Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-08-2025 om 08:28

hier slingeren we vanavond de bbq aan.

Wij gaan dus een dagje weg en zullen daar lunchen en waarschijnlijk, de kans is erg groot , een borrel drinken en iets van nacho's of bitterballen oid bestellen. 

Het etentje was gezellig gisteravond. En het eten zag er mooi uit... Het was wel okay, voor hier.

Vanavond mijn zomer go to: Griekse salade. 

Man kwam gisteren met een stuk varkensbuik anzetteln, van 3,3 Kilo….Had ie van een Patient gekregen….Dat stuk ligt nu in een grote Schaal in de kruiden en groente te wachten tot hij aan het eind  van de middag 5 uur de oben in mag…. Word het Morgenstund direkt van de bbq gegeten….We zijn dan weer met 7 personen… Zoon en dochter komen met aanhang thuis. Terug van hun roadtrip.

We eten met deze warnte een entrechten met een Tomaten salade en een stukje zelfgebakken stokbrood…

Haas goede reis naar huis….hoop op wenig file….

Ik heb nu al zin in vanavond laat, als we worstjes gaan grillen op de barbecue. Dat hebben we overgehouden aan de Scandinavische roadtrip.  Vriendlief meent dat daar aardappelsalade bij hoort; soit, die staat al klaar. 
Voor die tijd hebben we dan al wat groenten achter de kiezen: een zak wokmix met sesamolie en iets als furikake, knoflook, gember, sereh, sesamzaad en pinda’s.

En de mosterdsoep is nog niet op. Wij overleven het wel weer vandaag, fijn weekend allemaal!

yette

yette

09-08-2025 om 21:03 Topicstarter

Voor de jongste, zijn vriendin en mezelf maakte ik de rest van de shoarma. Er was nog salade, zough en knoflooksaus over, lekker makkelijk tijdens de verhuizing die we met z'n drieën binnenshuis hebben nadat onze middelste zoon vanmorgen de deur uit ging. 
Onze andere zonen en De Vader waren ondertussen dus weg om middelste zoon te verhuizen. Als het laat werd, zouden ze zelf iets te eten regelen. Was het idee. Maar ze belden om 19.30 dat ze op weg naar huis waren en graag om 20.30 wilden eten 
Dus maakte ik ook nog volkoren penne met een knoflook/rode peper/salie/room/crème fraiche/shitload aan oude kaas - saus en een salade caprese. 

Ik ben ook net gek. Tijd dat ik een week of wat in mijn eentje in m'n olijfgaard ga zitten. 

hahaha Yette, inderdaad tijd om je even terug te trekken.

Ik had gistermiddag een prima high tea met vriendinnen in mijn durp. Had ‘s avonds niet veel honger dus smeersels, kaasjes en stokbrood op tafel gezet voor lief. Ik heb een paar stukjes meegesnackt. Vanavond samen de restjes opmaken. 

Wij hadden gisteren voor de lunch smorebrod, was ontzettend lekker.
Einde middag deelden we spinaziedip met knoflookbrood en nacho chips.
Later deelden we nog een puntzak friet.
Bij thuiskomst hadden we een kom instant noedels waar ik zo'n zin in had.
Vanmiddag komt picnic de boodschappen brengen en ik had voor vanavond flammkuchen gepland met chorizo en geitenkaas.

Voor vanavond nog niet echt een idee. Ik moet nog boodschappen doen en ook even de basics in de bus controleren en aanvullen voor morgen en overmorgen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-08-2025 om 14:07

heb nog couscous salade staan, dus dat neem ik. Lekker makkelijk 

yette

yette

10-08-2025 om 14:33 Topicstarter

Friet met frikandel speciaal en een salade van sperziebonen.

Ik heb al dagen niet hoeven koken   eens kijken of ik de verpletterende outdoorkookkunsten van mijn geliefde kan terughalen... We aten volkoren (ik heb wat invloed ) fussili met een courgette/tomatensaus en Parmezaanse kaas, een salade met couscous, garnalen, tomaat, sla, paprika, dat soort dingen... en een salade met oa cannellinibonen, venkel, kalamata olijven, rode ui en ik ben vast nog wel wat vergeten. Maar er wordt goed voor me gezorgd! 

Klinkt goed Anijs!

Ik heb de afgelopen dagen ook niet gekookt. Zaterdag op verzoek van de kinderen naar de Mac om de vakantie af te sluiten. Gisteren met familie sushi gehaald om de vakantie nog een keer af te sluiten.
Voor vanavond heb ik een verspakket kip madras gehaald, daar houden de kinderen niet van en die zijn uit logeren

Vandaag kip met rijst en groenten 
En
Bruine bonen met kropsla en rijst

Lekker kort beschreven en kort gekookt. 

Ik was net even uit lunchen met mijn ouders, best behoorlijke pokébowl genuttigd. Vanavond wordt het een Griekse salade met wat nashipeer erdoor, heb echt een mega-oogst daarvan. De gewone perenboom hangt ook vol.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.