Eten
Moosey
21-02-2025 om 19:46
Zo! Dat is lekker zo’n buurman GB 
Wij werkten allebei thuis vandaag en ik zette heel verstandig vanmiddag de chique Italiaanse rode rijst al in de week (want dat moet). Maar we werkten allebei te lang door en hadden gierende honger om kwart over zeven en geen zin meer om drie kwartier op die rijst te wachten (kooktijd) En er lag nog fantastisch brood van een Vlaamse bakker waar ik gister even op bezoek was omdat ik zijn oven ga overkopen, dus flansden we een zeer geslaagde groentesoep met witte bonen en daarbij dus zalig geroosterd brood met boter en zout. Lekker.
Ted68
21-02-2025 om 21:13
kaas, om precies te zijn 200 gram per persoon....
Een NL verjaardag met koffie en taart en daarna een borrel met kaas nootjes en worst is hier niet zo...Heeft altijd met blijven eten te doen...En ja , mijn kaasboer vond me ook heel aardig😁
FaithfulDuck87
21-02-2025 om 21:21
Ted68 schreef op 21-02-2025 om 21:13:
Een NL verjaardag met koffie en taart en daarna een borrel met kaas nootjes en worst is hier niet zo...Heeft altijd met blijven eten te doen...En ja , mijn kaasboer vond me ook heel aardig😁
dat geloof ik dat hij blij was. 30 x 200 gram is toch 6 kilo
GeorgieBrown
21-02-2025 om 21:26
Ted68 schreef op 21-02-2025 om 21:13:
Oh ja, Ted, ik was niet zozeer benieuwd naar de (hoogstwaarschijnlijk imposante) berg kaas, maar meer naar hoe je de spullen hebt om met 30 man te kaasfonduen.
Dolfje
22-02-2025 om 07:47
Gefeliciteerd Ted. Lekker hoor kaasfondue!
Hier ook een jarige , man is vandaag jarig. Vanmiddag komen zijn ouders even. Geen idee hoe het loopt want Alzheimer.
Vanavond gaan we uit eten. Thais. Zo'n zin in en de menukaart al 3 keer bekeken maar ben er nog niet uit.
Ted68
22-02-2025 om 09:32
Ttja, ik heb zelf 3 kaas fondue sets, en lang leve de buren.....Heb zelf een eettafel waar 14 mensen aan kunnen eten, en dan nog. 2 feestbanken in de woonkamer...dus plaats genoeg...
Man en ik hebben een tafelgereserveerd bij een italiaan...en daarna schuiven we nog thuis aan....
ToetieToover
22-02-2025 om 10:49
Ted’s legendarische kaasfeest! 🧀 🐁 🫕
En Dolfje, gefeliciteerd met man. 🎉
Wij aten gisterenavond bij thuiskomst nog wat avocadoprak, spicy aardappels, gepocheerde eitjes.

never mind mijn pocheer-skills
Ik heb op dit moment ‘iets’ met gekruide aardappels. Massala, kipbouillon, knoflook, tomatenpuree, room en dan laten intrekken over de in schil gekookte, door lief gepelde en in stukken gesneden aardappelen.
Ik vond het gisteravond zó lekker, dat mijn ontbijt weer bestond uit 🥑 , aardappelen en gepocheerde eitjes.
Maar.
Eten smaakt toch echt nóg lekkerder als je veel trek hebt. Dus ik ga weer wat trek opdoen voor de volgende maaltijd. En ideetjes, want geen idee nog.
amarna
22-02-2025 om 11:02
Iets van onze favoriete viszaak. Waarschijnlijk gekookte mosselen die we zelf bakken met een sjalotje.
Meer niet, heb niet veel trek, ben snipverkouden
Teigera
22-02-2025 om 14:06
Gefeliciteerd Dolfje en Ted68!
Ik eet vanavond alleen met de frutjes, lief eet bij zijn broer. Wij eten wraps met falafel, spinazie, tomaten, munt-komkommeryoghurt en halloumi. Toe weer dubbelvla (je doet wel een weekend met zo'n literpak).
irmaladouce
22-02-2025 om 14:31
Bedankt voor alle taaltips !
Dolfje en Ted, gefeliciteerd ! Idd verjaardagen hier eigenlijk altijd apéro + warme maaltijd + toetje (vaak een late lunch die de hele middag duurt).
Gisteren was het eten een beetje hapsnapperig: een paar bruschette en gegrilde, gemarineerde courgette-halloumi-spiesjes. Vanavond preiquiche en morgen risotto met kerstomaatjes en salsiccia ticinese.
irmaladouce
22-02-2025 om 14:37
GeorgieBrown schreef op 21-02-2025 om 21:26:
[..]
Oh ja, Ted, ik was niet zozeer benieuwd naar de (hoogstwaarschijnlijk imposante) berg kaas, maar meer naar hoe je de spullen hebt om met 30 man te kaasfonduen.
En ik ben dan weer benieuwd hoe je al die kaasfondue tegelijkertijd klaar krijgt? Maar dat is jouw zorg wsch niet.
afrodite05
22-02-2025 om 16:25
Gefeliciteerd met alle jarigen!
Wij hadden vandaag open dag op school, dus ik ben bekaf. Lekker ook, na zo'n week mondelingen afnemen. We gaan straks pizza's beleggen. Ik heb courgette, champignons, salami, artisjokken en mozzarella. Maar eerst even uitpuffen op de bank.
GeorgieBrown
22-02-2025 om 16:29
Haha, het houdt ons wel bezig die kaasfondue voor 30 man. Ik hoop dat het heel geslaagd was, Ted!
Gefeliciteerd, Dolfje. 
Vanavond maak ik een pasta salade met peterselie dressing (persillade/pesto-achtig) citroenrasp, gegrilde courgette, kappertjes en natuurlijk mozzarella.
Jynta1981
22-02-2025 om 17:40
afrodite05 schreef op 20-02-2025 om 06:17:
Hij gaat broodjes hamburger maken (met kaas, augurk, tomaat etc) en frietjes uit de airfryer.
Gister aten wij precies dit! En een plakje cheddar erop.
Vanavond maakte man een grote pan chili con carne. Dat at de rest met een wrap en ik met een gekookte aardappel. Was pittig, maar lekker pittig. Op tijd gegeten, want hongerrrrrrrrrrrrr.
Morgen maak ik bami, met saté en een eitje.