Eten
MijnNaamIsHaas73
15-01-2025 om 18:04
Het is hier inderdaad de kip stroganof geworden met een prei erdoor. Voor ons gebakken gnocchi erbij (uit de airfryer) en voor de kinderen pasta
Moosey
15-01-2025 om 18:31
Oh ik twijfel zo…. Had een enorme off-day en ben nu onderweg naar huis. Lief is er voorlopig ook nog niet dus ik hoef alleen voor mezelf te zorgen. Ga ik iets verantwoords doen met een paprika en bonen of stop ik onderweg even voor een supermarktpizza.. Ik neeg erg naar de bonen maar dat ik hier nu meermaals het woord pizza las hielp niet 
Dewi-Sri2
15-01-2025 om 18:46
Ted, knapt je in kritieke toestand verkerende wederhelft al op
?
Friezin, hier is de kip-kerrie nog steeds niet op tafel verschenen. Nou heb ik wel weer kerrie, maar geen kip
.
Ik was vast van plan vandaag hele simpele nasi goreng te maken, een van mijn no-brainers. Kom ik een youtube-filmpje tegen van Vanja van der Leeden met een heel spannend en veel moderner recept. Dat werd dus weer een hoop werk. Op zich valt het best mee, maar als ik iets voor de eerste keer maak, duurt het toch altijd langer.
Maar ik heb een paar filmpjes gekeken en heb een massa bijgeleerd. Tip: als je een boemboe maakt waar gember in moet, hoef je die helemaal niet te schillen. Gewoon even goed afboenen, eventueel echt harde stukjes verwijderen, kleinsnijden, pureren met de rest en klaar. Halleluja! Morgen ga ik kijken of ik meer van haar kan vinden. Haar boek Indorock vind ik al zo geweldig!
Dewi-Sri2
15-01-2025 om 18:48
Moos, pizza staat ook al op mijn boodschappenlijst. Ik twijfel nog over k&k-pizza of alleen pizzabodem, maar die laatste dingen zijn zo groot!
irmaladouce
15-01-2025 om 20:01
Man bakt lamsquasi's uit de aanbieding. Daar komt een berg gebakken paddenstoelen bij en een gemengde sla. En brood, want dat hebben we teveel.
afrodite05
15-01-2025 om 20:09
Oef, Ted, ik dacht even dat je man echt stervende was... Ik ben moe, dat merk ik...
Ik heb dus bij mijn cursus gegeten, maar dat was om meerdere redenen karig. Ik had mijn auto blijkbaar verkeerd geparkeerd, op een terrein waarvan het hek dicht zou gaan, dus ik moest in de pauze de auto verplaatsen. Prima, doe ik even snel, dacht ik. Kom ik terug, is de deur op slot (alleen vanuit binnen te openen). En uiteraard was de training niet op de begane grond en lag mijn telefoon nog binnen. Uiteindelijk na veel gedoe kon ik toch naar binnen. Kommetje Thaise currysoep, was op zich wel prima. Verder waren er simpele zachte broodjes met kaas en ei, van die kleintjes. Als in: er zat letterlijk één plakje ei per broodje op.Ik had precies tijd voor één broodje. Stiekem nog een meegenomen toen we weer begonnen na de pauze. Ik twijfel of ik nu aan de snaai ga of maar met een halfvolle maag ga slapen. Voor het figuur zou dat laatste prima zijn, maar ja...
Dewi-Sri2
15-01-2025 om 21:23
Ach Afro toch, rampenavond! Murphy op bezoek, blijkbaar. Ik hoop dat je intussen veilig en comfortabel thuis bent. Zo niet, dan denk ik aan je. Veel sterkte!
ToetieToover
15-01-2025 om 21:35
Vandaag socca gebakken bij groentenmix en witvis.
Vervolgens alweer vis in de maaltijd, namelijk gerookte makreel met ketjapsaus, ui, bietjes en opgebakken rijst. Beetje ijsbergsla ernaast gesneden.
Morgen hap-snap-onderweg-eten, net klaargezet: wortelsalade, notenmix, hartige yoghurt (met daarin: bietjes, komkommer, dille, chiazaad), paar gekookte eitjes, bananen. En rolletjes van socca met ham, ijsbergsla om schorseneren opgerold. Mijn survivalpakket ![]()
Jynta1981
15-01-2025 om 21:53
Dolfje schreef op 15-01-2025 om 08:02:
[..]
Dat vind ik ook raar..ik eet ook geen vis. Is er dan wel kaas?
Yep, veel kaas ook. Maar absoluut nergens vlees. Ik blijf het heel raar vinden dat er dab wel enorm veel vis is. En met de avondmaaltijd kun je wel vlees kiezen (of vis of vega). Beetje vreemd.
Dolfje
15-01-2025 om 21:53
Jynta1981 schreef op 15-01-2025 om 21:53:
[..]
Yep, veel kaas ook. Maar absoluut nergens vlees. Ik blijf het heel raar vinden dat er dab wel enorm veel vis is. En met de avondmaaltijd kun je wel vlees kiezen (of vis of vega). Beetje vreemd.
Ja echt raar
Jynta1981
15-01-2025 om 22:01
Teigera schreef op 15-01-2025 om 17:18:
Een buffet zonder vlees aanbieden vind ik eigenlijk prima. Je hoeft niet per se vlees bij iedere maaltijd, ook niet als vleeseter. Er dan wél vis bij doen vind ik een beetje gek. Ook niet per se heel milieuvriendelijk, toch? Al eet ik graag vis, dus mij doe je er wel een plezier mee, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik zou dan weer helemaal niet blij zijn met kaas, want dat eet ik nooit op brood.
Er zijn heel veel vegetarische Salades, verschillende soorten plakjes kaas, een heel vis gedeelte dus, een vega soep, een hartige vega snack (kaasbroodje gister, vega kroket vandaag), blokjes kaas in 5 soorten ofzo met vijgenbrood, verschillende soorten zelf te snijden brood, bolletjes etc.
Prima allemaal en de keuze geen vlees ook helemaal goed, maar die wel vis schuurt dan en vind ik niet consistent en dus irritant 😅
Ted68
16-01-2025 om 07:36
Gelukkig knapt man weer op: en word ie langzaam weer normaal ziek...
Ik eet vandaag op mijn werk, dus ze moeten hier aan selfservce doen...
Moosey
16-01-2025 om 09:14
Ted 
Ik was verstandig gister en maakte een traybake van paprika, prei, een beetje kool, kikkererwten en wat blokjes van mijn als feta vermomde restje kaas kaas dat niet in de vorm paste laatst. Was lekker. Vandaag ga ik naar een horeca-beurs. Wellicht dat ik daar wat eet of op de terugweg.
irmaladouce
16-01-2025 om 14:19
Hier wordt het gemengde sla (little gem, wortel, mais, rode ui, olijven) met een gekookt of gebakken eitje en zoete aardappelfriet uit de oven. Niet echt om over naar huis te schrijven, maar het is momenteel wat rommelig omdat we al een paar dagen werklui over de vloer hebben die ramen aan het vervangen zijn - heel prettig en goed getimed nu het hier de hele week al -6°/3° is...