Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Beterschap Nami

Hier een beetje misselijkheid en een licht positieve zwangerschapstest... Eerst maar eens een echo afwachten voor we echt blij durven te zijn, maar het begin is er!

Vanavond eten we (dus) de vooraf geprepareerde lasagne. 

Twijfel hier, tussen friet of pizza! 

Naminokurashi schreef op 25-06-2025 om 08:32:

Denk niks, ben beetje ziek.

Moet even kijken wat ik eet. Heb sinds vannacht buikgriep.

afrodite05 schreef op 25-06-2025 om 09:07:

Beterschap Nami

Hier een beetje misselijkheid en een licht positieve zwangerschapstest... Eerst maar eens een echo afwachten voor we echt blij durven te zijn, maar het begin is er!

Vanavond eten we (dus) de vooraf geprepareerde lasagne.

Lasagne gaat niet door, man heeft een werkuitje naar een pannenkoekenhuis en zoon en ik zijn ook welkom. Zal zoon vast niet erg vinden...

@Afro, mogen we hier voorzichtig blij zijn, of jinxen we het dan?

Ik probeer iets te bedenken wat we kunnen eten vandaag. Iets wat snel is, en een goede bodem en te doen is met dit warme weer. Mijn lief heeft het heel druk op het werk, dus die wil vanmiddag eigenlijk nog even werken en niet uitgebreid koken terwijl de kinderen thuis zijn en de kinderen moeten om 18.15 klaar staan voor de avond vier daagse, meestal zitten we dan nog niet eens aan tafel, dus het wordt een uitdaging. Ik wil niet koken omdat ik vandaag een behandeling had, en ik merk dat het me echt helpt, maar het kost me ook al mijn energie, dus verder wil ik dan eigenlijk gewoon helemaal niets, nou ja, een rondje lopen en in een tijdschrift bladeren wil nog net, maar veel meer kan ik niet aan. 

Ik scrol nog even door de goede ideeen hier heen, maar als iemand nog iets leuks weet....

@Kaaaaaaaaatje: hier is het op dat soort avonden pastasalade met honingmosterddressing, gerookte kip, avocado, komkommer, tomaten, veldsla en evt spekjes of pijnboompitjes. Desnoods op het schoolplein nog even snel eten terwijl je wacht tot er echt begonnen wordt. Het is snijwerk, maar verder niet echt 'veel' werk. 

Pastasalade, wilde ik ook zeggen, ook al ben ik zelf geen fan. Of couscoussalade, eventueel met kant en klare falafel. (Kant en klare) quiche (bij k&k meerdere) met een salade? Zo'n zak bonenschotel uit de supermarkt, eventueel met nachos erbij, of rijst? Soep met stokbrood? (het is hier niet warm) 

Sterkte @Nami, het zit je niet mee. 
En afro...wat spannend! Geniet hopelijk van de pannenkoeken (ik zou het ook niet erg vinden!). 

Hier wordt het friet. Met zwarte bonenburger uit de vriezer en broccoli. Zo is het een prima maaltijd, dacht ik zo.

Kaaaaaatje, is een broodje knak een idee? Al dan niet met een (k&k)salade voor de vitamines? Of een broodje hamburger/kroket. 

Ik weet niet of we het dan jinxen... het ene moment ben ik vol vertrouwen, dan weer vol ongeloof, dan weer angst omdat ik enge pijntjes voel (die ik overigens bij alle zwangerschappen had, ook bij die van zoon). Dus tja. Ik weet het allemaal nog niet zo goed. Eerst maar de eerste echo's afwachten.

Ik dacht dat ik al gepost had maar blijkbaar niet.
Vandaag vanmorgen gewerkt Ipv vanavond dus eet gewoon thuis. Heb runderchipolata en heb net in een ovenschaal gekookte pasta ui en tomaten gedaan en wat feta want dat is de enige kaas die er nog in huis is en ik had geen zin om alleen voor geraspte kaas naar de winkel te lopen. 

Oh het waren geen runderchipolata maar kalkoen merquez. Veel lekkerder 

Vanavond falafel met couscoussalade met tomaat en komkommer en rode ui.

Wij eten vanavond een Indiase curry met vega kipstuckjes, spinazie, wortelrasp, rode paprika en misschien nog wat sperziebonen. Als er nog vulling nodig is zegmaar. Curry is bij ons vaak restverwerking, alles wat er nog in de groentela ligt kan er príma in. Rijst erbij.

Vandaag een makkelijk dagje. Gisteren een ovenschoteltje gemaakt voor twee dagen met paprika, broccoli, kipgehakt en aardappelschijfjes. Dus vanavond hoef ik de andere helft alleen op te warmen. 

Ik heb nog broccoli van gisteren en eet dat met (volkoren, natuurlijk) pasta, opgeleukt met bijvoorbeeld ansjovis, olijven, gedroogde tomaat en/of parmezaanse kaas. Kijken waar ik straks zin in heb. Komt wel goed.

wat spannend afro! En nami beterschap. 

Na 2 dagwn BBQ eten we kip uit airfryer. En Ratatouille. Als toetje geitenkaas met Honig .
Maar nu eerst nog even een rondje met de kano varen

Vandaag dan echt: lasagne!!! Ik hoop dat het nog goed is, ik had hem maandag al gemaakt... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.