Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Moosey schreef op 26-05-2025 om 09:34:

Hm, pitas.. ik heb wel zin om zelf pita’s te maken, misschien doe ik dat wel vanmiddag

Mochten ze mislukken (maar dat lijkt me onwaarschijnlijk) : geef een gil, dan gooi ik er een stuk of wat uit het overschot de grenzen over 

Hier word het gnochi met salsicca en 🍅 Basilikum saus 

irmaladouce schreef op 26-05-2025 om 10:09:

[..]

Mochten ze mislukken (maar dat lijkt me onwaarschijnlijk) : geef een gil, dan gooi ik er een stuk of wat uit het overschot de grenzen over

Zo erg?

Maak jij de kipburgers zelf Teigera of koop je die ergens? Ik wil minder (rood) vlees eten maar man heeft voor vandaag hamburgers op het menu gezet. Met broccoli en röstirondjes

MijnNaamIsHaas73 schreef op 26-05-2025 om 16:25:

Maak jij de kipburgers zelf Teigera of koop je die ergens? Ik wil minder (rood) vlees eten maar man heeft voor vandaag hamburgers op het menu gezet. Met broccoli en röstirondjes

Deze komen bij de Appie vandaan, je hebt gepaneerde en ongepaneerde. Maar er zijn online ook wel recepten te vinden om ze zelf te maken hoor! Bv bij eefkooktzo, die vind ik zelf lekker voor op een broodje.

irmaladouce schreef op 26-05-2025 om 10:09:

[..]

Nou, ik moest nog bijna gillen want ik had ze te dik gemaakt, dacht even dat ze niet gaar waren. Maar dat viel nog net mee. Alleen niet mooi los gekomen van zichzelf, dus het waren meer een soort kadetjes dan pita’s Maar lekker waren ze wel en de oesterzwamshoarma en salade en kwark-hot sauce-sausje die ik erbij verzonnen had waren ook erg lekker. Met dank aan iemand die dat laatst als hapje ergens op had, was dat Haas? Ik denk dat ik de mini-pita oesterzwamshoarma ook maar aan het hapjes-assortiment ga toevoegen op werk, ik vind m erg leuk. 

Ik heb tortilla's op tafel gezet, met als vullijh een salade van mais, paprika, tomaat, sla en komkommer, plus krokante kipburgers in reepjes gesneden en chilisaus. 

Moosey schreef op 26-05-2025 om 18:43:

[..]

Nou, ik moest nog bijna gillen want ik had ze te dik gemaakt, dacht even dat ze niet gaar waren. Maar dat viel nog net mee. Alleen niet mooi los gekomen van zichzelf, dus het waren meer een soort kadetjes dan pita’s Maar lekker waren ze wel en de oesterzwamshoarma en salade en kwark-hot sauce-sausje die ik erbij verzonnen had waren ook erg lekker. Met dank aan iemand die dat laatst als hapje ergens op had, was dat Haas? Ik denk dat ik de mini-pita oesterzwamshoarma ook maar aan het hapjes-assortiment ga toevoegen op werk, ik vind m erg leuk.

Ja dat was ik! Leuk Moos. Ik moet binnenkort toch echt eens bij jouw werk gaan eten. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 26-05-2025 om 22:48:

[..]

Ja dat was ik! Leuk Moos. Ik moet binnenkort toch echt eens bij jouw werk gaan eten.

Sowieso doen, leuk Alleen als je gaat vragen of Moos in de keuken staat gaan ze je wel gek aankijken denk ik

Vandaag salade met komkommer en mini mozzarella met krieltjes met rozemarijn uit de airfryer en een hamburger uit het overblijvers pakket van de Ah.

Wij eten spinaziestamppot met een kip cordonbleu. Wat tomaatjes erbij voor de kleur. 

Hé Moos, heb je een goed recept voor pitas? Man wil het graag een keer proberen. Die K&K dingen zijn eigenlijk gewoon niet te vreten zo lekker... Ik gebruik ze in principe alleen bij een bbq : overlangs door midden snijden, insmeren met olijfolie waarin knof en verschillende andere kruiderij en dan op de gril. Dat is erg lekker, vooral als je ze een beetje op een stapel in alufolie laat "marineren" van te voren. En ik houd me ook aanbevolen voor de oesterzwamshoarma !

Ik denk dat ik voor vandaag masoor dahl maak. Met raita en K&K naan (die moet man ook weer eens zelf maken). Mar het kan nog veranderen op het moment dat ik in de super sta.

https://soulfood.nl/pitabroodjes-pita-broodjes-zelf-maken/
Deze vind ik wel duidelijk. 
De oesterzwamshoarma had ik geïmproviseerd, zwammen in reepjes scheuren, bakken in olie met knoflook, flink zout en kerrie en gerookte paprikapoeder. 

yette

yette

27-05-2025 om 12:05 Topicstarter

Vandaag lams-merguez en een gepofte aardappel van de bbq en een Caprese salade met heerlijke lelijke gele tomaten. 

We eten de komende dagen veel merguez, want de slager was blij me weer te zien. Hij gooide er ná het wegen van de 8 gevraagde worstjes, met een knipoog nog 3 bij 

Lief zo'n slager
Wij eten vanavond gebakken gnocchi met vijgen-tomaten-preisaus, met runderchipolata's en basilicum. Altijd een hit hier in huis.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.