Eten
Teigera
16-01-2025 om 15:19
Frut I kookt vanavond, pasta carbonara. Lekker, met guanciale, ei, nu al zin in. Erdoorheen erwtjes ivm toch iets van groente
.
Ze wordt overigens wel geholpen door lief hoor, het is een samenwerking.
yette
16-01-2025 om 16:41
Pfff ... komt De Vader er nu nèt pas mee dat hij niet thuis eet vanavond. Als ik dat had geweten, hadden we roti-kip gegeten ipv de roti-halal-halfom-bal die ik nu had verzonnen omdat hij geen kip blieft 
MijnNaamIsHaas73
16-01-2025 om 20:01
Brrr, dat klinkt koud irma. Hopelijk werken ze snel door.
Jij hebt het qua lusiknie ook niet makkelijk met "de vader" he yette! Ik heb nog nooit gehoord dat iemand geen kip lust.
Ik had eigenlijk chili con carne op de planning staan maar het liep anders. Het was hier een beetje rommelig en oudste was onverwachts niet thuis met eten. Daar heb ik snel een ei en een paar gyoza voor gebakken en voor de rest pizza besteld. Was lekker en makkelijk na een drukke werkdag.
Dolfje
17-01-2025 om 06:50
Wij hadden nog een bakje chili con carne in de diepvries uit te vorige eeuw denk ik
en dat eten we met volkoren wraps en ik moet nog sla en tomaat halen voor erbij.
Ted68
17-01-2025 om 06:54
We eten citroenkip,rijst,en boontjes met spek. Maar eerst maar weer werken....
Ted68
17-01-2025 om 07:30
De man heeft geen zin in rijst...dus heb ik Polenta vorgeschlagen:hij appt me vandaag......
Teigera
17-01-2025 om 09:12
Wij gaan vanavond gourmetten. We hadden, door zieken, minder eters met Kerst dan gepland - op deze manier kunnen we alles wat we over hadden lekker opeten. De frutjes hebben er helemaal zin in. Toe heb ik chipolatapudding.
ToetieToover
17-01-2025 om 10:17
Vanavond wil ik proberen een soort gyoza/dumplings 🥟 te maken van rijstvellen. Ik ga er nog even over nadenken hoe ik dat ga doen en wat recepten lezen. Extra lastig is dat ik ze nog nooit heb gegeten dus geen idee hoe die moeten smaken.
Iemand nog tips?
Als het mislukt, is dat niet erg want ik kook alleen voor mezelf vanavond. En als het lukt, is het niet erg om alles zelf op te mogen eten natuurlijk! Win-win ![]()
afrodite05
17-01-2025 om 10:59
Oooh pudding, daar heb ik ook zin in! Maar ik kom momenteel om in het (nakijk)werk, dus dat zal even moeten wachten.
Ik gooi vanavond wat aardappelkroketjes in de airfryer, daar gaan gekookte sperziebonen bij en ik heb man net geappt dat hij nog even hamburgers moet ontdooien. Misschien voor de kleur nog wat tomaatjes erbij op het bord. Voor de vitamines is het niet nodig: ik heb vanochtend al twee kiwi's op en daarnet twee mandarijnen, dus dat zit wel snor.
Dewi-Sri2
17-01-2025 om 11:07
Toetie, ik heb een keer geprobeerd dumplings te maken met rijstvellen, maar ze werden wel heel erg zacht en een paar vielen uit elkaar. Ik had een klassieke vulling gemaakt van kippendijen en garnalen die niet heel vochtig was, dus daar lag het ook niet aan. Zeker met rijstvellen zou ik de dumplings/gyoza op een velletje bakpapier leggen om ze heel uit de stoompan te krijgen. Bakpapier een paar keer inknippen zodat de stoom erdoor kan.
Mijn ervaring: wontonvellen werken echt veel beter, die zijn veel elastischer en dus sterker. Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat werken.
ToetieToover
17-01-2025 om 13:11
Dewi-Sri2 schreef op 17-01-2025 om 11:07:
Toetie, ik heb een keer geprobeerd dumplings te maken met rijstvellen, maar ze werden wel heel erg zacht en een paar vielen uit elkaar. Ik had een klassieke vulling gemaakt van kippendijen en garnalen die niet heel vochtig was, dus daar lag het ook niet aan. Zeker met rijstvellen zou ik de dumplings/gyoza op een velletje bakpapier leggen om ze heel uit de stoompan te krijgen. Bakpapier een paar keer inknippen zodat de stoom erdoor kan.
Mijn ervaring: wontonvellen werken echt veel beter, die zijn veel elastischer en dus sterker. Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat werken.
Ik was er al bang voor, want alle glutenvrije dingen zijn immers niet elastisch. Ik heb dit recept gevonden: https://healthforwealth.nl/recepten/glutenvrije-dumplings-van-garnaal/ die bakken het af in de oven. Het mag straks de naam gyoza niet dragen maar het zal hopelijk lekker smaken.