Eten
Naminokurashi
18-07-2025 om 17:39
Kip spiesjes met kant en klare wok oodles, maar eerlijk gezegd ben ik doodmoe, kort nachtje van maar 3 uur gehad
Dewi-Sri2
18-07-2025 om 17:53
Wat jammer dat we allemaal veel te ver uit elkaar wonen voor een meet, wat zou dat leuk zijn!
Moos, ik zou dolgraag bij je langskomen om te proeven wat je allemaal creëert, het lijkt me allemaal fantastisch! Ik zou graag veel meer vega gaan eten, maar ik ben zo'n groente-onbenul. Maar als het wat later dit jaar hier wat rustiger wordt, ga ik me een buigen over het fenomeen fermenteren.
Vanmiddag zijn we wegens bouwwerkzaameden weer gaan lunchen bij ons 'stamrestaurant', heel bijzonder: vooraf een soort hartig noga-ijs met geitenkaas, vijgen en walnoten (heel lekker), als hoofd had ik een pittige brandade van zeewolf met fantastisch aangemaakte rucola, en toe een stukje kaas met een glaasje madeira (ze doen daar niet aan port). Heerlijk! En vanavond weer niet koken, soms ook een feestje. Ik heb nog koude couscoussalade van gisteren, die kan mooi bij het brood.
Dewi-Sri2
18-07-2025 om 17:55
Naminokurashi schreef op 18-07-2025 om 17:39:
Kip spiesjes met kant en klare wok oodles, maar eerlijk gezegd ben ik doodmoe, kort nachtje van maar 3 uur gehad
Oh Nami, dat soort nachten ken ik te goed. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat de kipspiesjes maar heel weinig werk zijn. Je kan je rust wel gebruiken.
Naminokurashi
18-07-2025 om 18:23
Dewi-Sri2 schreef op 18-07-2025 om 17:55:
[..]
Oh Nami, dat soort nachten ken ik te goed. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat de kipspiesjes maar heel weinig werk zijn. Je kan je rust wel gebruiken.
Zijn van die kip shashlicks, die haal ik van het stokje
MijnNaamIsHaas73
18-07-2025 om 19:15
3 uur is niet veel Nami. Op tijd naar bed vanavond 🍀
Dat ga ik ook doen. Ik werd gisteravond (na 23u, voelde als nacht) wakker gebeld vanwege een ziek familielid.
Ik zou wel bij jou willen meeten Dewi
. Ik dacht dat Franse restaurants altijd heel behoudend waren maar jij schrijft regelmatig over out of the box gerechten. Dit hartige noga-achtige ijs als voorgerecht ook, klinkt heel bijzonder!
En het eten van Moos ook! Geniet van je welverdiende vrije dagen
Wij aten platbrood met rauwkost, sla falafel en gehaktballetjes met feta en tzatziki. Helaas kwam ik er na het eten achter dan de platbroden die nog in de verpakking zaten beschimmeld waren. Uit dat pak heeft man of ik er een gegeten 🤢
Moosey
18-07-2025 om 23:41
Haha, je hebt gelijk Anijs, zo heet het topic ook niet. En dank voor de complimenten. Om teleurstellingen te voorkomen: als je gewoon komt lunchen bij ons staan er wat minder spectaculaire dingen op de kaart hoor. Maar nog steeds wel heel lekker.
Ik at bijzonder onvermeldingswaardig een stuk focaccia met een vriendin onderweg naar een plek waar we een buitenrit gingen maken. De buitenrit was de onvermeldingswaardigheid van het eten méér dan waard.
Dolfje
19-07-2025 om 07:48
Wij hebben vanmiddag een wandeling met ervoor of erna een high tea, man heeft het geboekt en zegt erna maar op de site staat ervoor dus ik weet het niet
Vanavond krijgen we bezoek en bakken daarvoor zelf een broodje om oa met Brie en Hot honey ( https://www.eefkooktzo.nl/hot-honey/ ) te kunnen beleggen bij de borrel dus qua avondeten niks gepland maar kunnen altijd een ei bakken.
