Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

13-05-2025 om 18:15 Topicstarter

anijsblokje schreef op 13-05-2025 om 14:03:

Ik heb opnieuw van het ziekenhuismenu kunnen proeven. Deze keer stond er vegetarische nasi op mijn menu. Het was precies als de bami van de vorige keer, alleen dan met rijst . Ik vroeg om sambal en dat werd voor me gezocht, maar niet gevonden. Ik kreeg wel 2x een raketje en de snack was druiven-met-kaas. Wederom geen klachten, maar blij dat ik nu weer thuis verzorgd word. Er staat vispizza op het menu, met een salade. Wat er precies op de pizza en in de salade gaat, weet ik niet want ik hoef niks te doen.

Triest, maar ik moet toch een beetje lachen ... raad eens wat er, naast de gebruikelijke dingen, ook altijd in het 'vluchttasje' van onze oudste zit? 

Yep  badjak.

Yette Wij hadden in lief z’n vluchttas (goed woord!) op een gegeven moment wel een zoutvaatje gedaan, maar sambal hadden we nog niet bedacht  

Ik at op een zalig terras asperges die ik net te rauw vond, maar ik had geen zin om er stennis over te schoppen. Zo lekker 2 uur het water op met een supboard hier. 

GeorgieBrown schreef op 10-05-2025 om 17:57:

Dewi, wat zijn Ostensions?

Ik geef even de samenvatting van Chatgpt, want als ik een uitleg moet geven zoals die van mijn buurman (die in het bestuur zit) heb ik een hele pagina voor mezelf nodig, en het gaat niet eens over eten:
De Ostensions zijn een religieus en cultureel feest dat elke zeven jaar plaatsvindt in de Limousin. In dorpen zoals Rochechouart worden dan de relieken van lokale heiligen in processie getoond. Het is een eeuwenoude traditie met muziek, klederdracht, religieuze rituelen en veel gemeenschapstrots. Sinds 2013 erkend als immaterieel werelderfgoed.

Jullie weten nu precies waar ik woon, maar dat vind ik hier niet zo erg.

Ik begin me eindelijk wat beter te voelen, na dagenlang niks eten met vervolgens een dag of wat crackertjes met (goddank) Nederlandse belegen kaas, ga ik straks weer wat simpel Aziatisch koken: kip en Chinese kool met rijst of noodles en iets van hoisinsaus of zo. Gekker wordt het nog niet.

Beterschap Anijsblokje!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-05-2025 om 20:10

ik zou voor gevulde taco's gaan met kipgehakt, puntpaprika, ui en kidneybonen, maar ik heb de vulling in een bakje gedaan en een taco erboven verkuimeld met kaas erop en in de airfryer even bruin laten worden. Soort van nachoschotel dus

yette

yette

14-05-2025 om 06:48 Topicstarter

Vandaag zelfgemaakte kikkererwten-linzen-burgers, gepofte aardappels en witlofsalade. 

Ik hoef vanavond niet te werken dus kan gewoon koken en eten. Uiteraard heb ik helemaal geen inspiratie 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-05-2025 om 08:09

ik heb een teamuitje vanmiddag/avond. Geen idee wat we eten. 

Beterschap anijsblokje, vervelend dat je weer verplicht te gast moest zijn. En Dewi, fijn dat jij je beter begint te voelen. Prachtige streek waar je woont.

Hier vanavond Avondvierdaagse dag 3: kipgehaktballetjes met pistachenootjes erin, met couscous met courgette, tomaten en edamameboontjes. De frutjes zullen wel weer mopperen over couscous maar tja, het leven bestaat niet alleen uit pasta .

Ik ben maar vast boodschappen gaan doen want kan niet aan het werk nog vanwege een storing dus voor ik die kant op fiets en niks kan maar naar de Ah gelopen.
We eten een traybake met tomaat, rode ui en broccoli en chipolata worstjes.
Mocht de storing dadelijk niet opgelost zijn moet ik toch die kant op om wat schema's te halen die gelukkig op papier staan dan kan ik thuis verder.

Ga vanmiddag met een vriendin op kraamvisite bij een andere vriendin..ca 30 km rijden. We hebben beflogen om daarna samen nog iets kleins te gaan eten… Dus het Volk thuis mag voor zich zelf zorgen.

yette schreef op 13-05-2025 om 18:15:

[..]

Triest, maar ik moet toch een beetje lachen ... raad eens wat er, naast de gebruikelijke dingen, ook altijd in het 'vluchttasje' van onze oudste zit?

Yep badjak.

Ik snap dat zo goed! Gaat voortaan ook in mijn vluchttas, als ik die weer nodig heb (hopelijk nu weer even niet)

Vanavond iets met gestoofde prei, hier. Ik heb verzonnen dat lamskoteletjes daar lekker bij zijn en ik ben blijkbaar zo zielig dat al mijn menusuggesties worden gehonoreerd  . Misschien blijf ik hier wel wonen. (grapje) Zo het eerste wandelingetje buiten en alles blijft super vermoeiend dus dat wordt daarna vast een middagdutje om bij te komen van alle inspanningen. 

@Dewi: Straks ga ik even wat zorgvuldiger lezen (lastig hier nu) want ik ben benieuwd! 

Laat lekker voor je zorgen, Anijs!

Ik nam hele maaltijden mee naar het ziekenhuis, wegens risico op allergische reacties door zeer slordige en onwetende voedingsassistenten. Wat er rondgebracht werd, rook niet heel aantrekkelijk. 

Vandaag maak ik falafel met daarbij hartige knoflookyoghurt, ovengeroosterde tomaten en bloemkoolgratin met noten en kaas. Want 🧀.

Beterschap Anijs, hopelijk is het voorlopig even klaar.

Ik ben nogal druk en heb besloten om maar wat diepvriesruimte terug te krijgen. Ik heb twee bakjes pasta ontdooid. De ene is ravioli met spinazie, de andere is macaroni met bloemkoolrijst, erwtjes en spekjes. Even kijken of we alles 50/50 doen. Ik heb in elk geval ook stokbrood met kruidenboter erbij. Ook handig als de pasta in gummi blijkt te zijn veranderd, daar ben ik altijd bang voor. 

Beterschap Anijs! Ik vind dat ziekenhuiseten ook drie keer niks. Een jaar of wat geleden heb ik een paar maanden in het ziekenhuis mogen doorbrengen, waarvan ik de laatste weken weer zelfstandig zou kunnen eten, maar ik kreeg het niet weg. Brrrr. En dan die krankzinnig grote porties! Toen hebben ze me aan die vreselijke Nutridrink gezet, en daar werd ik nog veel misselijker van. Gelukkig stemde men in met het terugplaatsen van de neus/maagsonde, geweldige uitvinding. Ik kon het alleen goed vinden met de raketjes (net als jij ) en de perenijsjes.

Ik heb nog geen idee wat we vanavond eten, want ik heb weer eens een vriezervondst gedaan. Deze keer iets roods in een plastic zakje. Het kan pastasaus zijn, maar ook iets Indiaas. We gaan het zien.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.