Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-01-2025 om 13:51

ik weet het nog niet. Of ik ga bij verjaardag eten, of ik heb kipstukjes in satésaus meegenomen uit de aanbiedingenbak en dan eet ik dat met libanees flatbread

Ik eet in ieder geval saté kambing vanavond. 

Toetie...het klinkt sowieso lekker, dus het komt vast goed! 

Gekookte aardappels, schouderkarbonade en sperzieboontjes 

ToetieToover schreef op 17-01-2025 om 13:11:

[..]

Ik was er al bang voor, want alle glutenvrije dingen zijn immers niet elastisch. Ik heb dit recept gevonden: https://healthforwealth.nl/recepten/glutenvrije-dumplings-van-garnaal/ die bakken het af in de oven. Het mag straks de naam gyoza niet dragen maar het zal hopelijk lekker smaken.

Wat stom van mij, ik had er helemaal niet aan gedacht dat jij glutenvrij moet eten.

Mij lijkt jouw recept tamelijk geniaal, ik ga het zeker proberen, want hier kan ik niet eens wontonvellen krijgen.

Vanavond uit eten, dus nog geen idee wat het gaat worden.
Morgen wil zelf flamkuchen deeg maken en dan een flamkuchen caprese maken.

De ramen zitten er sinds gisteren allemaal in, gelukkig. Ik denk dat het vanavond gegrilde onglet wordt (évt. met kruidenboter die man dan moet maken...), sperziebonen, ovenfrieten of röstirondjes en sla. Om JV een plezier te doen die straks thuiskomt van z'n eerste week "midterms". Hij zal wel trek in een stukje vlees hebben...

Mij lijken die rijstvellen-dumplings ook heerlijk. Ik denk dat je ze ook in een laagje olie in een koekenpan kunt bakken? Lekker hoor, ik ben benieuwd!

irmaladouce schreef op 17-01-2025 om 17:30:

Mij lijken die rijstvellen-dumplings ook heerlijk. Ik denk dat je ze ook in een laagje olie in een koekenpan kunt bakken? Lekker hoor, ik ben benieuwd!

Ja dat lijkt mij ook. Ik heb laatst die rijstvelpannekoekjes gemaakt dus zulke pakketjes zal ook wel lukken.

Worden de rijstvellen dan niet heel hard, als je ze bakt? Ik ga ervan uit dat je ze dan eerst weekt. Ik zou het super vinden als dat lukt, het lijkt me heerlijk. Ik doe ineens een hoop inspiratie op. Dank Toetie, Dolf en Irma!

Dewi-Sri2 schreef op 17-01-2025 om 17:51:

Worden de rijstvellen dan niet heel hard, als je ze bakt? Ik ga ervan uit dat je ze dan eerst weekt. Ik zou het super vinden als dat lukt, het lijkt me heerlijk. Ik doe ineens een hoop inspiratie op. Dank Toetie, Dolf en Irma!

https://www.leukerecepten.nl/recepten/gebakken-springroll-uit-de-pan

Deze had ik gebruikt

Dolfje schreef op 17-01-2025 om 18:09:

[..]

https://www.leukerecepten.nl/recepten/gebakken-springroll-uit-de-pan

Deze had ik gebruikt

Oeh dat is nog makkelijker!

Ze smaakten goed en waren en heel crunchy geworden in de oven. Ik had ze met rijstolie ingesmeerd. Tijdens het maken had ik er alvast eentje opgepeuzeld, dat velletje was slechts geweekt en eigenlijk vond ik dat lekkerder.  de vulling had ik aangepast en eerst gaar gebakken, dus dat kon prima. Volgende keer ga ik ze stomen. Ik ben van plan er wat koolblad onder te leggen tegen het plakken. Wat kunnen die dingen plakken! Ik heb halverwege het vormen toch maar bakpapier op de ovenbakplaat gebruikt. O, en ik heb uiteindelijk toch maar rolletjes gemaakt zoals bij loempia’s. Was makkelijker De helft van de vulling is nog over en ik heb nog rijstvellen, dus morgen stoom ik er nog een paar. 

Dat klinkt goed allemaal! Ik ga het asap proberen. Morgen moet ik eerst hummus maken voor onze borrel mer vrienden, ze hebben er met klem om gevraagd. En ik zoek iets heel snel en makkelijks voor morgenavond, na de borrel als we weer thuis zijn zijn. Misschien lasagne of zoiets. Morgen maar even kijken.

Wij gaan morgen naar de toko 

Ik ben alleen met de kinderen, dus nog even overleggen wat het wordt.

We gaan bij vrienden eten...altijd gezellig!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.