Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ies

Ies

25-04-2024 om 23:22

Proficiat Teigera.
Hier een pasta ovenschotel met oa makreel. Lekker. Een salade caprese erbij met pijnboompitten.

Ik maak vanavond een pasta met prei, champignons en braadworst met wat roomkaas erdoor. 

Kip kebab met een naan en sla, feta, tomaat.
Misschien als ik zin heb bak ik er nog een flatbread bij want heb maar 1 broodje maar moet even kijken hoe het gaat want heb de hele week al een vervelende zeurende pijn in mijn heup / rug. 

irmaladouce schreef op 25-04-2024 om 08:31:

Hier vanavond udonnoedels met groenten (wortel, witte kool, paprika, shiitake, lenteui...), beetje kipgehakt en aziatische smaakmakers (gember, knof, gochujang, sojasaus). Eventueel nog een speigeleitje erbij.

Gisteren liep alles anders en de noedels zijn dus doorgeschoven naar vandaag.

Wij eten een simpele pasta met heel veel groente, tomatensaus en rundergehakt. Meestal eten we vegetarische pasta's, maar soms zo'n zin in zo'n 'ouderwetse' macaroni. (Alhoewel de macaroni die mijn vader vroeger maakte in het niet valt bij hoe ik 'm zelf maak tegenwoordig, maar toch... nostalgische gevoelens)

yette

yette

26-04-2024 om 17:56 Topicstarter

Ik had zojuist onverwacht maar 20 minuten om te koken. Heb iets geïmproviseerd met een pak snelkook zilvervlies/granen/zaden, ui, knof, tomaatje, paprika en erwten. Smakeloze vegburger met mozarella erbij. Top dus 

Vanavond cous cous salade,met veel mint.... De struik heeft de winter overleeft.Met daarbij lamfilet.

Partner en stiefzoon eten vandaag macaroni met broccoli. Zelf eet ik hutsepot. 
Beide uit de diepvriesvoorraad, dus niet koken vandaag.

Ik trakteer mezelf vanavond op falafel. Heel verrassend natuurlijk. 

Jongste had bedacht dat het hapjesavond moest worden vanavond.  Was lekker, brood met aioli,  kipspiesjes, gegratineerde champignons,  manchego, brie, tomaat, radijs, snackpaprikas, olijven en meloen met ham

afrodite05 schreef op 26-04-2024 om 06:25:

Ik maak vanavond een pasta met prei, champignons en braadworst met wat roomkaas erdoor.

Wegens onmogelijk ongesteld en boodschappen die erg laat werden bezorgd, hebben we pizza's in de oven gemikt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-04-2024 om 19:14

hier werd het rijst met kipkerrie. En omdat ik weinig zin had, werd het een pakje kerriesaus. Wel met veel groente erdoor. Buuf kwam ook eten, die was geradbraakt uit het werk gekomen en moest al weer snel weg. 

Appelpannenkoeken. Met Goudreinetten waarvan ik nog wat had liggen.

vandaag witte asperges met roomboter, bresaola, gekookte eieren en witte bonenpuree (Lima bonen geweekt en gekookt met knoflook, citroenschil/zest en peterselie) met geroosterde pompoenpitten 

en  

gekookte limabonen in shakshuka saus met erbij gerookte bietjes, feta, hanepoot, peterselie en cashewnoten. 

Woensdag Chili sin carne
Donderdag roerbakje met kip, tauge, Shi take, paksoi, terriyakisaus en udon noedels
Vanavond maakte ik gestoofde witlof met hertenbiefstuk en gebakken champignons 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.