Eten
afrodite05
10-05-2025 om 14:51
Man mag weer koken (multitasken) want ik ben druk met de examens nakijken. Maar de vissticks gaan in de airfryer, de erwtjes zijn geen hogere wiskunde, dus in feite hoeft hij alleen krieltjes te bakken. Moet lukken, lijkt me.
Teigera
10-05-2025 om 15:25
Gisteravond kregen we een bloemkoolovenschotel en toe bloedsinaasappelbavarois. Vanavond maak ik risotto in de instapot, met oesterzwammen, edamameboontjes en courgette. En Parmezaanse kaas natuurlijk
.
yette
10-05-2025 om 16:04
Een risottokliekje (misschien maak ik arancini, maar ik heb nog geen zin), verse kaas-tortellini met spekjes, room en spinazie.
GeorgieBrown
10-05-2025 om 17:57
Hey Kaatje, ben je nog steeds herstellende van Covid? Wat een toestand. Merk je wel een beetje vooruitgang? Ik hoop van wel. Goed dat de trip meeviel.
Dewi, wat zijn Ostensions?
Waardeloos, Moos, bij je broers gezin. Fijn dat je kon helpen met die maaltijd. En evengoed gezellig.
Kamperen was frisjes, maandag. Wel weer erg leuk We hadden het qua eten simpel gehouden, Griekse salade en een broodje. Toen we dinsdag thuis kwamen zijn we tapas gaan eten. Woensdag warmde ik de sambal boontjes & nasi op en at dat met de atjar. Donderdag had k papas arrugadas met een peterselie dip en romain sla met tomaatjes en olijven.
Gisteren maakte ik bij mijn ouders vispakketjes van kabeljauw met ansjovis boter. Onderin doe ik dan altijd wat groente en normaal is dat altijd gaar tegelijk met de vis. Nu had ik boontjes en courgette erin gedaan en de bonen waren niet gaar. Ik denk omdat ik de pakketjes in een aardewerk schaal had gelegd ipv op de bakplaat. Mijn ouders hebben een nieuw fornuis en ik had nog geen silicone matjes gehaald. Ik was bang dat de pakketjes zouden gaan lekken in de nieuwe oven. Was wel een beetje jammer. Maar de vis was lekker en ik had er krieltjes uit de oven bij en salade. Bonen terzijden geschoven en lekker gegeten.
Nu heb ik venkel, courgette en tomaat geroosterd in de oven. Pasta gekookt en er doorheen gedaan en het geheel met wat verkruimelde feta nog even terug in de oven gezet. Nog even het groen van de venkel hakken en dan gooi ik dat er zo overheen voordat ik ga eten.
Naminokurashi
10-05-2025 om 18:37
Ik heb een breek brood belegd met kaas, ham en salami en dat in de oven gedaan. Niet echt een succes, had het beter zonder beleg in de oven gedaan en dan pas belegd, maar ik had zin in gesmolten kaas
Dolfje
11-05-2025 om 08:40
Ik vond een pakje flatbread in de voorraadkast wat over de datum is dus dat eten we met kipkebab en sla etc. Als bij het openmaken straks blijkt dat het brood toch stinkt of ergens beschimmeld is pak ik wraps.
Teigera
11-05-2025 om 09:43
Vanochtend ontbeten met croissantje en roerei en verse sinaasappelsap, op bed, frut II helemaal trots op wat hij allemaal gemaakt had natuurlijk. Frut I had een slaapfeestje en gaat vanavond lasagne voor me maken. Toe hebben we rumrozijnenpudding.
afrodite05
11-05-2025 om 10:44
Chili con carne uit de diepvries, met een beetje rijst uit de rijstkoker, stokbrood met kruidenboter uit de airfryer en komkommer. Zo min mogelijk moeite vandaag.
irmaladouce
11-05-2025 om 11:04
Straks als late lunch zwarte-sesam-rijstnoedels met paddenstoelen (= shiitake en pleurotes de panicaut), pak soy, lenteui, Aziatische smaakmakers en een beetje teriyaki-geïnspireerd.
Gisteren ging de bbq aan. Wat worstjes en "spekspiraalstokjes" erop als amuse en daarna ribeye. Flatbread, cole slaw, groene sla erbij. En kruidenboter.
irmaladouce
11-05-2025 om 11:12
Oy, ik zie net dat de shiitake best before 26.06.2012 zijn (ik vond ze in de kelder)... ik laat ze wellen en zie wel of ik ze gebruik. Het lijkt erop dat ze geen smaak meer hebben. Dood zullen we er niet van gaan, maar of het lekker is? Ik wil m'n maaltijd er ook niet mee bederven. Wat zouden jullie doen?
Edit: ik heb ze weggegooid, ze stonken.
irmaladouce
11-05-2025 om 18:02
irmaladouce schreef op 11-05-2025 om 11:12:
Oy, ik zie net dat de shiitake best before 26.06.2012 zijn (ik vond ze in de kelder)... ik laat ze wellen en zie wel of ik ze gebruik. Het lijkt erop dat ze geen smaak meer hebben. Dood zullen we er niet van gaan, maar of het lekker is? Ik wil m'n maaltijd er ook niet mee bederven. Wat zouden jullie doen?
Edit: ik heb ze weggekieperd, ze stonken.
Naminokurashi
11-05-2025 om 18:06
ik had kip shaslicks van stokjes gehaald en samen met noodles gegeten
yette
11-05-2025 om 20:35
Kebab van de bbq, pastasalade met gegrilde groenten, gewone salade, stokbrood, kruidenboter en zelfgemaakte knoflooksaus (met oa goed uitgelekteTurkse yoghurt, je kan er waarschijnlijk toefjes mee spuiten).
Dolfje
12-05-2025 om 07:25
Ik werk vanavond Ipv woensdag dus man heeft een bakje uit de diepvries en ik weet het nog niet. Moet dadelijk werken en dan vanmiddag tussendoor thuis dus ik verzin wel wat.