Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

heb je een recept van die stoof? Klinkt lekker! 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-08-2025 om 18:12

ik was vanmiddag te lunchen, toen een sandwich carpaccio gegeten. Nu aardig vol nog dus alleen een bakje kwark genomen met wat granola en bosvruchten

Ik maakte couscoussalade met komkommer, maïs en feta en erbij een kaasschnitzel.

Poison schreef op 07-08-2025 om 18:11:

heb je een recept van die stoof? Klinkt lekker!

Die was heel makkelijk, namelijk zo:

100 gram

AHI_4354523130313532333438?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

AHI_4354523130303632313636?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

1 kilo aardappelen 
1 pot

AHI_4354523130303136373235?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

bol  🧄 

Beetje 

AHI_43545239353738363632?revLabel=2&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Bij elkaar in een pot en koken tot de aardappels gaar zijn. Check of er nog extra water bij moet omdat de linzen dat opnemen. Daarna zouten en opeten 

Ik bestelde Thais met de band voordat we gingen repeteren. Was heel lekker!

Vanavond eten we shoarma van kipdijfilet, maak in elk geval knoflooksaus van cottage cheese. En heb ijsbergsla. Ga nog tomaten halen. En dan even kijken of we het met flatbread of wraps of iets anders eten.
Morgen gaan we een dagje treinen naar een andere stad dus weet ik nog niet wat we eten. 

ToetieToover schreef op 07-08-2025 om 19:27:

[..]

Die was heel makkelijk, namelijk zo:

100 gram

AHI_4354523130313532333438?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

AHI_4354523130303632313636?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

1 kilo aardappelen
1 pot

AHI_4354523130303136373235?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

bol 🧄

Beetje

AHI_43545239353738363632?revLabel=2&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Bij elkaar in een pot en koken tot de aardappels gaar zijn. Check of er nog extra water bij moet omdat de linzen dat opnemen. Daarna zouten en opeten

Dank je! Klinkt heerlijk! Ga ik komende week eens maken😘

wij gaan vanavond bbqen. 

Dinsdag hadden we een flinke wandeling gemaakt tijdens de korte kampeertrip. We waren net aan het bedenken waar we boodschappen konden doen toen we langs een pluktuin liepen. Daar ui, aardappel en tomaten meegenomen. in eerste instantie wilde ik een salade maken met wederom een blikje makreel en de rest van de groente van de dag ervoor. Maar bij nader inzien vond ik het te saai om bijna hetzelfde te maken. Dus ik improviseerde een curry (aardappel, ei, tomaat, ui, paprika met kerrie, komijn en tabasco bij gebrek aan pepertjes en kokosmelk), en raita met komkommer, tomaat en yoghurt. Rijst erbij. Was heerlijk. Was ook heel blij dat ik de basics op peil had gehouden in het mini keukentje, want dat maakte net het verschil.

Woensdag gingen we dimsummen. Verschillende gestoomde dimsum, komkommersalade met knoflook en mijn absoluut favoriete gestoomde rijstflensje met gedroogde garnalen. 

Gisteren ging ik voor werk shoppen in Antwerpen. Lekker geluncht met een falafel salade (met aubergine, feta, sla, bietenmayo). Bij thuiskomst om half negen een bakje linzensoep uit de vriezer gehaald. 

Vanavond ga ik wederom uit eten. (ik ben ouderwets in vorm). Een tent in Brown's woonplaats. Er schijnt o.a. sushi op de kaart te staan, maar ik moet zeggen dat ik me er verder nog niet in heb verdiept. De spoeling is nogal dun daar qua restaurants, dus ik pas mijn verwachtingen aan en laat me verder verrassen.

yette

yette

08-08-2025 om 10:58 Topicstarter

Grappig Toetie, ik maak precies dezelfde 'stoof' voor bij de roti. Dan heeft De Vader een vleesvervanger. De rest eet er dan wèl rund, lam of kip bij. 

Vandaag krijgt De Vader falafel en de rest lamsshoarma. Met platbrood, pita's, zelfgemaakte knoflooksaus en zough, rauwkost, etc. Geen idee hoe uitgebreid het wordt, want we zitten in een verhuizing. Maar mij kennende, staat de tafel vanavond bomvol schaaltjes. 

Gisteren na vier drukke dagen met logees een heel simpele pasta gemaakt met koelkastrestjes.
De schatten hadden acht (!) pakken udon voor me meegenomen, omdat er hier zo moeilijk aan te komen is. Vanavond wordt het dus weer iets Aziatisch met (ja, echt), udon, kip, alles wat ik aan groenten bij elkaar kan zoeken, ui, knoflook, gember, limoen, sojasaus, jeruk purut, sambal, miso, gochujang en een plens kippenbouillon. Lekker makkelijk, kan ik met m'n ogen dicht maken, want man, wat is dat toch vermoeiend, de hele dag lopen plannen, de keuken in (bescheiden, want we gingen elke dag lunchen), maar je moet dan voor 's avonds toch weer wat verzinnen. Maar het waren heerlijke dagen, en daar gaat het om.

Oh ja, Toetie, kan jouw aardappelstoof ook met groene linzen?

Cous cous salade met een Forel uit de oven

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-08-2025 om 20:29

kop groentesoep

Fijn dat het gezellig was Dewi. Kan me voorstellen dat het intensief is. Hoe zelfstandig je gasten ook zijn,  ik kan me voorstellen dat je als gastvrouw toch een beetje de reisleider bent. 

Wij zijn op weg terug naar huis en aten in een prima "wegrestaurant" in Zwitserland.  Niet letterlijk aan de weg. Ik had een fitnessteller: heerlijke verde salade met een dunne zure dressing (wel een beetje teveel dressing), bladsla, wortel, biet, witte en rode kool en wat tomaat. Daarbij een stuk gebakken kipfilet. En een portie frietjes erbij want het moet natuurlijk niet te gezond worden haha 

Morgen zijn we weer thuis maar als het net zo druk is op de weg als vandaag dan wordt het eten niet veel bijzonders 

Haha een fitnessteller met friet  goede reis, Haas!

Klopt Yette, mijn stoofje is wat Surinaams geïnspireerd! Of het ook met groene linzen kan @Dewi, dat verwacht ik wel als je splitlinzen gebruikt anders zijn ze misschien niet tegelijk met de aardappels gaar. 

Vandaag had ik zowaar glutenvrije tortellini, lang niet gehad. Van Schar uit de vriezer en best goed te doen. Ik maakte er een tomatensaus met ui en gehakt bij en strooide wat parmezaan flakes.
En verder mosterdsoep omdat ik allemaal soorten mosterd had gekocht in de vakantielanden om uit te proberen. Het moet toch een keer op! Met knolselderij die ook echt eens op moest en uitgebakken spekjes. 
Na de soep aten we versgebakken haverkoekjes, niet heel gezond maar het vulde wel goed dus daar lieten we het bij. O wacht, we probeerden ook de gratis ijsjes uit die we hadden ‘gekrast’ bij de ah. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.