Eten
Naminokurashi
28-07-2025 om 17:44
Naminokurashi schreef op 28-07-2025 om 15:31:
Deel 2 van de chili con carne. Had bij de lunch ook al een kleine portie gegeten
Gaat niet door, is wat tussen gekomen
Koreveen
28-07-2025 om 19:47
Zaterdag uit eten geweest bij een restaurant wat groenten in de hoofdrol heeft. We hadden een 6 gangen diner en het was superbijzonder.
We kregen bv een no-waste gerechtje van alleen prei maar met allerlei bereidingen: van sous-vide tot geblakerd tot puree en gefermenteerd. Van de afvalbladeren was dan weer een olie gemaakt. En dat smaakte. Het was 1 grote smaakbom.
En een gerechtje met meiraapjes, knolraap en allerlei soorten zeewier en furikake.
Lekker kaasplankje toe.
De rest van de gangen en amuses is teveel om op te noemen. Echt een aanrader. Er staan 3 jonge mensen aan het roer en die wisten echt waar ze mee bezig waren.
Ze hadden er een arrangement van bijzondere bieren bij die er echt supergoed bij pasten. Heb wel het meeste aan lief gedoneerd want zoveel drink ik niet (meer) en dan zou het slecht aflopen....
Zondag kregen we bezoek en maakte lief pulled chicken mexican style op de BBQ. Tortillas erbij en allerlei lekkers om zelf te vullen: guacamole, paprika, tomaat, chilibonen, creme fraiche.
Ik had een luchtige aarbeien cheesecake in een glaasje gemaakt als toet.
En vandaag de leftovers opgegeten.
Dolfje
29-07-2025 om 08:04
Klinkt lekker Koor!
Wij eten vandaag gele rijst met kipgehakt en boontjes of erwtjes met Thaise basilicumsaus, uit een flesje van picnic dus ben benieuwd of dat smaakt.
Ted68
29-07-2025 om 10:15
Ben de aankomende dagen aan huis gekluisterd, want we krijgen een nieuwe Boiler en een nieuwe warmtepomp. Heb net pizzadeeg gemaakt, en straks rooster ik nog aubergine om europ. te doen. Komt nog salcicia in stukjes op, en natürlich Mozzarella, basilikum, knoflook.
FaithfulDuck87
29-07-2025 om 10:28
ik eet mijn kip-lamuchan vanavond met daarop wat sla/tomaatjes en wat knoflooksaus.
yette
29-07-2025 om 11:08
Spinaziestamppot met knoflook, ui, rode peper, spekjes en erbovenop een gepocheerd eitje.
GeorgieBrown
29-07-2025 om 11:55
Joehoe! Nou bijlezen is geen doen, dus ik spring er gewoon weer in.
Gisteren Thaise (-ige) curry. Bleek geen curry paste te hebben, dus ik heb zelf iets geflanst met pepertjes, trassi, gember, knoflook, ui en koriander. En korianderzaad. Veel groente (wortel, bloemkool, courgette, campignons, paprika) limoenblaadjes erbij en kokosmelk, en aan 't einde veel koriander en een lente uitje. Met jasmijnrijst.
Naminokurashi
29-07-2025 om 12:16
Broodje quarterpounder en ik laat er een plak kaas overheen smelten
Nikki1973
29-07-2025 om 13:10
Vanochtend de slowcooker aangezet https://ohmyfoodness.nl/enchilada-potje-slowcooker/
Lekker makkelijk, hoef ik er verder niks aan te doen. Beetje ijsbergsla en zilvervliesrijst erbij.
MijnNaamIsHaas73
29-07-2025 om 15:39
Welkom terug GB
Gisteravond uit eten geweest. De lekkerste roasted potatoes ever (was een bijgerecht)
Wij gingen vandaag een lange wandeling maken en onderweg daarheen kwamen we langs een macdonalds. De kinderen wilden daar graag lunchen en toen heb ik een deal gesloten: we zouden daar gaan lunchen als ze niet zouden zeuren over de wandeling, dat is gelukt dus wij aten bij een Italiaanse mac 🙈.
Vanavond gaan we naar een plaatselijk zomeravondfestival. Ik verwacht dat we daar pizza zullen eten
Dolfje
29-07-2025 om 16:42
GeorgieBrown schreef op 29-07-2025 om 11:55:
Joehoe! Nou bijlezen is geen doen, dus ik spring er gewoon weer in.
Hoi Gb!
yette
29-07-2025 om 18:55
Hé Georgie!
Ik heb me bedacht. Ben net wakker, heb een middaghumeur en heb ook ineens geen zin meer in spinaziestamppot. Het wordt adanna kebab, met risotto en salade. Maar nu eerst ff uitstellen ... 
Kaaaaaaaatje
29-07-2025 om 21:11
wij aten vandaag een gele curry met garnalen, boontjes en tomaat. Was prima. In elk geval lekker snel.
Dolfje
30-07-2025 om 10:54
Ik ben nu couscous aan het wellen voor vanavond salade met komkommer /tomaat en erbij falafel.
Meteen voor morgen, want dan lange dag, een zakje gemengde gesneden kool gehaald waar ik vanavond vast een koolsla van maak en dan morgenavond gehaktballen en aardappelpartjes uit de airfryer bij maak.
De dagen op het werk zijn nu nog steeds niet als normaal. Op zich niet erg want hoef dus vanavond niet maar daarvoor in de plaats wel vrijdagmorgen.
Ted68
30-07-2025 om 10:54
Ik kan geloof ik niet voor 3 personen koken; we eten dus restjes: man een spagetthi van maandag, Zoon eet Pizza van gisteren, en ik eet een broodje met ei….
En maak nog een pan met babi pangang voor morgen….Moet ik morgen alleen nog rijst en boontjes koken/bakken