Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteren at ik alleen en werd het een kant en klare unit, maar dat is toch vaak helemaal niets waard. 

Vanavond eten we met z'n 2-en (lief was de kinderen naar zijn ouders brengen voor een logeerpartijtje), en eten we dingen uit de diepvries, namelijk krokante kipschnitzels met paprika, mais, uit, kaas en tomaat in wraps. 

Dank voor de vakantie wensen 😊

Jouw etentje klinkt fantastisch Teig!

Gisteren aten we in het hotel in zwitserland. Ik had kip met paprikasaus met rijst en bonen. Boontjes waren uit blik maar verder was het best smakelijk. 

Vandaag aan het einde van de middag op de camping aangekomen.  Helaas bleek hier het restaurant gesloten. Na het opbouwen van het kampement nog snel naar de supermarkt gereden voor wat koude pizza, een stuk stokbrood en wat kaasjes. 

yette schreef op 21-07-2025 om 11:22:

[..]

To Good To Go is er niks bij!

Wie ga je uitnodigen/waar ga je die soep laten?

Haha inderdaad.  Dat doe ik nooit meer,  tgtg. Er is vanavond flink soep gegeten en onwijs veel salade.  2 liter in mijn diepvries.  Morgen ga ik eerst naar familielid die verstandelijke beperking heeft.  Over 2 maanden gaat ze in een instelling wonen.  Dan wordt er voortaan voor haar gekookt. Ik neem voor haar wat mee.  Makelaar komt morgen haar huis bekijken.  

Daarna ga ik naar mijn moeder.  Zij moet ook maar wat soep hebben voor in de diepvries.  Ze is 85 lentes jong, bijna hele dagen in de groentetuin en bloementuin bezig. Ik denk dat zij nooit eerder tom ka kai soep heeft gegeten. O ja, heb vanmiddag nog anderhalve liter toebedeeld aan vriend.  Hij moest tevens rabarber aardbeienjam meenemen,  enkele weken geleden gemaakt door mijn eega (eigen tuinoogst). Hij nam fles olijfolie mee,  gemaakt van de olijven uit hun eigen boomgaard. Waarschijnlijk krijg ik morgen alles uit de tuin van mijn moeder mee.  Mijn koelkast staat wel bom- en bomvol nu. Zomer is tijd van overvloed, oogsten,  verwerken,  voorraad aanleggen voor de winter

Wij eten een broodje kipragout. Heb weer een lichamelijk zware dag voor de boeg dus wilde iets makkelijks.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-07-2025 om 08:37

ik zal even kijken wat ik ga eten, mss wel niet warm. Ga vanmiddag met vriendin te lunchen en kan ook zijn dat ik dat als warme maaltijd reken. 

Lekker bezig, Dorestad! Ik ben benieuwd wat je moeder van de tom kha kai-soep vindt.
Fijne vakantie, Haas! En Dolfje sterkte met de zware dag. Fijn dat je qua eten iets makkelijks achter de hand had. 

Ik heb dus nu even een moestuin, aangezien mijn zus op vakantie is. Ze heeft vooral tomaten in de kas, courgettes dus en wat sla en snijbiet op het moment. Veel oogst is mislukt, opgegeten door de slakken en ook omdat ze voor mij mantelzorgde. De sperziebonen en pronkonen komen op, maar tegen die tijd is zij weer terug en ben ik zelf weg. Best leuk om zo bezig te zijn in haar tuintje. Ze heeft me opgedragen het minimale te doen gezien mijn herstellende staat, maar toch ben je zo een uur verder dan! Vorige week had ik al 2 grote courgettes, maar ik bleek er ook nog 2 over het hoofd te hebben gezien. Die zijn dus nu reusachtig, 5 kilo courgette ruim in totaal. 

Ik denk dat ik courgettesoep ga maken vanavond (heel verrassend), weet niet of het allemaal in de pan past. Maar dat merk ik dan wel weer. 

Wij eten vanavond tortelloni met aubergine, zongedroogde tomaten, room, gewone tomaten en basilicum.

Er is nog 1 Kind thuis; dus man en Kind eten Restes, en ik een een bruine bol met zalm.

yette

yette

22-07-2025 om 15:38 Topicstarter

Aardappeltjes uit de oven, sperziebonen-salade, voor de jongste en mezelf een simpel ovenschoteltje met talapia, garnalen, crème fraîche, knoflook, dille en citroenrasp, voor de rest een vegetarisch ding dat kip-schnitzel voor moet stellen.

Spaghetti met kipfilet, ui en paprika. En wat geraspte kaas over 

Mooi menu, Teig.

Ik zag het op je socials, Dolfje. Flink aanpoten. Hoe voel je je?

Vanavond eten wij falafel met k&k tzaziki, wortels, paprika en cherrytomaatjes uit de oven erbij

Overal spierpijn Koor van al dat gesjouw. Nu de komende tijd klusjes en dan weer een hoop gesjouw. Flink aanpoten.

Anijsblokje,  courgettetaart is ook wel een manier om véél courgette te verwerken.  Mijn moeder vond de soep erg lekker.  Ze lust eigenlijk vrijwel alles. 
Wij hadden vandaag allemaal nog een kleine kom soep.  Salade.  Stokbrood.  Ik was gevloerd van deze dag en had géén moed en energie om wat anders te maken.  Ik lig nu al een uur in bed te lezen en te puzzelen.  

yette

yette

23-07-2025 om 06:59 Topicstarter

Ik was veel te vroeg wakker en ga een vermoeiende dag tegemoet. Kamers kijken met middelste zoon (waar ik best zorgen over heb, hij zit in transitie, dat zie je aan hem, en krabbelt op uit een depressie - zullen ze in die stad wel lief voor hem zijn?) en daarna de oudste van het vliegveld halen (hij was voor het eerst zonder ons op vakantie en zoals ik al vreesde/wist, is hij daar met zijn epilepsie in het ziekenhuis beland - hoop stress dus. Wat als hij bij het boarden aanvallen krijgt?! Mag hij dan mee? Ik zal blij zijn als hij weer veilig in de buurt is!). 

We eten dus makkelijk: tagliatelle met gehakt, passata en een Frans blik ratatouille. Of Chinees. 

Wat een zorgen Yette. Logisch dat je voor makkelijk eten gaat.

Ik weet het nog niet, normaal werk ik op woensdagavond maar nu even niet dus ga zo eerst boodschappen doen, dan komt de kapster en dan paar uurtjes werken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.