Eten
Teigera
12-05-2025 om 08:49
Vanavond begint hier de Avondvierdaagse dus we moeten wat 'snels' kunnen eten. Vanavond wordt het shakshuka met feta en paprika, Turks brood erbij.
afrodite05
12-05-2025 om 09:14
Ik ga vandaag samen met zoon champignons snijden, die gaan vanavond in de risotto, samen met kip en courgette.
Gisteren kwam man trouwens namens zoon als verrassing voor moederdag met een tas vol boodschappen voor een uitgebreide lunch en een bos pioenrozen thuis, na het gymmen met zoon. Dus ik heb een lekker broodje met rosbief gegeten en een heleboel aardbeien 
Dorestad
12-05-2025 om 11:47
gekookte aardappelen in de schil (en dan voor 2 dagen daarna genoeg overhouden voor gebakken aardappelen of aardappelsalade, resistent zetmeel).
2 bloemkolen in plakken op 2 bakplaten in de oven , flink gekruid met garam masala. Ik maak een pan vol rabarber-aardbeien compote, voor meerdere keren. Er is veel rabarber in mijn tuin dit jaar. Een salade van een stuk of wat soorten sla met komkommer paprika's en onkruiden uit de tuin (zevenblad en duizendblad o.a.). Ik ben 30 gehaktballen aan het braden, 4 voor vanavond. Nagerecht mwoh misschien wel niets.
Dolfje
12-05-2025 om 14:22
Dorestad schreef op 12-05-2025 om 11:47:
2 bloemkolen in plakken op 2 bakplaten in de oven , flink gekruid met garam masala.
Klinkt lekker, hoe lang gaan ze in de oven?
yette
12-05-2025 om 14:53
yette schreef op 12-05-2025 om 09:30:
Nasi en een snelle roerbak met tofu, paksoi, rode ui en teriyaki-pinda's.
Deze schuift door naar morgen. Er zijn nog een bak salade, bijna 2 stokbroden en wat kebab over van gisteren. Potje Duitse worsten erbij (blègh) en dan kan iedereen zijn eigen hotdoggerige broodje maken.
Dorestad
12-05-2025 om 15:47
Dolfje schreef op 12-05-2025 om 14:22:
[..]
Klinkt lekker, hoe lang gaan ze in de oven?
Kwartiertje. En de structuur doet dan enigszins denken aan vlees
Naminokurashi
12-05-2025 om 17:36
Naminokurashi schreef op 12-05-2025 om 14:55:
Weet ik nog niet
Ik had nog 2 stronkjes witlof over, die heb ik gewokt met een paar plakken kaas en erbij een kwart xxl schnitzel erbij gebakken
Moosey
12-05-2025 om 23:02
Ik had een ontzettende hot-naar-her-dag en was erg blij met het bakje kippensoep wat in de koelkast stond. Hij was wel f*kking heet, lief had zich een beetje vergist in het pepertje. Maar wel heel erg lekker. Met een broodje erbij.
Dolfje
13-05-2025 om 06:31
Hier wordt het tomatensalade en heb nog rucola met falafel. En een kom soep denk ik.
afrodite05
13-05-2025 om 11:35
Wij eten volkoren wraps met pulled chicken (uit de diepvries) en wat groenvoer als mais, tomaat, puntpaprika, komkommer.
anijsblokje
13-05-2025 om 14:03
Ik heb opnieuw van het ziekenhuismenu kunnen proeven. Deze keer stond er vegetarische nasi op mijn menu. Het was precies als de bami van de vorige keer, alleen dan met rijst
. Ik vroeg om sambal en dat werd voor me gezocht, maar niet gevonden. Ik kreeg wel 2x een raketje en de snack was druiven-met-kaas. Wederom geen klachten, maar blij dat ik nu weer thuis verzorgd word. Er staat vispizza op het menu, met een salade. Wat er precies op de pizza en in de salade gaat, weet ik niet want ik hoef niks te doen.
Ted68
13-05-2025 om 14:19
Beterschap Anijsblokje.....
We zijn weer thuis... alle honden zijn opgehaald, de wasmachine heeft meerdere keren zijn werk gedaan... En ik moet pas vrijdag weer werken...
Gisteren had ik snel snel: kippenvleugels en aardappelkroketten en een salade.
Vandaag maak ik tjap tjoy. Heb behoefte an groente.