Eten

Friezinnetje
22-06-2025 om 13:04
ik denk dat het iets van een koude wrap wordt. Kan er wat restverwerking in

ToetieToover
22-06-2025 om 16:37
Wat leuk, al die optredens! 💃🏼 Ik ben zelf juist net weer klaar met de sportdemonstraties 🥋 Toch altijd weer een beetje gedoe. Wel leuk gedoe.
Vandaag aten we een ovenomelet vanwege restverwerking (gekookte quinoa, eiwitten, eieren, hummus, aspergekonten, kerstomaten, ui). Beetje snijsla uit de tuin erbij met vinaigrette.
En vanavond gele linzenspaghetti met tomatensaus. In de saus zit rundergehakt, ui, pancetta, aubergine en artisjokharten. Die harten uit pot waren zo hard, dat ik ze heb gepureerd met de polpa anders is het straks niet lekker eetbaar.
Vriendlief heeft strikte eettijden wegens medicatie dus we hebben nog even te gaan tot het 19 uur is. Ik probeer een beetje solidair te blijven met vriendlief maar het zijn niet echt mijn eettijden hoor pfffffft.

Dolfje
23-06-2025 om 08:40
Hier worden het aardappelpartjes en een spinazie kaas rondo uit de airfryer met komkommer /tomaat salade. Lekker makkelijk.

Teigera
23-06-2025 om 09:09
NIet geinfluenced door Dolfje maar geheel toevallig eten wij vanavond ook een spinaziekaasrondo. Met rösti en broccoli.

Ted68
23-06-2025 om 09:53
Zaterdag Pizzeria, gisteren bbq, en vanavond sla met citroenkip uit de airfryer....1e keer dat dat ding meegaat op vakantie...

afrodite05
23-06-2025 om 10:29
Ik heb net alvast vooruitgekookt door saus voor de lasagne te maken. Straks even de bladen erbij pakken. Er is genoeg voor 2, misschien wel 3 schalen, tijd om de diepvries te vullen dus.
Vanavond eten we pasta carbonara met courgetterijst en een pluk rucola. Ik weet niet of man mee-eet, want hij is terug naar bed gegaan met maagzuur.

Naminokurashi
23-06-2025 om 13:27
in ieder geval ongepaneerde schnitzel. Of ik doe er rijst of noodles bij met een gebakken eitje. Of ik doe er tomaten bij. Ben er nog niet uit

Teigera
23-06-2025 om 14:06
Heerlijk Ted, fijne vakantie gewenst.
Beterschap voor je man Afro.
Ik heb een onverwacht rustige werkdag vandaag. Werk thuis, dat is op zich wel vaker zo, maar er lijken veel mensen vrij te zijn. Ik weet de reden niet, maar ik heb de kans gepakt en net kokoskoekjes gebakken (kokosrasp met houdbaarheidsdatum oktober 2024 is mooi op nu) en een bananenbrood. Zo meteen gaat daar de chocoladeglazuur overheen die ook al 2 maanden over datum is: ooit eens gekocht, vast een idee bij gehad maar dat idee is kennelijk niet uitgevoerd. Denk niet dat de frutjes er moeite mee zullen hebben dat het nu over het bananenbrood zit...

Dewi-Sri2
23-06-2025 om 16:32
Dank je voor het recept, Anijs! Grotere hoeveelheden ingevroren haring
zal ik maar niet aan beginnen. Veel te veel voor ons tweeën, en hoewel
een paar van onze dorpsgenoten best avontuurlijk zijn aangelegd qua
smaken, lijkt me dit geen succes worden . Voor drop kon ik ze ook al niet warm krijgen
Jij een fijne vakantie, Ted! Ga je naar Nederland of lekker iets heel anders doen?
Hier wordt het vanavond bladerdeegtaart met zalm en venkel. Dat had ik gisteren al willen doen, maar ik was rond kooktijd zo afgedraaid dat ik voor echtgenoot een k&k-maaltijd in de oven heb gestopt en zelf een
paar crackertjes heb genomen. Nu heb ik er wel zijn in om een beetje te knutselen en te klungelen.

Dolfje
23-06-2025 om 17:23
Teigera schreef op 23-06-2025 om 09:09:
NIet geinfluenced door Dolfje maar geheel toevallig eten wij vanavond ook een spinaziekaasrondo. Met rösti en broccoli.
Wat jammer

Friezinnetje
23-06-2025 om 17:24
ik heb een kleine quiche uit de vriezer getrokken. Zo eerst sporten en dan kan die de oven in.

Ted68
23-06-2025 om 17:27
Dank je Teig! Dewi we zijn op vakantie…. Dus niet naar NL…daar hebben we weer even genoeg van… We kamperen met onze T2 239 km van huis, an ons lievelings meer. En het weer is prachtig…
En morgen(weer man niet) kommen 2 Kinderen die vanwege stage in het buitenland lang weg waren met hun vriendinnen ook hier kamperen….
Du’s ja, heerlijk vakantie !

Koreveen
23-06-2025 om 19:01
Zaterdag vertrokken wij naar Limburg. Wij logeerden bij vrienden omdat we zondag naar Pinkpop gingen. Zij wonen heel fijn dichtbij. We zijn zaterdag uit eten geweest bij een restaurant waar je allemaal kleine gerechtjes kon bestellen. Was erg goed allemaal.
Zondag besloten pas later in de middag naar Pinkpop te fietsen. Ik kan zo slecht tegen die warmte en het was een goede beslissing want toen kwam er bewolking en was het goed te doen. Ik heb gedineerd met een frietje en kroket
Het was erg leuk en gezellig en nog veel bekenden gezien.
Vanochtend terug naar huis gereden. Heb nog ff een middagtukkie gedaan want mijn energie was helemaal op. We aten net makkelijk een gebakken eitje op brood.
Fijne vakantie Ted!

MijnNaamIsHaas73
23-06-2025 om 19:26
Fijne vakantie Ted!
Man maakte pasta pesto met een courgette erdoor.
Gisteren op het feest kregen we een pokebowl. En lekkere borrelhapjes

Moosey
23-06-2025 om 19:59
Lief is ziek en had daarom gisteren hele echte soep van een runderschenkel gemaakt. En groenten erin. Vandaag nog even opgeleukt met wat bonen, was lekker.