Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Een pannenkoek op zijn tijd is toch ook wel heel lekker. 

We gaan zo met bezoek de bergen in (kabelbaantje). Maak vandaag Lasagne.

Vanavond komt de jongste met aanhang mee eten. Ik maak een pastasalade met gerookte kip, (zelfgemaakte) pesto, rucola en pijnboompitjes. 
Gisteravond heb ik het toetje gemaakt, creme caramel. Een nieuw recept dus ik ben benieuwd hoe die geworden is. 

Och Afro, wat een teleurstelling weer voor jullie. Gecondoleerd voor Naminokurashi. En Anijs is ook nog druk bezig met de gezondheidsperikelen zo te lezen, kom maar posten wat je eet wat mij betreft als je wilt. Altijd leuk ter inspiratie! 

Ik heb geen pita overschot, maar een aardappeloverschot. Ik bestel ze steeds zonder door te hebben dat ik die week helemaal geen aardappels heb gegeten. Ik ben niet zo van de aardappels. Dus vriendlief gaat vandaag 4,5 kilo aardappelen verwerken tot puree. Zijn specialiteit!

Een deel eten we vandaag, met zalm en raapstelen en een deel voeren we morgen op aan eens stel hongerige jongvolwassenen. Met de voorbereidingen voor die sprinkhanen ( heel treffend) ga ik vandaag aan de slag, dan heb ik morgen het meeste alvast klaarstaan. 

Fijne dagen voor degenen die op stap gaan!

Man gaat normaal op donderdag altijd met zoon naar de markt om vis te eten (gefrituurde vis, want dat is anders dan "echte" vis, aldus man). Vandaag wilde hij dus weer en ik zou nu ook mee kunnen. Ik zei al dat er waarschijnlijk geen markt zou zijn, maar dat wuifde man weg. Door de regen gefietst, aangekomen in het centrum... uiteraard geen markt. Zoon over de zeik want hij wilde vis. Dus snel naar huis, vis gehaald bij de super en die in de airfryer gegooid. 

Vanavond eten we pasta met gerookte kip, pesto, paprika en courgette. 

Mannen 

yette

yette

29-05-2025 om 17:32 Topicstarter

@ Namino - kan je bij iemand anders eten zodat je op de been blijft? 

Eten voor vanavond, is hier een dilemma. Ik zou vegetarische curry maken, maar ben kapot. Begon vanmorgen enigszins impulsief de nieuwste (oude) caravan te strippen. Dat duurde ff. Badkamertje gesloopt en heb met de herbruikbare delen gezorgd dat de gootsteen in het keukentje werkt. En van het een komt het ander, 1000.000 losse eindjes. Morgenvroeg verder. Ik denk dat ik voor het weekend nòg een koelkast (etc).) aan de praat heb

De Vader heeft ondertussen al twee dagen met een bosmaaier gelopen en hij heeft vandaag dood hout uit de oude olijfbomen gezaagd. Dus hij wil ook niet koken. 

We hebben geen puf om uit te eten (is er überhaupt iets open?).
Mijn voorstel aan De Vader: kebab halen 20 minuten verderop (die doen hopelijk niet aan hemelvaart) en dat op de terugweg opeten in een kloostertuin. 

Moet hij wel rijden. Anders eten we perziken en chips. 

Wat is het geworden Yette?

Wij aten dus in kip restaurant, man had Indische kip /Ajam opor. Dat was heel lekker. Ik had met Provençaalse kruiden. Ook lekker.

yette

yette

30-05-2025 om 12:18 Topicstarter

De vader at Adana kebab, ik köfte. Met friet, salade en simpele, maar erg lekkere bulgur.

Vandaag gaat de bbq aan: geroosterde courgette & paprika met knoflook-olie en merguez
(en die laatste is dan op!). Ik maak er een pastasalade met verse basilicum-dressing bij.

Hier is het thema rond. We eten aardappelbolletjes uit de airfryer, erwtjes en gehaktballetjes. De gehaktballetjes laat ik in tomatensaus sudderen, maar tomaten zijn ook rond dus dat past er ook goed bij. Ik maak er ook een salade bij van julienne wortel, rozijntjes en sinaasappelsap, een uitprobeersel dat niet in het thema past.   

afrodite05 schreef op 30-05-2025 om 12:27:

Hier is het thema rond. We eten aardappelbolletjes uit de airfryer, erwtjes en gehaktballetjes. De gehaktballetjes laat ik in tomatensaus sudderen, maar tomaten zijn ook rond dus dat past er ook goed bij. Ik maak er ook een salade bij van julienne wortel, rozijntjes en sinaasappelsap, een uitprobeersel dat niet in het thema past.

Haha, nou de doorsnede van een wortel is rond, druiven (rozijnen) en sinaasappels ook dus volgens mij past dat nog best 😂

Ik ga voor het eerst kipsalon maken. Dat nieuws werd met groot enthousiasme ontvangen door de kinderen 

Wij deelden voor de lunch kroketten op bruin brood en een panini met geitenkaas na het halve eiland te hebben rond gefietst dus dat smaakte best..Nu zijn we even in de kamer en gaan straks in een Italiaans restaurant eten. Man denkt dat hij voor de calzone gaat maar ik ben er nog niet uit of het pizza, pasta of risotto wordt.

Nou het werd pizza, wat achteraf gezien niet de slimste keuze was..ik had er een met verschillende soorten vlees erop. Ham, rauwe ham, salami en spek. En veel kaas. Ontzettend lekker maar veel te zout en machtig. Heb hem ook niet opgegeten want zat propvol. We kregen een paar bruschetta van het huis vooraf en deelden een carpaccio. Daarna nog even naar het duinpad gegaan en over de duinen gewandeld. Nu in de kamer met een fles water binnen handbereik.

Wij hebben vandaag een jarige, dus we eten zo'n gruwelijke fototaart en vanavond/eind van de middag ga ik voor 7 man pannenkoeken bakken. Ik denk dat ik daar vanochtend al mee begin, en dat stapeltje vanavond opwarm, anders sta ik alleen maar in de keuken tijdens het bezoek. 

Als iemand tips heeft om die pannenkoeken goed op te warmen, houd ik me aanbevolen. Mijn plan was nu om ze in de magnetron op te warmen en ze dan samen met de verse pannenkoeken op een bord te leggen dat op een pannetje kokend water staat (warmhouden). Maar ik weet niet of ze dan taai worden ofzo.

afrodite05 schreef op 31-05-2025 om 06:49:

Wij hebben vandaag een jarige, dus we eten zo'n gruwelijke fototaart en vanavond/eind van de middag ga ik voor 7 man pannenkoeken bakken. Ik denk dat ik daar vanochtend al mee begin, en dat stapeltje vanavond opwarm, anders sta ik alleen maar in de keuken tijdens het bezoek.

Als iemand tips heeft om die pannenkoeken goed op te warmen, houd ik me aanbevolen. Mijn plan was nu om ze in de magnetron op te warmen en ze dan samen met de verse pannenkoeken op een bord te leggen dat op een pannetje kokend water staat (warmhouden). Maar ik weet niet of ze dan taai worden ofzo.

Geen tips, ik bak voor grotere gezelschappen met twee of zelfs drie pannen tegelijk, dan sta je korter in de keuken. Glutenvrije pannenkoeken zijn net taai-taai als je ze gaat bewaren. Als je niet een beetje dooreet, is het laatste stukje al taai 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.