu eerst een perenijsje. Vriezer ligt nu vol met ijsjes. Perenijsjes, raketjes, cornetto's en sinaasappel en cola swip ijs, wat in zo'n koker zit

Oohhh, perenijsjes! Daar ben ik in het ziekenhuis gewoon verslaafd aan geraakt. Die heb ik hier in Frankrijk nog nooit gezien. Raketjes eens in de zoveel tijd, en dan sla ik ook toe. Geniet ervan, Nami!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.