Teigera
19-07-2025 om 08:46
Ik ga een nachtje naar Antwerpen met lief en vrienden van ons. Vanavond uit eten in een goed restaurant
. Veel zin in!
yette
19-07-2025 om 09:42
Risotto, Turkse/Egyptische rijst, geroosterde groene asperges met ontbijtspek, kappertjes en dille, tomatensalade met feta, vegetarische dingetjes en kip-vleugeltjes* die ook de oven in gaan.
* die kwamen zojuist tot mijn verrassing binnen. Ik blijk ze per ongeluk te hebben besteld bij Picnic. Maar we houden niet zo van botjes en graten
Ik ga mijn best doen, het komt vast goed. Soms moet je zelfs als kok eten wat de pot schaft 
(edited, ik heb me bedacht)
FaithfulDuck87
19-07-2025 om 10:45
hier gaat de bbq aan. Met 2 buurvrouwen gezellig even zitten. Saté, hamburger en worstjes, salade, meloen en stokbrood.
Koreveen
19-07-2025 om 11:28
Dewi, oh dat klinkt heel lekker en je kan mij wakker maken voor een goede brandade. Ik heb ik Frankrijk altijd de beste gegeten.
Veel plezier Teig en Moos.
Donderdag aten we pad Thai.
Ik zag op Instagram iemand springrolls maken en dacht: die heb ik al een tijd niet gemaakt dus vrijdag lekker gerold. En paste goed bij het weer. Had een versie met kip en een versie met garnalen gemaakt. En nog een paar over voor de lunch zometeen.
Vanavond gaat lief weer pizza’s maken. Hij had nog deeg over van vorige week
Ted68
19-07-2025 om 12:51
Heb net Knödel gemaakt. Erbij gaan worteltjes gecaramaliseerd en eeneendeborst
Naminokurashi
19-07-2025 om 13:00
Italiaanse bol belegd. Ik ga niet in die hitte vandaag boven dampende pannen hangen
Dewi-Sri2
19-07-2025 om 17:06
MijnNaamIsHaas73 schreef op 18-07-2025 om 19:15:
Ik zou wel bij jou willen meeten Dewi
. Ik dacht dat Franse restaurants altijd heel behoudend waren maar jij schrijft regelmatig over out of the box gerechten. Dit hartige noga-achtige ijs als voorgerecht ook, klinkt heel bijzonder
Haas, het is maar net waar je eet. Als wij bij de vestiging van een grote Franse hotelketen hier in het dorp eten, krijgen we ook niks verrassends. Over het algemeen lekker hoor, maar voorspelbaar.
De eigenaren van "ons" eethuisje zijn heel ambitieus en creatief. Ze hebben zelfs een half vervallen maar prachtig hotel gekocht, zo'n 150m. verderop, waarmee zei keihard aan het werk zijn. Respect hoor, we zijn heel erg benieuwd hoe het gaat worden.
Het is hier vandaag een heel stuk koeler dan bij jullie, dus ik denk
dat ik voor een simpele ovenschotel ga met kip, koelkastrestjes en
pasta. Flinke kwak miso erdoor (ik ben hopeloos verslaafd) en misschien
salade. Salade in elk geval morgen bij de rumpsteak, ik heb een hele
mooie op de kop getikt. En maandag dan eindelijk nasi goreng. Heerlijk, ik verheug me er nu al op. Maar ja, er waren eerst dingen die op moesten, dus tja, prioriteiten dan maar. Kan ik morgen in elk geval al op m'n gemakkie de rijst koken.
yette
20-07-2025 om 10:38
Ik maak vandaag 'verse' k&k ravioli met een cashew-spinazievulling en een bakplaat vol geroosterde pompoen en courgette.
En omdat niet iedereen alles lust of even pittig wil, zet ik de rest van de ingrediënten gezellig op tafel: crème fraiche, zelfgemaakte zough, extra cashewnoten, citroenrasp, peterselie uit de tuin, parmezaan.