Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Beterschap voor je man, Moos. Die van mij is na een aantal uur slaap weer koekjes gaan snaaien, dus dat zit wel goed. Van de pasta heeft hij weinig gegeten. Prima, heb ik een lekkere lunchhap. 

Voor vanavond maak ik spinaziestamppot en daar gaan vissticks bij. Misschien voor de kleur nog wat tomaatjes erdoor. 

Vanavond maakt lief ritja ritja met kip, sperziebonen en rijst.

afrodite05 schreef op 23-06-2025 om 10:29:

Ik heb net alvast vooruitgekookt door saus voor de lasagne te maken. Straks even de bladen erbij pakken. Er is genoeg voor 2, misschien wel 3 schalen, tijd om de diepvries te vullen dus.

Vanavond eten we pasta carbonara met courgetterijst en een pluk rucola. Ik weet niet of man mee-eet, want hij is terug naar bed gegaan met maagzuur.

Hoe doe je dat in de diepvries? met bladen en al? Of doe je de saus in de diepvries en warm je die eerst op? 

Wij eten Jamies 15 minute couscoussalade met kip. 

Ik heb tomatensoep uit de vriezer gehaald. Volkoren stokbrood erbij en dat was het dan voor vandaag. 

Ik heb mini bbq broodjes gekocht bij de Aldi, die doe ik in de oven en beleg ik met wat ik in huis heb.

Kaaaaaaaatje schreef op 24-06-2025 om 13:21:

[..]

Hoe doe je dat in de diepvries? met bladen en al? Of doe je de saus in de diepvries en warm je die eerst op?

Wij eten Jamies 15 minute couscoussalade met kip.

Ja, met bladen en al in een ovenschaal in de diepvries. De mozzarella zit er ook al bovenop, maar het ziet er een beetje karig uit, dus bij het gebruiken zal er nog een handje geraspte kaas op gaan. Gewoon eerst ontdooien (dag van tevoren uit de diepvries halen of korter van tevoren en dan in een bak met water zetten, heb ik hier geleerd) en dan zoals gebruikelijk de oven in. 

Teigera schreef op 24-06-2025 om 10:02:

Vanavond maakt lief ritja ritja met kip, sperziebonen en rij

Oh, dit had ik eerder vandaag moeten lezen, dan had ik kip uit de vriezer gehaald. De sperziebonen moeten ook op. Maar... 
Het is hier, zelfs naar mijn smaak, heel erg veel te heet. We waren van plan vanmiddag na de boodschappen even een terrasje te pakken en een lekker koud biertje, maar dat was niet te doen. Het is dus weer: alles dicht, airco aan en bidden om regen. En ook: geen zin om te koken. Ik flans dus maar weer een salade in elkaar met chinese kool, garnalen, komkommer, noodles, misschien wat surimi (nog steeds in de aanbieding) en wat ik nog meer tegenkom in de groentela. Zo maar even wat eitjes en de noodles koken. En eerlijk gezegd, erg veel eetlust heb ik eigenlijk niet. Ik denk dat ik het maar behoorlijk pittig maak, met dit weer vind ik dat heel fijn.

afrodite05 schreef op 24-06-2025 om 15:43:

[..]

Ja, met bladen en al in een ovenschaal in de diepvries. De mozzarella zit er ook al bovenop, maar het ziet er een beetje karig uit, dus bij het gebruiken zal er nog een handje geraspte kaas op gaan. Gewoon eerst ontdooien (dag van tevoren uit de diepvries halen of korter van tevoren en dan in een bak met water zetten, heb ik hier geleerd) en dan zoals gebruikelijk de oven in.

Ook al zo lekker, lasagne. Maar helaas, echtgenoot is geen grote fan en ik doe voor geen goud de oven aan vandaag. Eet ze lekker, Afro, ik hoop dat de kleine man het ook zo lekker vindt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-06-2025 om 18:16

rijst met kipcurry

Aardappelpuree, tartaartje en spinazie. 

Dewi-Sri2 schreef op 24-06-2025 om 18:13:

[..]

Ook al zo lekker, lasagne. Maar helaas, echtgenoot is geen grote fan en ik doe voor geen goud de oven aan vandaag. Eet ze lekker, Afro, ik hoop dat de kleine man het ook zo lekker vindt.

Die lasagne staat pas voor morgen op het menu, maar thnx  zoon eet gelukkig heel veel, zowel in hoeveelheden als in verschillende soorten voedsel, zeker als ik de verhalen op internet moet geloven. 

Jij sterkte met de hitte. Hier is het ineens afgekoeld, weer even omschakelen na die warme dagen. 

En morgen wordt het weer 27 graden 🤪 Nou ja. Ik kookte en at bij bejaarde vriendin, aardappeltjes uit de oven, sla en kipfilet. Simpel doch lekker.

Sterkte DewiSri, met de hitte. Salade is dan idd ook prima.
Wij eten vanavond gnocchi met spekjes, mosterdsausje, spinazie en erwtjes. Maar eerst komen er vanmiddag wat sprinkhanen broodjes knakworst eten en daarna lekker buiten spelen 

Denk niks, ben beetje ziek.

Vandaag kinderfeestje dus wij gaan met een horde sprinkhanen bij de friettent eten. 

Gisteren werd er macaroni voor ons gemaakt

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.