Eten
MijnNaamIsHaas73
27-05-2025 om 13:00
Moosey schreef op 26-05-2025 om 23:01:
[..]
Sowieso doen, leuk
Alleen als je gaat vragen of Moos in de keuken staat gaan ze je wel gek aankijken denk ik
Haha, ik zal je niet verraden 😉
Geniet in Frankrijk Yette! Dat heb je wel verdiend
Ik vermoed dat wij vanavond macaroni eten. Of heel misschien asperges. Er wordt voor ons gekookt
Nikki1973
27-05-2025 om 13:04
Vanavond paddestoelen stroganoff met haverrijst.
het recept staat achter op het pak https://lassie.nl/recepten/haverrijst-paddenstoelen-stroganoff
FaithfulDuck87
27-05-2025 om 17:03
hier gevulde verse pasta met een tomaatroomsausje met daarin veel paprika en wat ui.
anijsblokje
28-05-2025 om 05:08
Hyena's, sprinkhanen, pitabroodjes en merguez. Jullie zijn heerlijk en hilarisch en ik lees nog altijd mee, op de momenten dat dat lukt. Maar in de praktijk is wat-eten-we-vandaag blijkbaar vooral mijn inspiratie wat-kook-ik-vandaag. En ik kook al heel lang niet zelf. Een stuk minder leuk om over te schrijven.
Gelukkig is het geen ziekenhuis dat voor me kookt. Want er staat dus echt elke keer als ze me daar langer willen houden nasi of bami op het menu
. Blijkbaar een te vaak terugkerende favoriet en er zal wel in de sterren geschreven staan dat ik opnieuw opgenomen moet worden tot en met het avondeten (wat ik dan ook mag eten, want soms moet ik nuchter blijven tot operatie) als een van die dingen op het menu staat.
Jullie weten wat er in mijn vluchttas zit. (helaas, die staat klaar) En anders weet yette het wel. 
Maar voor een idee wat er dus wel voor me wordt gekookt. Gisteren at ik tomatensoep met als basis aspergebouillon en tortelloni gevuld met spinazie en ricotta, met raapstelen erbij. En (parmezaanse) kaas. Dus gelukkig eet ik lekker.
afrodite05
28-05-2025 om 06:00
voor jou, Anijs! Hopelijk hoeft het potje uit de vluchttas niet vaak open (omdat de tas niet mee hoeft).
Vandaag wordt een terrordag: man en ik hebben vergaderingen tot laat, wat inhoudt dat we allebei in de spits naar huis moeten en dan dus eigenlijk al aan de (te) late kant zijn voor het ritme van zoon. Dat wordt dus gezellig aan tafel... Daarnaast ben ik net ongesteld geworden, over gezellig gesproken... Maar gelukkig voorzag ik dit gisteren en heb ik gisteravond al staan koken: simpele orzo met spekjes, prei en tomaat. Vanavond alleen nog even opwarmen en een lepel roomkaas erdoor.
Dolfje
28-05-2025 om 07:31
voor Anijs. Raapstelen heb ik nog nooit gehad, moet altijd als ik het lees aan Otje en Tos de kok denken
Het is woensdag dus ik eet tussendoor iets op het werk. Man heeft dit keer geen bakje uit de diepvries maar gaat met zijn collega's uit eten in een vreetschuur wereldrestaurant.
Teigera
28-05-2025 om 09:00
Sterkte Anijs, zo te horen ben je nog niet door de onrustige tijden heen. Fijn dat je vluchttas werkelijk óveral op voorbereid is
.
Wij eten vanavond frittata met courgette en erwtjes, erbij stokbrood en kruidige olijfolie om in te dippen en rauwkostsalade. Morgen vertrekken we naar een korte vakantie in NL met een aantal bevriende gezinnen. Gezellige chaos vermoed ik zomaar.
irmaladouce
28-05-2025 om 10:57
Moosey schreef op 27-05-2025 om 09:28:
https://soulfood.nl/pitabroodjes-pita-broodjes-zelf-maken/
Deze vind ik wel duidelijk.
