Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteren aten we bij familie.  Heerlijke lasagne met sla.

Vanavond wordt het ergens langs de snelweg of als het meezit in de buurt van ons overnachtingshotel in Zwitserland.  

Ik maak een ramen -achtige soep en gyoza ( uit de diepvries niet zelf gemaakt).

Hoop dat je een goede reis hebt, Haas! 
Heb gegen zin om iets te koken, dus de laatste Kroketten en Frikadellen gaan de frituur in. Patat en komkommer salade erbij.

Ik ga tzatziki maken want anders ligt er een komkommer te vergaan. Verder heb ik 2 dagen geleden een flinke hoeveelheid linzen gekookt, dus daar moet ik iets mee. Ik denk iets met artisjokharten en dan een soort salade, maar heel veel inspiratie heb ik niet.

Goede vakantie gewenst MijnnaamisHaas!
Wij hebben het fijn gehad in Antwerpen. Lunch gisteren had ik een salade met o.a. kip en Parmezaan op een terras in de schaduw. In de avond gegeten bij een restaurant met een ster, wat een beleving weer, is echt een avondvullend programma. Genieten. Heerlijk frisse mocktail vooraf, daarna kleine glazen wijn besteld bij het zes gangen-menu, amuse hier en daar, och we hebben genoten. Vermeldenswaardig waren vooral de groentebehandelingen, iets met ingedroogde tomaat gegeten, zó heerlijk umami en diep van smaak. Een gerechtje met geblakerde aubergine was ook heerlijk, net als een amuse met tonijn. Nou ja te veel om op te noemen. Twee desserts (woohoo!) en dat was ook heerlijk.
Vanochtend ontbeten op weer een terrasje, berrybowl met granola. Vanmiddag frut I weer opgehaald en met familie een verjaardagsfeestje gevierd, frut II logeert nóg een nachtje. We aten vanavond kliekjes, zo komt de vriezer ook wat leger.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-07-2025 om 19:30

gebakken kipstukjes met champignons. Het eten doet me momenteel niet zoveel meer, koken stelt niet zoveel voor. Probeer wel de goede dingen te eten, maar de lol om te koken is er wat af. 

yette

yette

21-07-2025 om 06:12 Topicstarter

Simpele nasi, sajoer boontjes en Chinese speklapjes. Die laatste waren helemaal uit mijn systeem. Het is ook best wat werk: eerst 5 min. koken, dan 45 min. in saus sudderen, dan het vlees bakken en vervolgens een deel van de saus er weer bij tot die is ingekookt en de boel 'glimt'. Zó lekker! 

Ik ga de eerste stappen (koken en stoven) vanmiddag al doen. Denk dat dat wel kan. 

Volkoren noedels met sperziebonen en bosui en erbij " oosterse" vegetarische stukjes.

Vanavond wordt het een vegetarische burger met Cheddar, bloemkool en gebakken minikrieltjes. Simpel agv-tje.

Mijn broer gaat op vakantie,  ik kreeg 2 kratten vol koelkastspullen en groenten en fruit mee. 

Daarom maak ik vandaag een liter of 10 tom ka kai soep,  een salade (met minstens 10 verschillende soorten groente) en volkoren stokbrood. 

yette

yette

21-07-2025 om 11:22 Topicstarter

Dorestad schreef op 21-07-2025 om 09:08:

Mijn broer gaat op vakantie, ik kreeg 2 kratten vol koelkastspullen en groenten en fruit mee.

Daarom maak ik vandaag een liter of 10 tom ka kai soep, een salade (met minstens 10 verschillende soorten groente) en volkoren stokbrood.

To Good To Go is er niks bij! 

Wie ga je uitnodigen/waar ga je die soep laten? 

schnitzel met geen idee nog

lekkere dingen komen voorbij. Leuk dat er ook linkjes naar de recepten worden gedeeld. Ik zag die crispy rijst voorbijkomen. Dat ga ik zeker een keer proberen.
Er ligt een zak spinazie in de koelkast. Verder heb ik alles in huis voor een Griekse spinazietaart. Dit gaat m worden https://chickslovefood.com/recept/griekse-loempiataart/

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-07-2025 om 14:19

ik maak een pulledchicken salade en gooi dat op een shoarmabroodje. 

Friezinnetje schreef op 21-07-2025 om 14:19:

ik maak een pulledchicken salade en gooi dat op een shoarmabroodje.

Bedankt voor de tip. Net shoarma broodjes gekocht en die doe ik bij de schnitzel

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.