Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik ging naar een concert met een vriendin en daarvoor moesten we even wat even. Het werd Salsa Shop (fastfood Mexicaans) Ik had de tacos met pulled pork (en lekker veel guacamole, pico de gallo en sla) Waren smakelijk, al hadden ze de pico wel even uit mogen laten lekken, het geheel was nogal nattig. Maar verder prima. Concert was ook mooi. 

Lekker Moos, vorig jaar toen we naar een concert gingen ook gegeten.Zie dat er in mijn stad ook een zit( zo vaak kom ik in het centrum )

Wij eten pinsa met in elk geval nduja want dat potje moet op. 
Gaan vanavond naar cabaret in het theater. Een lokale cabaretier wordt vast leuk en daarna gezellig tijdens de nazit want er komen veel bekenden.

Hier de laatste dag mondelingen. Op de planning staat risotto met courgette, champignons en worstjes, maar ik betwijfel of ik zin heb in het roeren... Gisteravond lag ik om 2100 al in bed omdat ik zo uitgeput was.

Ok, ander plan: er liggen nog 2 zakken puree in de diepvries. Daar had ik airfryergroente bij bedacht (gaan we eens uitproberen) en een gehaktballetje. Net even wat makkelijker.

Afro ik zou die gehaktballetjes ook in de airfryer gooien als het makkelijk moet

Ik ga vandaag en morgen voor roerbakgroenten met kruiden, couscous en een groenteburger. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 20-02-2025 om 18:06:

[..]

Pompoen appel pannenkoekjes van dokter elise maken.

Wij eten gekookte aardappelen (hebben we dat ook weer gehad voor 2025) met rode kool en een worstje. Volgens mij door hier geinfluenced voor de rode kool

Dokter Elise kende ik nog niet, bedankt voor de tip. Ik zag daar het standaard recept voor glutenvrije banaan-ei pannenkoeken voorbij komen (al dan niet met havermout erin). Mmm ik denk er nog even over na, met de zaden erin blijft die  🎃 nog wel een dagje houdbaar.

Vandaag eten we rond 15 uur uit de diepvries: een bonenmix met kipgehakt. Leg ik op flatbreads in de oven, kaas erop: Mexicaanse pizza  en daarna moeten we weg en zijn we pas weer tegen 22 uur thuis van een sportevenement. Eten tijdens het sporten zie ik niet zitten, dus als we thuiskomen, verzin ik vast nog wel iets. 

Hier op het menu een keurig gelabeld bakje uit de vriezer met daarin dit: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1197306/heerlijk-rossige-rijst-van-jamie-oliver en dat maak ik dan met veel meer paprika, zilvervliesrijst en zonder feta.

Wij eten zo falafel met tzatziki met geroerbakte spinazie en gebakken aardappeltjes erbij

Op weg naar een weekendje weg, veel file dus dat wordt onderweg bij de gele bogen. Kinderen ook weer blij

Succes met de files MijnnaamisHaas!

Ik had een heerlijke dag met een vriendin op het strand. Beginnen met koffie in het zonnetje, dan uurtje heen lopen, uurtje terug lopen en daarna lekker geluncht. In de zon, windje in m'n haren en m'n jas zelfs uit. Had gepocheerde eieren, met avocado"mash", feta, granaatappelpitjes, sumac, gerookte zalm en ingemaakte radijs. Heerlijk bijgekletst en ik voel me weer opgeladen
Vanavond ook gerookte zalm trouwens, maar dan met tagliatelle, broccoli, zongedroogde en gewone tomaten, pestosausje en pijnboompitjes. Toe heb ik dubbelvla voor wie daar zin in heeft.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-02-2025 om 17:32

ik heb nog een stokbroodje liggen met Indiaanse kip. 

Oudste kind is jarig: hij viert het morgen.En bakt vanvond het toetje voor morgen.Want dan komen de gasten: 30 personen komen kaasfonduen.....
Heb voor vanavond een bak sla,met een pittig rundvlees chorizo stoofpotje, met stokbrood.....Daarna is de keuken vrij...

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-02-2025 om 17:43

Ted68 schreef op 21-02-2025 om 17:35:

Oudste kind is jarig: hij viert het morgen.En bakt vanvond het toetje voor morgen.Want dan komen de gasten: 30 personen komen kaasfonduen.....
Heb voor vanavond een bak sla,met een pittig rundvlees chorizo stoofpotje, met stokbrood.....Daarna is de keuken vrij...

30 personen? Heb je de kaasboer nu overvallen? Hoeveel kaas heb je dan wel niet nodig?? 

Gisteren had Kassa Roti uit de supermarkt getest. Die van AH kwam als beste, nou ja minst slechte eigenlijk, uit de bus. 
Dus vandaag naar AH, hebben zij die niet. 
Gelukkig zit er hier een fijne toko dus ik heb daar Roti lamsvlees gehaald. Is wel wat duurder maar voor mij is een portie genoeg voor twee dagen. 
Zin an  

Dat klinkt goed, Teig. Het was heerlijk weer voor een strandwandeling ook. Ik zat helaas thuis, want mijn voordeur werd geschilderd en ik kon dus niet weg. 

Mijn (Italiaanse) buurman moest onverwacht op reis. En daarom bracht hij mij een beker met een pond (!) buffelmozzarella bolletjes. Dus met dank aan de buurman eet ik een salade van veldsla en lof, gegrilde courgette, gepofte tomaatjes, olijven en mozzarella. En een paar gestoomde krieltjes erbij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.