De oesterzwamshoarma had ik geïmproviseerd, zwammen in reepjes scheuren, bakken in olie met knoflook, flink zout en kerrie en gerookte paprikapoeder.
Dank je wel, Moosey! Ik speel het door aan manlief.
Gisteren liep alles anders en de masoor dhal is naar vandaag doorgeschoven.
Verder lijkt het erop dat het pita-overschot morgen zal slinken ! We hebben een vrije dag en het wordt mooi weer, dus de BBQ gaat aan. Ik maak lamsgehakt-kebab-spiezen, fattoush, tabouleh, iets labneh-achtigs en mss nog gegrilde aubergine. En dus die gegrilde knoflookpita's.
MijnNaamIsHaas73
28-05-2025 om 15:47
Sterkte Anijs! Fijn dat er goed voor je gezorgd wordt, maar toch doe je dat liever zelf. Snap ik. Hopelijk kan dat snel weer 🍀
Wij eten vanavond risotto met zalm en groene asperges. Doorgeschoven van zondag.
yette
28-05-2025 om 15:54
Anijs!
Ik maak vandaag een simpele eenpanspot: couscous met knoflook, cherrytomaatjes, een blikje tajine-groenten en ... merguez dus.
Naminokurashi
28-05-2025 om 15:58
Ik denk een boterham. Ben net een half uurtje thuis. Was bij mijn moeder op bezoek
Ted68
28-05-2025 om 20:09
Heb bezoek uit NL...en had gisteren een shephards pie. En vandaag heb ik 3 quiches gemaakt. Een spinazie, een kip kersen, en een kaas....
Kaaaaaaaatje
28-05-2025 om 20:45
Moosey schreef op 26-05-2025 om 18:43:
[..]
Nou, ik moest nog bijna gillen want ik had ze te dik gemaakt, dacht even dat ze niet gaar waren. Maar dat viel nog net mee. Alleen niet mooi los gekomen van zichzelf, dus het waren meer een soort kadetjes dan pita’s
Maar lekker waren ze wel en de oesterzwamshoarma en salade en kwark-hot sauce-sausje die ik erbij verzonnen had waren ook erg lekker. Met dank aan iemand die dat laatst als hapje ergens op had, was dat Haas? Ik denk dat ik de mini-pita oesterzwamshoarma ook maar aan het hapjes-assortiment ga toevoegen op werk, ik vind m erg leuk.
Laat even weten als dat lukt dan probeer ik hem te komen proeven. Mijn nieuwe doel is om binnenkort ergens te gaan lunchen met mijn lief. Dus op de fiets ergens heen en dan ergens wat eten. En ik was laatst al op de sportvelden om de hoek, dus dat kleine stukje verder moet ook lukken.
Wij aten vandaag en maandag"https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1192685/orecchiette-met-worst-en-buffelmozzarella
Ik vond het lekker, maar de rest van het huishouden helaas niet
Zondag en dinsdag aten we een maaltijd pakket curry. Die smaakt ons allemaal altijd goed.
Het lukt weer beter om wat te koken, dus dat is heel erg fijn, maar ik heb nog steeds last van de naweeen van de bruiloft. En toen ik me maandag weer wat beter voelde ging ik toch nog iets teveel doen en toen was er dinsdag een vriendin in de buurt, nou ja, ik ben kapot en ga zo maar eens naar bed.
Dolfje
29-05-2025 om 08:20
Wij gaan een paar dagen weg, vanavond eten we in een kiprestaurant en morgen bij een Italiaan..Waarschijnlijk zaterdag of in een strandtent of bij de snackbar. Nu al zin in maar zal eerst maar eens douchen en ontbijten en krentenbollen smeren voor onderweg. Gaan met het Ov dus een hele onderneming 
Teigera
29-05-2025 om 08:26
Ook wij gaan een paar dagen weg. Vanavond wordt het een pannenkoekenrestaurant, vermoedelijk tot groot plezier van de kinderen. We zijn met meer kinderen op vakantie dan volwassenen, dus we passen ons aan 😆.